badania rynku turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Badania w Public Relations program zajęć dydaktycznych z przedmiotu
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Analiza ryzyka projektu
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
zarządzanie produkcją
Wykorzystanie badań marketingowych Istota rynku, jego charakterystyka.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Metody badawcze w socjologii
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Elementy statystyki dla lekarzy Planowanie badań i zbieranie danych
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Pedagogika ogólna.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Kilka uwag ogólnych o danych zastanych (wtórnych)
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
Metody zbierania danych empirycznych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Marketing usług agroturystycznych
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Marketingowy system informacji
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Prezentacja biznesplanu
Podstawy teorii zachowania konsumentów
Podstawy teorii zachowania konsumentów
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

badania rynku turystycznego Klasyfikacja metod badania rynku turystycznego

Co to jest metoda badawcza? Metoda w ogóle oznacza po prostu świadomie stosowany sposób postępowania, mający prowadzić do osiągnięcia zamierzonego celu. W tej definicji zwraca uwagę kilka elementów: konieczna jest intencjonalność. Racjonalne działanie jest zawsze działaniem nastawionym na jakiś cel zamierzony cel wyznacza zatem sposób postępowania – podmiot podejmujący działanie powinien mieć jasno sprecyzowany efekt tego działania przed podjęciem samego działania

Co to jest metoda badawcza? Metoda badawcza jest więc zbiorem świadomie stosowanych różnorakich technik, które mają umożliwić zebranie danych, czyli dokonanie pomiaru Technika jest pojęciem węższym niż metoda – jest zbiorem wzorów czynności służących, w tym przypadku, dokonaniu pomiaru W ramach danej metody badawczej można mówić o szeregu, czasami istotnie się między sobą różniących, technik badawczych

Podstawowe metody w badaniach marketingowych Najpowszechniej stosowane metody badawcze zostały wypracowane czy są rozwijane na gruncie nauk społecznych, zarówno socjologii, ekonomii, psychologii, etnografii i antropologii Należą do nich: metoda eksperymentu metoda analizy treści metoda obserwacji metoda wywiadu

Podstawowe metody w badaniach marketingowych Metoda analizy treści sprowadza się do określonych procedur gromadzenia, analizy i interpretacji danych zastanych, powszechnie dostępnych, społecznie wytwarzanych W ramach obserwacji można wskazać techniki takie jak: obserwacja jawna i niejawna, uczestnicząca i nieuczestnicząca, kontrolowana i niekontrolowana W ramach metody wywiadu z kolei można mówić o technikach: wywiadu kwestionariuszowego, swobodnego, pogłębionego ustrukturyzowanego, biograficznego, czy ankiety

Specyfika rynku turystycznego Można wskazać następujące obszary zastosowania badań marketingowych (P. Hague): okres przed narodzinami cel badań: identyfikacja potrzeb przedmiot badań: ocena pomysłu młodość cel badań: promocja produktu przedmiot badań: założenia planu marketingowego, poziom cen, skuteczność reklamy

Specyfika rynku turystycznego dojrzałość cel badań: poprawa wyników produktu przedmiot badań: satysfakcja konsumentów, wartość przypisywana marce starzenie się cel badań: prace nad kolejnym działaniem przedmiot badań: możliwość modyfikacji, nowe kierunki rozwoju Rynek turystyczny jest więc dokładnie takim samym rynkiem, jak każdy inny, stąd zastosowanie badań marketingowych nie różni się istotnie

Obszary badań marketingowych w turystyce Za P. Hague'em można więc stwierdzić, że w obszarze badań marketingowych w turystyce znaleźć się mogą: rynek produktów turystycznych: całkowity rozmiar rynku, profil i wymagania konsumentów, segmentacja rynku, wzrosty i spadki (trendy) struktura rynku produktów turystycznych: główni gracze, marki, struktura dystrybucji, zmiany w pozycji poszczególnych graczy opinie klientów produktów turystycznych: podstawowe potrzeby, wizerunek marki, wizerunek dystrybutorów i detalistów

Obszary badań marketingowych w turystyce produkty turystyczne: analiza dostępnych produktów, schematy konsumpcyjne, innowacyjność i cykl życia produktów, zadowolenie klienta opracowanie nowego produktu turystycznego: potrzeby, poziom akceptacji, nowa marka cena produktów turystycznych: aktualna struktura cenowa, wrażliwość cenowa, skutki zmian ceny dystrybucja produktów turystycznych: aktualny zasięg dystrybucji, rozmiary sprzedaży, wymagania rynku detalicznego Reklama i promocja: planowanie kampanii, rozwój koncepcji reklamy, planowanie form sprzedaży, dane o mediach

Klasyfikacja metod badania rynku turystycznego Podział metod badawczych na: ilościowe – prowadzone w celu zgromadzenia precyzyjnych danych wyrażonych liczbowo, opisujących możliwie duży wycinek rzeczywistości, obejmujących swoim zakresem możliwie liczną reprezentację jakościowe – umożliwiają raczej zrozumienie danego problemu niż jego przedstawienie w sposób reprezentatywny. Skupione są na pogłębianiu problematyki badawczej

Klasyfikacja metod badania rynku turystycznego Druga propozycja klasyfikacji dotyczy źródła danych: źródła pierwotne – wymagają wywołania danych w toku prowadzenia badania. Innymi słowy, dane są dopiero wytwarzane w procesie ich gromadzenia – wszelkiego rodzaju obserwacje, wywiady, eksperymenty (dane wywołane) źródła wtórne – pozwalają na analizę danych już istniejących, wytworzonych wcześniej przez innych uczestników rzeczywistości społecznej. To z jednej strony statystyki (różnorakich instytucji), z drugiej – materiały „miękkie” (dane zastane)