ComStrat Gra kierownicza Mgr Tomasz Pisarek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
RAPORT.
Próg rentowności.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Weronika Majewska Karolina Mokrzan
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Kogo zwolni prezes? Badanie oczekiwań względem pracowników wspólny projekt badawczy 4business&people i Business Center Club.
Analiza ryzyka projektu
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
ComStrat Gra kierownicza Mgr Wojciech Pitura WYŻSZA SZKOŁA
Gra kierownicza ComStrat
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
(na podstawie badań ankietowych)
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Podstawy metodologiczne ekonomii
Podstawowa analiza rynku
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Podstawowa analiza rynku
Teoria wyboru konsumenta
Internauci w grupach wiekowych
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Zarządzanie projektami
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Dr inż. Sebastian Saniuk
Okiem praktyka: wdrożenie w firmie Smay
STREET SAVER LED Stylowe i niezawodne
SYSTEM ODSYŁANIA SPRAW MIEDZY KOMISJĄ EUROPEJSKĄ A ORGANAMI OCHRONY KONKURENCJI PAŃSTW CZŁONKOWSKICH JAKO ELEMENT WSPÓŁPRACY ORGANÓW KRAJOWYCH I UNIJNYCH.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Co to jest sukces? Proste wytłumaczenie
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Opracowała Lidia Bissinger
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
MŁODZI BADACZE Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu
ANALIZA ANKIET.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wykorzystanie informatyki w budownictwie
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Związki między bokami i kątami w trójkątach.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Operacyjne sterowanie produkcją
Oś liczbowa Zaznaczanie liczb naturalnych na osi liczbowej
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Założenia cross- promocji Jak powszechnie wiadomo słodkie upominki oraz prezenty są nieodłącznym elementem każdej rocznicy, urodzin, imienin, świąt oraz.
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
Jak jest? W Gorzowie Wlkp. Jest bardzo dużo takich przedsiębiorstw, jak: apteki banki biura nieruchomości Jest bardzo mało, albo wcale: kręgielni basenów.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Elementy geometryczne i relacje
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

ComStrat Gra kierownicza Mgr Tomasz Pisarek

Przebieg gry 1. Analiza 3. Analiza 4. Sprężenie zwrotne 2. Podejmowanie decyzji CZAS Początek

Determinanty sukcesu Decyzje Zespołu Decyzje konkurencji Rynek Ekonomia Środowisko

Produkt Robot humoidalny o nastepujących funkcjach: -elegancka -sportowa -edukacyjna -praktyczna

Typy konsumentów 1/3 Typ 1 - Konserwatysta Jest to konsument, który wykazuje tendencję do zakupu towarów podstawowych i który zwraca uwagę raczej na produkty o korzystnym stosunku ceny do jakości niż na nowinki techniczne.

Typy konsumentów 2/3 Typ 2 - Naśladowca To konsument, który jest zainteresowany nowościami technicznymi na rynku, ale nie ryzykuje zakupu, czekając na wybór innowatora. Korzystny stosunek ceny do jakości i usprawnienia techniczne okazują się być dla niego równie ważne.

Typy konsumentów 3/3 Typ 3 - Innowator To konsument dysponujący większymi funduszami, zainteresowany i posiadający wiedzę o nowinkach technicznych. Wykazuje on tendencję do większej niezależności i podejmowania ryzyka przy zakupie towarów, dlatego też jest bardziej podatny na nowości. Taki konsument jest także w pewien sposób obligowany statusem zawodowym

Nie ma konsumenta o nazwie półwariat Typy konsumentów Nie ma konsumenta o nazwie półwariat Półwariat płaci dużo za słaby sprzęt

Podział rynku Konserwatyści” stanowią ok. 34 % rynku, „Naśladowcy” ok. 42 % rynku, „Innowatorzy” ok. 24 % rynku, segmenty znajdują się na różnych etapach rozwoju, można z dużym prawdopodobieństwem zakładać, że będą obserwowane znaczne zmiany w stopie ich wzrostu. Będzie to spowodowane zarówno ich wewnętrznym potencjałem jak i określoną odpowiedzią na inicjatywy marketingowe przedsiębiorstw

