Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Szkołę Podstawową
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wprowadzenie do projektu. 2 z 21 Informacja o sposobie finansowania programu Tytuł projektu: Mądrze konsumujemy, dłużej żyjemy Autorzy i uczestnicy projektu:
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Z KLASĄ ..
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Tworzywa sztuczne wokół nas
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Realizacja Rządowego programu na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” w województwie opolskim w roku 2014 „ ŻYJĘ ZDROWO TO PROSTE” Wnioskodawca:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Projekt edukacyjny „Ciekawi świata – islam”. Poznajcie ludzi ciekawych świata. Ja nazywam się Krzysztof Poleszak. Po lewej jest Cezary Siurek i Adam Brodacz,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Kurs - OK zeszyt.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Praca metodą projektu edukacyjnego
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Zapis prezentacji:

Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib Zielona apteka Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib

Potrafią wykonywać obserwacje, samodzielnie wyciągać wnioski. Cele projektu: Dzięki poznaniu właściwości roślin leczniczych i przyprawowych uczniowie wiedzą w jaki sposób dbać o swoje zdrowie. Dzięki zbieraniu i suszeniu ziół, poznawaniu ich właściwości uczniowie znają zastosowanie tych roślin w ziołolecznictwie i w kuchni. Dzięki przygotowaniu i opiece nad ogródkiem ziołowym oraz hodowli kiełków uczniowie znają wymagania i budowę roślin. Potrafią wykonywać obserwacje, samodzielnie wyciągać wnioski. Uczniowie potrafią selekcjonować zgromadzone przez siebie informacje oraz planować i organizować pracę w zespole. Uczniowie potrafią publikować przygotowane przez siebie materiały (artykuły, zdjęcia, prezentacje Power Point) na samodzielnie opracowanej stronie www i na blogu.

Opis projektu Realizowany projekt ma zachęcił uczniów do poznawania właściwości i zastosowania roślin. Główne tematy realizowane przez uczniów to: Rośliny lecznicze i przyprawowe- wykorzystanie właściwości roślin w ziołolecznictwie i w kuchni. Opracowanie przepisów na proste syropy, mieszanki ziołowe, lecznicze przetwory warzywne wraz z opisem zastosowania. Zbieranie i suszenie leczniczych gatunków roślin oraz przygotowanie kilku prostych mieszanek ziołowych z informacją o sposobie użycia. Założenie klasowego ogródka ziołowego i klasowej hodowli kiełków roślinnych. Dzięki poznaniu leczniczych właściwości roślin uczniowie dowiedzą się w jaki sposób mogą dbać o swoje zdrowie a dzięki przygotowaniu i prowadzeniu ogródka poznają wymagania i budowę roślin. Nauczą się planować i organizować pracę w zespole. Celem tego projektu jest również samodzielne przygotowanie strony www, na której uczniowie będą zamieszczali przygotowane przez siebie materiały: artykuły, zdjęcia, prezentacje Power Point. Będą prowadzić również blog związany z projektem.

Narzędzia i programy komputerowe Google – do wyszukiwania informacji w Internecie Word – do opracowywania materiałów Power Point – do przygotowywania prezentacji „Zioła i ich rodzaje” oraz „Rośliny przyprawowe w kuchni” Publisher – do przygotowania ulotek z przepisami na ziołowe mieszanki Corel – do przygotowania grafiki Front Page – do opracowania strony www na temat projektu

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Nauczyciel zaproponował uczniom samodzielne dobranie się w zespoły, ale przedstawił również pewne ograniczenia wynikające z potrzeb projektu. Uczniowie musieli wziąć pod uwagę: możliwość dostępu do Internetu po lekcjach, umiejętności komputerowe, bliskość zamieszkania i oczywiście umiejętność współpracy. Dzięki temu uczniowie w zasadzie ustalili zespoły samodzielnie, ale wg sugestii nauczyciela. Zarówno nauczyciel jak i uczniowie mają przekonanie, że podział pracy nie był przypadkowy i dobrze służył realizacji zadań. NA ZDJĘCIU UCZENNICE, TUZ PO WYWIADZIE W PANEM NURZYŃSKIM – MIEJSCOWYM SPECJALISTĄ OD ZIOŁOLECZNICTWA

NA ZDJĘCIU UCZENNICE W CZASIE SADZENIA I WYSIEWANIA ZIÓŁ Praca w zespole Klasa podzielona na zespoły realizowała następujące zadania: Prowadzenie bloga związanego z projektem Przygotowanie prezentacji „Zioła i ich rodzaje” Przygotowanie prezentacji „Rośliny przyprawowe w kuchni” Przeprowadzenie wywiadu Opracowanie przepisów na mieszanki ziołowe Założenie ogródka ziołowego Założenie klasowej hodowli kiełków Zbieranie i suszenie ziół Przygotowanie strony WWW projektu NA ZDJĘCIU UCZENNICE W CZASIE SADZENIA I WYSIEWANIA ZIÓŁ

Rola nauczyciela Pomogłam przy opracowywaniu pytań do wywiadu z zielarzem, tzn. uczennice przygotowały pytania samodzielnie, ale okazało się ,że wymagają one dopracowania. Umówiłam uczennice na ten wywiad i uczestniczyłam z nimi w nim. Pojechałam również z uczennicami na zakupy związane z powstawaniem naszego ziołowego ogródka. Poprosiłam o pomoc kolegów informatyków przy zamieszczaniu strony www na serwerze Służyłam radą przy tworzeniu prezentacji Motywowałam do pracy Dopingowałam do dotrzymywania terminów

