Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

WŁADZA SĄDOWNICZA W POLSCE
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
Podstawy Prawne Biznesu
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Zamówienia publiczne a innowacje
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
19 listopad 2003r. 1 Modele urzędów regulacji radiofonii i telewizji - doświadczenia europejskie Teresa Ribeiro Przykład Portugalii.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
Ustrój sądów administracyjnych
Władza sądownicza w Polsce
Administracja publiczna
Miedzy bitami a kodeksami – jak prawo radzi sobie z e-gospodarką ? Marcin Maruta Kuczek Maruta i Wspólnicy Spółka Jawna Kancelaria Radców Prawnych
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Nast ę pcze karanie administracyjne (na przykładzie projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) Projekt jest współfinansowany ze.
Rząd i prezydent.
Funkcje Państwowej Agencji Atomistyki w Programie Polskiej Energetyki Jądrowej 22 stycznia 2014, Warszawa.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań 1964 i Siła robocza1Bliskość rynku zbytu 2Dogodne powiązania z rynkiem 2Wspieranie działalności 3Możliwości.
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK Warszawa, listopad 2014 r.
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Instytucje stojące na straży ochrony praw człowieka w Polsce
LOKALIZACJA I BUDOWA LĄDOWYCH FERM WIATROWYCH Materiał na konferencję,,Chronić Chronione” TORUŃ 12 sierpnia 2014 r. Departament Infrastruktury NAJWYŻSZA.
Władza sądownicza w Polsce
Mgr Przemysław Mazurek
Zmiana imienia i nazwiska
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Temat: Władza sądownicza w Polsce.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
1. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji Publiczna radiofonia i telewizja jest odrębna od innych środków masowego.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
1.  odpowiedzialność konstytucyjna – odpowiedzialność za naruszenie prawa realizowana z inicjatywy parlamentu bądź prezydenta przed organem władzy sądowniczej.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Konkurencja a polityka konkurencji
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Władza sądownicza w RP Sądy i Trybunały.
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji Michael Ogris KommAustria

Po drodze do KommAustria (1) Dawny Urząd Regulacji Radiofonii i Telewizji (Privatrundfunkbehörde) został zlikwidowany decyzją Sądu Konstytucyjnego Plan: jeden niezależny Urząd Regulacji Telekomunikacji, Mediów i Informatyki W Parlamencie zabrakło większości potrzebnej do przegłosowania ustawy o utworzeniu tego Urzędu Regulacji lub niezależnego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji Istniejący Urząd Regulacji Telekomunikacji działa nadal

Po drodze do KommAustria (2) Nowy Urząd Regulacji Radiofonii i Telewizji; nie jest niezależny i musi wypełniać instrukcje (KommAustria) Urząd Regulacji Telekomunikacji pozostaje w zasadzie bez zmian RTR-GmbH zapewnia obsługę administracyjną obu Urzędom Regulacji RTR- GmbH musi pełnić rolę centrum kompetencji dla obu sektorów; Konwergencja

Struktura Urzędów Regulacji Obsługa admin. Odwołania Nadzór VfGH Sąd Konstytucyjny VwGH Sad Administracyjny Federalny Zarząd Łączności Federalny Minister Transportu i Technologii Kanclerz Federalny Rada Doradcza TKK (Komisja Kontroli Operatorów Telekom.) KommAustria (Austriacki Urząd Łączności) Rada Doradcza Departament Radiowo-TV Departament Telekomunikacji RTR - GmbH (Urząd Regulacji Radiofonii i Telewizji oraz Telekomunikacji)

Zadania przydzielone KommAustria wydawanie koncesji na nadawanie wydawanie pozwoleń na eksploatację urządzeń technicznych niezbędnych do nadawania nadzorowanie nadawców komercyjnych Zadania przydzielone KommAustria na mocy Ustawy o Telekomunikacji z 2003r. (Określenie rynku, analiza rynku, regulacja konkurencji, sieci nadawcze)

Cele do zrealizowania przez KommAustria (1) ułatwianie nowym dostawcom wejścia na rynek zapewnienie różnorodności opinii oraz działanie na rzecz jakości nadawanych programów, w tym warunków technicznych dotyczących ich nadawania opracowanie technicznych i ekonomicznych planów wprowadzenia podwójnego rynku nadawania w Austrii zapewnienie przestrzegania minimalnych norm europejskich przez dostawców treści, w szczególności w odniesieniu do ochrony dzieci, młodzieży i konsumentów

Cele do zrealizowania przez KommAustria(2) optymalizacja wykorzystania widma częstotliwości dla celów nadawania zapewnienie fachowej wiedzy w dziedzinie konwergencji mediów audiowizualnych i telekomunikacji, jak też promowanie rozwoju rynków w sektorze audiowizualnym stworzenie i utrzymanie nowoczesnej oraz wysokiej jakości infrastruktury for promoting locational quality at a high level

KommAustria (Organizacja) składa się z jednego Dyrektora (podejmuje decyzje) oraz niezbędnego personelu (obecnie dwie osoby) KommAustria jest podporządkowane bezpośrednio Kanclerzowi Federalnemu Członkowie KommAustria nie są niezależni w zakresie wykonywania swoich funkcji (ale jeszcze się nie zdarzyło, aby dostali instrukcje)

Federalny Zarząd Łączności (Zadania) Kontrola decyzji KommAustria Nadzór nad Austriacką Korporacją Nadawczą (ORF)

Federalny Zarząd Łączności (Zadania) Tak więc, jako najwyższa władza odwoławcza, Federalny Zarząd Łączności orzeka: w sprawach odwołań od decyzji KommAustria, z wyłączeniem administracyjnych spraw karnych w sprawach skarg, żądań oraz w postępowaniach o naruszenie przepisów administracyjnych wydanych na mocy Ustawy o Radiofonii i Telewizji

Federalny Zarząd Łączności (Organizacja) Utworzony przy Kancelarii Federalnej składa się z pięciu członków trzech członków musi być sędziami w wykonywaniu swoich funkcji członkowie są niezależni i nie są związani żadnymi instrukcjami, ani poleceniami jeden Przewodniczący i jeden Zastępca Przewodniczącego

RTR-GmbH zapewnia obsługę administracyjną KommAustria i Komisji Kontroli Operatorów Telekomunikacyjnych jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością jest spółką non-profit ma dwóch dyrektorów i dwa departamenty (radiowo-TV i telekomunikacyjny) nadzór nad działalnością RTR-GmbH sprawuje Kanclerz Federalny (zagadnienia radiowo-telewizyjne) oraz Federalny Minister Transportu, Innowacji i Technologii (zagadnienia telekomunikacyjne)

RTR-GmbH (Ośrodek kompetencji) RTR-GmbH pełni rolę ośrodka kompetencji dla zagadnień dotyczących sektorów audiowizualnego i telekomunikacyjnego RTR-GmbH zleca przeprowadzanie badań naukowych w sprawach związanych z zadaniami urzędów regulacji, których pracę wspomaga (planowanie wykorzystania widma, optymalizacja wykorzystania widma, dostęp do usług, stosowanie nowych technologii)