RAPORT NA TEMAT PREFERENCJI KONSUMENCKICH Ankieta została przeprowadzona wśród 3500 osób w rejonie ankietera, z których: 1 % Posiadało już co najmniej jednego robota; 2 % Rozważało możliwość jego zakupu w ciągu następnych 12 miesięcy; 18 % Rozważało możliwość jego zakupu w ciągu następnych 5 lat; 76 % Nie miało zamiaru dokonywać zakupu w najbliższym czasie i/lub nie rozważało go; 3 % Nie wiedziało / nie słyszało o robotach / nie rozumiało pytania.

Analiza wiekowa

Analiza socjo-ekonomiczna

Korzyści z posiadania robotów 35 % Dodatkowy wolny czas; 20% Rozrywka / sport; 15% Towarzystwo; 10% Okazja do samodoskonalenia; 5% Inne korzyści; 15% Nie wiem.

Zakres wykorzystania robota 90 % Używało robotów do uciążliwych prac domowych (pranie bielizny, prasowanie, zmywanie naczyń, sprzątanie, gotowanie, usługiwanie, proste naprawy, itd.); 85 % Używało robotów do uciążliwych prac poza domem (prace ogrodowe, mycie samochodu, proste naprawy, itd.); 60 % Wykorzystywało roboty do gier w domu (szachy, warcaby, tenis stołowy, bilard, scrable, monopol, itd.); 50 % Wykorzystywało roboty do gier na świeżym powietrzu (tenis, golf, krykiet, piłka nożna, hokej, itd.); 40 % Wykorzystywało roboty do celów edukacyjnych, muzycznych lub konwersacyjnych; 35 % Używało robotów do pilnowania dzieci i domu; 30 % Wykorzystywało roboty jako służących (podających jedzenie i napoje, otwierających drzwi, itd.); 25 % Używało robotów do innych celów.

Zastosowanie robota

Segmentacja rynku

Wybór materiałów

Pożądane cechy robotów 1/2 95 % Brak konieczności ładowania baterii (tak jak jest teraz); 95 % Niezawodność; 95 % Sztuczna inteligencja (a więc uniknięcie programowania); 90 % Brak konieczności konserwacji (bez konieczności obsługi technicznej); 90 % Łatwiejsze metody programowania; 85 % Programowanie głosem (robot reaguje tylko na zaprogramowane głosy); 80 % Zdolność mówienia, w sposób naturalny jak człowiek;

Pożądane cechy robotów 2/2 75 % Wzrokowe rozpoznawanie i reagowanie na właściciela, jego rodzinę i przyjaciół; 75 % Ciepła, przyjacielska „osobowość”; 70 % Szerszy zakres umiejętności i udogodnień; 65 % Pewność, że robot nie jest niebezpieczny; 60 % Wygląd bardziej przypominający istotę ludzką; 50 % Bardziej atrakcyjny; 40 % Większa moc i/lub szybkość ruchów; 35 % Cichsze i łagodniejsze ruchy; 30 % Wygląd bardziej futurystyczny;

Projekty badawcze 1/2

Projekty badawcze 2/2

PODATNOŚĆ NA ZMIANY CEN

PRZYSZŁY POPYT NA ZESPÓŁ Szt. Rok 2020 1600   Rok 2021 1600   Rok 2022 1800   Rok 2023 2000   Rok 2024 2100   Rok 2025 1800   Rok 2026 1900   Rok 2027 2200   Rok 2028 2400   Rok 2029 2000   Rok 2030 2200

Decyzje zespołu

Wyniki działalności

Wyniki działalności

Wyniki działalności

Wyniki działalności

Wyniki działalności

Wyniki działalności