Opis kolejnych działań uczniów Uczniowie planują pracę, dzielą się na zespoły Uczennice przygotowują się i przeprowadzają wywiad; nagrywają wywiad na dyktafon Klasa wyszukuje informacje w Internecie oraz w innych dostępnych źródłach (książki, czasopisma) niezbędne do przygotowania prezentacji, prowadzenia bloga Dwie grupy przygotowują prezentacje multimedialne: „Zioła i ich rodzaje” oraz „Rośliny przyprawowe w kuchni” w programie Power Point Uczennice zakładają i prowadza blog tematyczny pod hasłem „Zioła”

Opis kolejnych działań uczniów Uczniowie zbierają i suszą pospolite gatunki ziół Jeden z zespołów opracowuje ulotki z przepisami na proste mieszanki ziołowe Uczniowie zakładają klasową hodowlę kiełków i wykonują proste obserwacje i doświadczenia z ich udziałem, np. obserwują tropizmy Uczniowie wybierają gatunki ziół do szkolnego ogródka ziołowego i zakładaj ten ogródek Uczniowie opracowują stronę internetową naszego projektu

Rezultaty pracy uczniów Przeprowadzony i nagrany wywiad z miejscowym zielarzem, który okazał się wielką skarbnica informacji o zdrowym odżywianiu i wpływie diety na zdrowie człowieka Przygotowane dwie prezentacje na temat ziół i ich zastosowania w lecznictwie oraz na temat roślin przyprawowych wykorzystywanych w kuchni Szkolny ogródek ziołowy Szkolna hodowla kiełków Przepisy na proste mieszanki ziołowe Blog na temat ziół Strona internetowa dotycząca projektu

Rezultaty pracy uczniów – blog tematyczny Uczennice z dużym zaangażowaniem pracowały przygotowując informacje do bloga, który prowadzony jest pod hasłem „Zioła” Zachęcamy wszystkich do jego odwiedzenia www.zielona-apteka.blog.onet.pl

Rezultaty pracy uczniów – ogródek ziołowy Praca nad ogródkiem ziołowym rozpoczęła się od planowania zakupów sadzonek. Potem uczniowie profesjonalnie podzielili się obowiązkami i zabrali do pracy. Zdjęcia przedstawiają dzień, w którym zakładaliśmy ogródek; dzisiaj możemy w szkole napić się herbatki z miętą, a rosół w szkolnej stołówce może być przyprawiony lubczykiem.

Rezultaty pracy uczniów – hodowla kiełków Hodowla kiełków założona została w pracowni biologicznej, dlatego obserwować mogli ja wszyscy uczniowie gimnazjum. Po wykonaniu prostych obserwacji, m.in. tropizmów – kiełki rzodkiewki i rzeżuchy trafiły do uczniowskich kanapek Zdjęcia przedstawiają dzień wysiewania nasion

Rezultaty pracy uczniów – strona internetowa Uczniowie opracowali i zamieścili stronę WWW naszego projektu. Do oglądania rezultatów naszej pracy zapraszamy na stronę www.golabki.gminalukow.pl/zielona-apteka Zapraszamy również na nasza szkolna stronę www.golabki.gminalukow.pl na której również zamieściliśmy informacje o „Zielonej aptece”

Prezentacja publiczna projektu Publiczna prezentacja naszego projektu przybrała formę promocji. Uczniowie realizujący projekt rozpropagowali stronę na której zamieścili materiały opracowane w czasie pracy nad projektem oraz adres prowadzonego przez koleżanki bloga. Artykuł o naszym projekcie pojawił się również na szkolnej stronie internetowej. Na szkolnym apelu uczniowie przedstawili swoją pracę prezentując przygotowane przepisy na proste syropy i zdrowotne przetwory domowe. Zaprezentowali również przygotowane prezentacje multimedialne. Prowadzone przez nas hodowle kiełków i ogródek ziołowy dostępne są dla całej szkolnej społeczności. Ogródek ziołowy został wkomponowany w szkolną zieleń przed budynkiem szkoły.

Wnioski – czego nauczyli się uczniowie? Dzięki przygotowaniu i opiece nad ogródkiem ziołowym oraz hodowli kiełków uczniowie poznali wymagania i budowę roślin. Uczniowie, dzięki przygotowywaniu materiałów do prezentacji, ulotek, bloga; dzięki przeprowadzonemu wywiadowi poznali zastosowanie wielu gatunków roślin w ziołolecznictwie i w kuchni. Dzięki poznaniu właściwości roślin leczniczych i przyprawowych uczniowie wiedzą w jaki sposób dbać o swoje zdrowie.

Wnioski – czego nauczyli się uczniowie? Uczniowie potrafią wyszukiwać potrzebne informacje w różnych dostępnych źródłach oraz krytycznie ocenić i selekcjonować zgromadzone dane Potrafią zaplanować i zorganizować pracę w zespole, potrafią również ocenić tę pracę Uczniowie są przekonani o roli jaką dla sukcesu działań ma sprawna i życzliwa komunikacja pomiędzy członkami grupy Uczniowie wykorzystali i poszerzyli swoja wiedze w pracy z takimi programami jak Google, Word, Poznali i nauczyli się pracować z programami typu Corel, Power Point, Publisher. Nauczyli się tworzenia prostych stron internetowych. Poznali i pracowali z dwoma programami Zajączek i Front Page

Wnioski – czego nauczył się nauczyciel? Pracować metodą projektu Pracować w programach Zajączek i Gimp Doceniać narzędzia internetowe w prezentacji projektu Prosić o pomoc gdy jest mu potrzebna Zapraszam wszystkich zainteresowanych naszym projektem do bezpośredniego kontaktowania się ze mną domanska_agnieszka@wp.pl