Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
Dlaczego edukacja medialna?
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
narzędzie w językowych pracach projektowych
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Aktywna edukacja.
Co to jest TIK?.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Innowacja pedagogiczna
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
opracowała Joanna Bojarska
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Maciej M. Sysło UWr Wrocław, UMK Toruń Technologie w rękach uczniów i nauczycieli oczekiwania, standardy i korzyści.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Sieć współpracy i samokształcenia doradców metodycznych
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Sopocka Akademia Tenisowa
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM

Cele edukacji medialnej przygotowanie uczniów do świadomego i krytycznego odbioru przekazów medialnych przygotowanie uczniów do wykorzystywania mediów jako narzędzi pracy intelektualnej w komunikowaniu i uczeniu się

Rola i znaczenie mediów Media czynnikiem kształtowania społeczeństwa informacyjnego Miejsce jednostki w społeczeństwie informacyjnym wyznacza miejsce jakie pełni ona w łańcuchu informacyjnym Język multimediów - językiem kognitariuszy

Dlaczego edukacja medialna? Człowiek zanurzony w medialnej hiperrzeczywistości Człowiek komunikujący medialnie Dla człowieka - kognitariusza media narzędziami pracy intelektualnej

Edukacja medialna poprzez media - media narzędziem komunikowania i wymiany informacji; o mediach - rozumienie metafor, form i struktur komunikatów medialnych; znajomość dzieł medialnych dla mediów - media jako środek autoekspresji i obszar kreacji

Obszary edukacji medialnej Kto komunikuje i dlaczego? - nadawcy i producenci medialni Jaki to jest komunikat (tekst)? - rodzaje mediów Skąd wiemy co to oznacza? - język mediów Dla kogo to jest przeznaczone? - odbiorca mediów Jak to jest przedstawione? - reprezentacje medialne Jak to jest produkowanie? - technologie medialne

Edukacja medialna w szkole niezależny przedmiot integracja z innym przedmiotem (np. z informatyką) realizacja międzyprzedmiotowa (j. polski, plastyka, wiedza o kulturze, informatyka)

Praktyka i metody realizacji zajęć edukacja zgodna z założeniami konstruktywizmu edukacyjnego wykorzystanie doświadczeń medialnych spoza szkoły rozbudzanie zainteresowań, aktywności i samodzielności poznawczej ucznia komunikaty i narzędzia medialne w rękach ucznia praca w grupach i indywidualna metody: problemowa i projektów

Nauczyciel edukacji medialnej nauczyciel kompetentny w zakresie edukacji medialnej: informatyk, polonista, plastyk, bibliotekarz, nauczyciel pasjonujący się mediami (filmem, fotografią, technologiami web 2.0, itp.) nauczyciel specjalista - absolwent pedagogiki medialnej lub studiów podyplomowych

Ewaluacja i ocena osiągnięć ucznia obserwacja autonomicznych działań ucznia ocenianie wytworów, pracy i zaangażowania poszanowanie prawa do pluralizmu, ale także kształtowanie gustów estetycznych wychowywanie w poszanowaniu wartości

Dziękuję za uwagę