„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty i okręgi.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
„Własności figur płaskich” TRÓJKĄTY
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Okrąg wpisany w trójkąt.
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Symetrie.
Symetrie.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Trójkąty.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
im. Adama Mickiewicza w Łebie
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
← KOLEJNY SLAJD →.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Konstrukcje stycznych do okręgu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„GeoGebryczny” wymiar matematyki
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Konstrukcje z wykorzystaniem Twierdzenia Talesa
Okrąg opisany na trójkącie. Okrąg wpisany w trójkąt
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Praca metodą projektu edukacyjnego
W konstrukcyjnym świecie
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Zapis prezentacji:

„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.” Nauczyciel: Izabela Smarzyńska Uczestnicy: Angelika Białas, Katarzyna Ciastko, Magdalena Kowalczyk, Damian Następniak, Monika Nowak, Natalia Nowak, Katarzyna Piasecka, Catherine Piotrowska, Katarzyna Ruczkowska, Paulina Sztuka, Agnieszka Szydłowska, Artur Siwek, Justyna Surlej, Wioleta Wyrwa 1 z 19

- podać definicję konstruowanej figury lub przekształcenia, CELE PROJEKTU Uczniowie potrafią : - podać definicję konstruowanej figury lub przekształcenia, - wykonać konstrukcję za pomocą cyrkla i linijki oraz w programie C.a.R., - przedstawić opis konstrukcji, - wyszukać informacje w Internecie, - wykonać prezentację swoich działań w programie Power Point. 2 z 19

KRÓTKI OPIS PROJEKTU W projekcie wzięły udział kilkuosobowe grupy uczniów z klas: I, II, III gimnazjum. Realizujac projekt uczniowie korzystali z nowych dla nich programów komputerowych: C.a.R. i Power Point. Zadaniem 2 – osobowych zespołów było wykonanie prezentacji w programie Power Point przedstawiających poszczególne etapy wybranych konstrukcji wraz z opisem. Etapy konstrukcji należało wykonać w programie C.a.R. Każda grupa wybrała sobie konstrukcje do wykonania spośród tych, które uczniowie poznają w danej klasie. Przed przystąpieniem do pracy z programem C.a.R. zespoły musiały: -zgromadzić wiadomości z różnych źródeł ( także z Internetu ) na temat wykonywanej konstrukcji, konstruowanej figury lub przekształcenia; -wykonać wybrane konstrukcje z użyciem cyrkla i linijki; -przedstawić opis konstrukcji. Następnie uczniowie zostali zapoznani z programem C.a.R. w szkolnej pracowni komputerowej przez opiekuna projektu, po czym zainstalowali ten program w swoich komputerach i przystąpili do wykonywania wybranych przez siebie konstrukcji w programie C.a.R. Prezentacja projektu polegała na przedstawieniu widzom umiejętności nabytych w programie C.a.R. "na żywo" (a przy okazji możliwości tego programu) oraz w prezentacjach w Power Point. Prezentacja projektu zakończyła się rozwiązaniem przez widzów - uczniów klas trzecich gimnazjum - testu interaktywnego utworzonego w programie Hot Potatoes, dotyczącego wiadomości przekazanych przy okazji przedstawianych konstrukcji. Z programami C.a.R. i Power Point uczniowie zetknęli się po raz pierwszy przy okazji realizacji tego projektu. 3 z 19

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKORZYSTANE W PROJEKCIE C.a.R. – do wykonania poszczególnych etapów konstrukcji geometrycznych Power Point – do wykonania prezentacji Hot Potatoes – do utworzenia testu interaktywnego Word – do wykonania napisów (na slajdach) Wyszukiwarka internetowa Google – do szukania potrzebnych wiadomości 4 z 19

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH Projekt realizowało 14 uczniów z klas I – III gimnazjum. Uczniowie pracowali w zespołach 2 – osobowych: z klasy I i II po dwa zespoły, z klasy III – trzy zespoły. Każdy zespół miał do opracowania jedną lub dwie prezentacje w programie Power Point. Prezentacje te zawierały kolejne etapy konstrukcji geometrycznej wykonanej w programie C.a.R. oraz opis tej konstrukcji. 5 z19

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH Podział ról w zespołach był różny. W większości zespołów obie osoby wspólnie wykonywały zarówno konstrukcję jak i prezentację. W paru zespołach jedna osoba przygotowała kolejne etapy konstrukcji wykorzystując program C.a.R. a druga - prezentację w programie Power Point. 6 z 19

Zapoznałam uczniów z programem Power Point. ROLA NAUCZYCIELA Zadbałam o zainstalowanie programu C.a.R. w szkolnej pracowni komputerowej. Zapoznałam uczniów z programem C.a.R. i objaśniłam im, jak zainstalować ten program w domowych komputerach. Zapoznałam uczniów z programem Power Point. Prowadziłam konsultacje, podczas których sprawdzałam umiejętności uczniów w pracy z programem C.a.R., prawidłowość wykonywanych konstrukcji, oglądałam utworzone prezentacje i sprawdzałam ich poprawność. Utworzyłam test interaktywny w programie Hot Potatoes. Wykonywałam zdjęcia dokumentujące pracę uczniów i prezentację projektu. Prowadziłam prezentację projektu według ułożonego przez siebie scenariusza. Podjęłam decyzję o terminie prezentacji projektu. Uczniowie zdecydowali o treści testu interaktywnego i o tym, które konstrukcje wykonają w programie C.a.R. podczas publicznej prezentacji projektu. 7 z 19

