„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii przeprowadzone w Gimnazjum nr 2 we Włocławku. Nauczyciel prowadzący: mgr Magdalena Specjalska
Bądź zdrowy - żyj dłużej i lepiej
Cele ogólne: Opracowanie i wdrożenie programu wyrównywania szans edukacyjnych zmierzających do podniesienia efektywności kształcenia i wychowania Rozwijanie zainteresowań i zdolności
Cele szczegółowe UCZEŃ: Poznaje choroby cywilizacyjne, ma świadomość, że są one odpowiedzialne za dużą część zgonów w naszym kraju. Jest świadomy wpływu stylu życia na stan zdrowia. Poznaje zasady racjonalnego żywienia . Rozumie potrzebę właściwego odżywiania. Zna skutki stosowania używek i palenia papierosów. Umie rozpoznać objawy chorób cywilizacyjnych i zna sposoby zapobiegania im. Działa twórczo i przejawia inicjatywę. Wykorzystuje technologię informacyjną. Występuje publicznie, prezentuje efekty swojej pracy.
Metody - praca w grupach z zastosowaniem techniki „ kuli śniegowej” i metody projektów, dyskusja wielokrotna, dyskusja punktowana, burza mózgów, prezentacja multimedialna.
Realizacja zajęć od 20 października 2008r Termin : do 20 grudnia 2008r Miejsce: GIMNAZJUM NR 2 we Włocławku
Stan zdrowia zależy od: Stylu życia Środowiska fizycznego (warunków życia) Opieki zdrowotnej Predyspozycji genetycznych
Choroby układu krążenia: - choroba wieńcowa i zawał serca - nadciśnienie tętnicze - miażdżyca
Zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej
Choroby układu oddechowego: - astma - uzależnienie od tytoniu, w tym metody leczenia uzależnienia
Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowej diety z uwzględnieniem profilaktyki chorób układu krążenia i chorób nowotworowych
Zaburzenia metaboliczne otyłość podwyższony poziom cholesterolu osteoporoza
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na pierwszych i ostatnich zajęciach. Od czego w największym stopniu zależy stan naszego zdrowia? % udzielonych odp. na I zajęciach na ostatnich zajęciach Styl życia 33% 70% Środowisko fizyczne 13% 10% Opieka zdrowotna 27% Predyspozycje genetyczne
Dziękuję za uwagę