„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Skutki niewłaściwego odżywiania
Advertisements

w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Poprawa opieki nad osobami starszymi przez lekarzy
im. ks. J. Popiełuszki we Włocławku
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Skutki złego odżywiania.
CHOROBY UKŁADU KRWIONOŚNEGO CZŁOWIEKA
Choroby układu krążenia
Zdrowa żywność Opracowała: Edyta Misiak.
Cele szczegółowe dla Grupy Roboczej ds. Monitorowania do Pomorskiego Programu Profilaktyki i Leczenia Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego i Chorób Nowotworowych.
Okręgowy Inspektorat Pracy
Gimnazjum nr 2 w Andrychowie
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
To nasz zespół. To nasz opiekun. Nasza szkoła Tu się uczymy i spotykamy.
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Program profilaktyki i promocji zdrowia dla miasta Krosna na 2010 r.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Izabela Kołodziejczyk
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
TRZYMAJ FORMĘ.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Otyłości, chorób serca i układu krążenia
WIEDZA ZDROWOTNA I ŚWIADOMOŚC POTRZEBY RUCHU U MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA PODHALU -ANALIZA PORÓWNAWCZA-
IDEALNA WAGA Ile powinien ważyć człowiek? Nie ma na to pytanie jednej, gotowej odpowiedzi. Są za to przeróżne wzorce i internetowe kalkulatory, podające.
Szkoła Podstawowa w Ludzisku
Opracowała Agnieszka Balcerak
Nadwaga I Otyłość oraz różnice między nimi.
„Kleszcz mały czy duży – nic dobrego nie wróży”
Czym jest zdrowie?.
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Slajd podsumowania Slajd podsumowania.
Szkoła Promująca Zdrowie
KIK 34 - Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Zalecenia żywieniowe w prewencji chorób układu krążenia. dr n. med
Jakie są skutki palenia tytoniu ?
Zakaz Palenie Wiktoria Musielak.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
AUTOR : OLIWIA ŻURAWSKA
DZIAŁANIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROGRAMU EDUKACYJNEGO „BĄDŹMY ZDROWI- WIĘMY WIĘC DZIAŁAMY ” „WIEM, CO JEM” (ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1) Celem programu była:
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Nowa perspektywa finansowa – wyzwania i szanse dla wzmocnienia ochrony zdrowia w latach Ministerstwo Zdrowia 23 września 2015 r.
ZDROWE ŁÓDZKIE Plan działań z zakresu profilaktyki chorób i promocji zdrowia dla województwa łódzkiego.
Choroby cywilizacyjne spowodowane niedostatkiem ruchu
AHA Czy terapia grupowa może pomóc w promowaniu zdrowia w chorobach układu krążenia? Michał Chudzik
SKUTKI PALENIA TYTONIU. Wprowadzenie: Palenie – czynność, podczas której różne substancje są spalane, a dym, który wydziela się podczas tego procesu jest.
Choroby serca Miażdżyca Przewlekła choroba, polegająca na zmianach zwyrodnieniowo- wytwórczych w błonie wewnętrznej i środkowej tętnic, głównie w aorcie,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Nadciśnienie Tętnicze -ciśnienie powyżej 140/80 mmHg -należy do chorób cywilizacyjnych zw. z: Spożywaniem nadmiernej ilości soli i tłuszczów zwierzęcych.
Otyłość -Jest stanem patologicznego zwiększenia ilości tkanki tłuszczowej u mężczyzn powyżej 25%, a u kobiet powyżej 30%masy ciała. -Do celów praktycznych.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Projekt pn. „ R ó wni w zdrowiu – profilaktyka i wczesne wykrywanie nowotwor ó w oraz promocja zdrowia w powiecie kwidzyńskim ” finansowany ze środk ó.
Regionalny Program Zdrowotny Województwa Pomorskiego
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wzrost występowania niewydolności serca
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Przykłady dobrych praktyk
SKUTKI PALENIA PAPIEROSÓW …
Zapis prezentacji:

„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii przeprowadzone w Gimnazjum nr 2 we Włocławku. Nauczyciel prowadzący: mgr Magdalena Specjalska

Bądź zdrowy - żyj dłużej i lepiej

Cele ogólne: Opracowanie i wdrożenie programu wyrównywania szans edukacyjnych zmierzających do podniesienia efektywności kształcenia i wychowania Rozwijanie zainteresowań i zdolności

Cele szczegółowe UCZEŃ: Poznaje choroby cywilizacyjne, ma świadomość, że są one odpowiedzialne za dużą część zgonów w naszym kraju. Jest świadomy wpływu stylu życia na stan zdrowia. Poznaje zasady racjonalnego żywienia . Rozumie potrzebę właściwego odżywiania. Zna skutki stosowania używek i palenia papierosów. Umie rozpoznać objawy chorób cywilizacyjnych i zna sposoby zapobiegania im. Działa twórczo i przejawia inicjatywę. Wykorzystuje technologię informacyjną. Występuje publicznie, prezentuje efekty swojej pracy.

Metody - praca w grupach z zastosowaniem techniki „ kuli śniegowej” i metody projektów, dyskusja wielokrotna, dyskusja punktowana, burza mózgów, prezentacja multimedialna.

Realizacja zajęć od 20 października 2008r Termin : do 20 grudnia 2008r Miejsce: GIMNAZJUM NR 2 we Włocławku

Stan zdrowia zależy od: Stylu życia Środowiska fizycznego (warunków życia) Opieki zdrowotnej Predyspozycji genetycznych

Choroby układu krążenia: - choroba wieńcowa i zawał serca - nadciśnienie tętnicze - miażdżyca

Zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej

Choroby układu oddechowego: - astma - uzależnienie od tytoniu, w tym metody leczenia uzależnienia

Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowej diety z uwzględnieniem profilaktyki chorób układu krążenia i chorób nowotworowych

Zaburzenia metaboliczne otyłość podwyższony poziom cholesterolu osteoporoza

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na pierwszych i ostatnich zajęciach. Od czego w największym stopniu zależy stan naszego zdrowia? % udzielonych odp. na I zajęciach na ostatnich zajęciach Styl życia 33% 70% Środowisko fizyczne 13% 10% Opieka zdrowotna 27% Predyspozycje genetyczne

Dziękuję za uwagę