OPIS KOLEJNYCH DZIAŁAŃ UCZNIÓW Zebranie wiadomości dotyczących wykonywanych konstrukcji. Wykonanie konstrukcji z użyciem cyrkla i linijki oraz podanie opisu konstrukcji. Opracowanie testu interaktywnego. 8 z 19

OPIS KOLEJNYCH DZIAŁAŃ UCZNIÓW Wykonanie konstrukcji w programie C.a.R. Przygotowanie prezentacji w programie Power Point. 9 z 19

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Rezultatem pracy uczniów są prezentacje w programie Power Point zawierające kolejne etapy konstrukcji geometrycznych wykonane w programie C.a.R. wraz z opisem oraz wiadomościami na temat konstruowanej figury lub przekształcenia. 10 z 19

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Uczniowie opracowali następujące prezentacje: Konstrukcje: symetralnej odcinka, dwusiecznej kąta Konstrukcje trójkątów Symetrie Konstrukcje z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa Konstrukcje stycznych do okręgu Konstrukcja okręgu opisanego na trójkącie Konstrukcja okręgu wpisanego w trójkąt Obrót dookoła punktu O o kąt α Konstrukcje z wykorzystaniem twierdzenia Talesa Jednokładność 11 z 19

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Prezentacja „Symetrie” zawiera wiadomości na temat: symetrii względem prostej, symetrii względem punktu, symetrii w układzie współrzędnych. Przedstawia konstrukcje trójkąta symetrycznego do danego względem: prostej k, punktu S oraz opis tych konstrukcji. 12 z 19

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Prezentacja „Konstrukcje stycznych do okręgu” zawiera definicję stycznej do okręgu oraz jej własność. Przedstawia konstrukcje z opisem stycznej do okręgu: w punkcie A należącym do okręgu, przechodzącej przez punkt B leżący na zewnątrz okręgu. 13 z 19

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Prezentacja „Konstrukcje z wykorzystaniem twierdzenia Talesa” przedstawia konstrukcje: podziału odcinka na trzy równe części, podziału odcinka w stosunku 2:3, podziału odcinka w stosunku a:b. 14 z 19

JAK WYGLĄDAŁA PUBLICZNA PREZENTACJA PROJEKTU ? Uczestnicy projektu zaprezentowali efekty swej pracy uczniom klas trzecich gimnazjum. Prezentacja odbyła się w pracowni komputerowej . Do prezentacji został wykorzystany projektor multimedialny, za pośrednictwem którego widzowie oglądali na ekranie konstrukcje tworzone przez uczestników projektu w programie C.a.R. oraz prezentacje wykonane w programie Power Point i zapisane na płycie CD. Prezentacja projektu zakończyła się rozwiązaniem przez jednego z widzów testu interaktywnego utworzonego w programie Hot Potatoes. Test obejmował wiadomości podane podczas prezentacji. 15 z 19

JAK WYGLĄDAŁA PUBLICZNA PREZENTACJA PROJEKTU ? Wypowiedź widza: „Zainteresował mnie ten program. Można w nim wykonać konstrukcję szybciej niż z użyciem cyrkla i linijki. Konstrukcja jest kolorowa i może być odtworzona od początku.” 16 z 19

Czego nauczyli się uczniowie ? WNIOSKI Czego nauczyli się uczniowie ? Nauczyli się korzystać z nowych dla nich programów komputerowych: C.a.R. i Power Point. Potrafią wykonywać konstrukcje geometryczne i opisywać je. Utrwalili swoją wiedzę z geometrii. 17 z 19

„Zdobyłam umiejętność posługiwania się programem C.a.R..” WNIOSKI Cytaty uczniów: „Udoskonaliłem swoją wiedzę matematyczną w zakresie geometrii.” „Zdobyłam umiejętność posługiwania się programem C.a.R..” „Nauczyłam się korzystać z nowych programów komputerowych.” 18 z 19

Co ja sama zyskałam realizując projekt ? WNIOSKI Co ja sama zyskałam realizując projekt ? Jak to doświadczenie wykorzystam w przyszłości ? Dzięki realizacji projektu miałam motywację do poznania programu C.a.R. i Hot Potatoes, pogłębiłam znajomość programu Power Point, korzystałam z programu Gimp. Poznałam lepiej komputer. Poza tym lepiej poznałam swoich uczniów, ich zdolności, umiejętność współpracy, planowania pracy, odpowiedzialność. Pracując w przyszłości metodą projektu muszę mieć na uwadze opracowanie realnego harmonogramu, stawiać uczestnikom projektu wysokie wymagania, ale także uwzględniać ich możliwości, prowadzenie prezentacji projektu powierzać uczniom. 19 z 19