POLACY I WĘGRZY WSPÓLNE DROGI XIII-XXI WIEK "Magyarország és Lengyelország két örökéletű tölgy, melyek külön törzset növesztettek, de gyökereik a föld.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Wykorzystanie w szkole
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
POLACY I WĘGRZY – WSPÓLNE DROGI
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
im. Adama Mickiewicza w Łebie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Szkolny Kodeks 2.0  .
Zapis prezentacji:

POLACY I WĘGRZY WSPÓLNE DROGI XIII-XXI WIEK "Magyarország és Lengyelország két örökéletű tölgy, melyek külön törzset növesztettek, de gyökereik a föld alatt messzefutnak, összekapesolódtak és láthatatlanul egybefonódtak. Ezért egyiknek léte és eőteljessége a másik életének és egészségének feltétele." "Węgry i Polska to dwa wiekuiste dęby, każdy z nich wystrzelił pniem osobnym i odrębnym, ale ich korzenie, szeroko rozłożone pod powierzchnią ziemi, i splątały się, i zrastały niewidocznie. Stąd byt i czerstwość jednego jest drugiemu warunkiem życia i zdrowia". Stanisław Worcell (1849)

UCZESTNICY PROJEKTU Członkowie koła historycznego Zespołu Szkół nr8 w Lublinie uczniowie klas: Va, Vb, VIb. uczniowie klas: Va, Vb, VIb. Opiekun: Krzysztof Adach – nauczyciel historii. Wiktoria Klimek, Aneta Niećko, Paulina Dzieńkowska, Klaudia Szymańska, Mateusz Łopuszyński, Patryk Golianek, Michał Kutrzepa.

CELE PROJEKTU: 1. Uczniowie posługują się różnego rodzaju źródłami historycznymi i wykorzystują je do opracowywania określonych zadań. 2. Rozwijają w sobie przyczynowo-skutkowy sposób myślenia historycznego. 3. Zacieśniają między sobą więzi i współpracują ze sobą zgodnie w zespole. 4. Nawiązują i pielęgnują kontakty z lokalnym środowiskiem Towarzystwa Polsko- Węgierskiego, z uczniami z innych szkół współpracujących już z Towarzystwem oraz z rówieśnikami z zaprzyjaźnionej szkoły na Węgrzech. 5. Sprawnie wykorzystują źródła informacji zawarte w internecie i posługują się w tym celu rozmaitymi narzędziami komputerowymi i internetowymi.

OPIS PROJEKTU Uczniowie przedstawili przykłady przyjaznego współdziałania Polaków i Węgrów na przestrzeni wieków. Podzieliliśmy temat na następujące działy chronologiczne: średniowiecze, wiek XVI, XIX, XX i czasy współczesne. W opracowywaniu projektu wykorzystaliśmy oprócz materiałów pochodzących z Internetu oraz źródeł tradycyjnych, takich jak publikacje historyczne także fotografie, nagrania muzyki i materiał filmowy pochodzący z przeprowadzonego wcześniej wywiadu z prezesem Towarzystwa Polsko-Węgierskiego. W prezentacji projektu zastosowaliśmy połączenie obrazu z dźwiękiem, techniki animacyjne oraz video. Formą końcowej prezentacji było sporządzenie przez uczniów wystawy zdjęć wykonywanych podczas realizacji projektu, przeprowadzenie spotkania na forum szkoły z prezentacją projektu. Poszczególne części projektu będą stanowiły dla mnie materiał pomocny w prezentacji multimedialnej na lekcjach historii przy omawianiu odpowiednich tematów. Jeden egzemplarz projektu w postaci płyty CD przekazaliśmy naszej szkole, drugi Towarzystwu Polsko-Węgierskiemu w Lublinie a trzeci prześlemy po przetłumaczeniu na język angielski do zaprzyjaźnionej szkoły na Węgrzech.

NARZĘDZIA I/LUB PROGRAMY KOMPUTEROWE I INTERNETOWE Microsoft Power Point - tworzenie prezentacji Microsoft Word-edytor tekstu Picasa - zarządzanie i edycja plików graficznych Gimp - zaawansowany edytor plików graficznych Windows Movie Maker - edytor plików video Audacity - edytor plików audio

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH -Uczestnicy projektu podzielili się na trzy grupy zadaniowe, w każdej grupie pracowały dwie osoby. -Pierwsza grupa opracowywała WIEK XIII-XVI. -Druga grupa opracowywała WIEK XIX. -Trzecia grupa opracowywała WIEK XX i CZASY WSPÓŁCZESNE. -Siódmy uczestnik samodzielnie wykonywał montaż dźwiękowy, filmowy, koordynował rozwiązania graficzne oraz efekty animacyjne projektu.

ROLA NAUCZYCIELA -Podałem temat projektu. -Wskazałem na istnienie odpowiednich zasobów źródłowych dla projektu -Koordynowałem postępy w pracy nad projektem. -Skontaktowałem uczniów z prezesem Towarzystwa Polsko-Węgierskiego i utrzymywałem z nim stały kontakt. -Pomagałem zorganizować czas i miejsce publicznej prezentacji.

KOLEJNE DZIAŁANIA UCZNÓW: 1.Wspólne omówienie planu projektu i zorganizowanie grup zadaniowych wraz z przydziałem określonych zadań. 2.Zebranie materiału źródłowego (opracowania książkowe, strony internetowe, fotografie, film.) 3.Wybranie odpowiednich narzędzi i technik komputerowych i internetowych dla opracowywania projektu. 4.Opracowanie projektu z wykorzystaniem zebranego wcześniej materiału źródłowego i przy użyciu komputera i Internetu. 5.Przygotowanie projektu do prezentacji w Osiedlowym Domu Kultury. 6.Wpisanie treści projektu na trzy płyty CD z przeznaczeniem do przekazania jednej z nich naszej szkole, drugiej Towarzystwu Polsko-Węgierskiemu w Lublinie, trzeciej zaprzyjaźnionej szkole na Węgrzech. 8.Podsumowanie i ocena wyników pracy zespołu zadaniowego.

EFEKTY PRACY UCZNIÓW: Projekt plakatu informacyjnego. Zdjęcie z przeprowadzonego wywiadu z prezesem Towarzystwa Polsko-Węgierskiego w Lublinie.

PREZENTACJA PROJEKTU

OPINIE I WNIOSKI OPINIE UCZNIÓW: "Praca nad projektem bardzo mi się podobała.Poznałam bardzo dokładnie ważne postacie historyczne dla Polski i Węgier.Poznałam dobrze Węgry i ich położenie.Poznałam dokładnie funkcje komputera i jego dodatki.Cieszę się,że mogłam wziąć udział w tym projekcie.Aneta. "Bardzo mi się podobała praca nad projektem,ponieważ dowiedziałem się jak dużo nas łączy z Węgrami i jaki to wspaniały kraj.Mateusz.

OPINIE I WNIOSKI OPINIA NAUCZYCIELA: Poszerzyłem swój zakres znajomości i umiejętnosci z zakresu technik komputerowych i korzystania z programów komputerowych, zdobyłem nowe, jakże cenne doświadczenia w organizowaniu zespołów zadaniowych i w pracy z grupą. Inną korzyścią było zacieśnienie więzi moich z całym zespołem uczniowskim, jak i z poszczególnymi uczniami oraz z członkami Towarzystwa Polsko-Węgierskiego, do którego zresztą należę, ale wykonywane przez nas przedsięwzięcie w ramach projektu jeszcze bardziej zbliżyło mnie do innych przedstawicieli Towarzystwa.

KONTAKT ZE MNĄ