Rozszerzenie grupy odbiorców dotacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Organizacje pozarządowe
Prezentacja wyników badań
Pełnosprawny Student VI
Sytuacja studentów głuchych po wejściu Ustawy o języku migowym
Zarządzanie finansami w NGO
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Samorząd a Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych ONZ
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
PRG Państwowy Rejestr Granic
WIZA STUDENCKA propozycje rozwiązań systemowych
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Urząd Marszałkowski w Łodzi
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Jakie warunki pracy nauczyciela? Warszawa, 4 październik 2010 r.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
ZADANIA DO WYKONANIA W KADENCJI sformalizowanie statusu KDBSW (porozumienie, afiliacja przy KRASPie ???), zmiana nazwy Konferencji (???), nowelizacja.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Historia integracji Polski z Unią Europejską:
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Pełnosprawny Student VIII
Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
Obowiązki uczelni w zakresie dostępności serwisów internetowych Piotr Witek Utilitia.pl Ten utwór jest dostępny na licencji Creative.
Wsparcie osób nieposiadających orzeczenia Kontekst prawny Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
PAWEŁ SOBOTKO Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy w szkolnictwie wyższym. Ewolucja regulacji prawnej.
„Monitoring obywatelski Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami” Anna Rdest Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt zwiększenia dotacji na zadania związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami Aleksander.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Uczelnie wyższe.
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Ustawa oczami praktyków
Zapis prezentacji:

Rozszerzenie grupy odbiorców dotacji Pełnosprawny Student VI Kraków, 23 października 2012 r. Rozszerzenie grupy odbiorców dotacji Aleksander Waszkielewicz

Agenda Proces legislacyjny Finanse Działania

Dwie dotacje w art. 94 „Stara” – zmieniona zgodnie z propozycją środowiska: 1. Z budżetu państwa uczelnia publiczna otrzymuje dotacje na: (…) 11) zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom, będącym osobami niepełnosprawnymi warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia. „Nowa” – zaproponowana niezależnie przez posłów podczas prac Podkomisji ds. Szkolnictwa wyższego: 4a. Uczelnia niepubliczna otrzymuje dotację na zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom będącym osobami niepełnosprawnymi warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia.

Delegacja do rozporządzenia dla dwóch dotacji 2. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego (…) określi, w drodze rozporządzenia, sposób podziału dotacji, o których mowa w art. 94 ust. 1 pkt 1–6, 8, 9 i 11 oraz ust. 4a, biorąc pod uwagę w szczególności: (...) 3) w zakresie zadań, o których mowa w art. 94 ust. 1 pkt 11 i ust. 4a – dane o liczbie studentów i doktorantów będących osobami niepełnosprawnymi – aby zapewnić efektywne wydatkowanie tych środków.

Rozporządzenie Dwie dotacje czy jedna? (1/2) Rozporządzenie MNiSW z dnia 8 lutego 2012 r. w sprawie sposobu podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych (Dz. U. poz. 202). § 10. Sposób podziału dotacji dla uczelni publicznych i niepublicznych na zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom, będącym osobami niepełnosprawnymi, warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia określa załącznik nr 11 do rozporządzenia. Nowelizacja weszła w życie 1 października 2011 r. za wyjątkiem przepisów dotyczących finansowania, które wejdą w życie 1 stycznia 2012 r.

Rozporządzenie Dwie dotacje czy jedna? (2/2) Załącznik nr 11. Określona w poszczególnych częściach budżetu państwa dotacja na zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom, będącym osobami niepełnosprawnymi, warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia dla uczelni publicznych i niepublicznych jest dzielona według wzoru: Dn – pula dotacji dla wszystkich uczelni

Uczelnie niepub-liczne Statystyka Rok 2007 Uczelnie publiczne Uczelnie niepub-liczne Razem Studenci ogółem 1 276 937 660 467 1 937 404 Studenci niepełnosprawni 15 158 7 830 22 988 Niesłyszący i słabosłyszący 970 521 1 491 Niewidomi i słabowidzący 1 246 628 1 874 Niepełnosprawni ruchowo 3 677 2 142 5 819 Inni 9 265 4 539 13 804

Uczelnie niepub-liczne Statystyka Rok 2010 (1/2) Uczelnie publiczne Uczelnie niepub-liczne Razem Studenci ogółem 1 261 175 580 076 1 841 251 Studenci niepełnosprawni 19 670 10 426 30 096 Niesłyszący i słabosłyszący 1 320 670 1 990 Niewidomi i słabowidzący 1 716 914 2 630 Niepełnosprawni ruchowo 5 502 3 174 8 676 Inni 11 132 5 668 16 800

Rozkład typów niepełnosprawności Statystyka Rok 2010 (2/2) Rozkład typów niepełnosprawności Studenci niepełnosprawni 100,0% Niesłyszący i słabosłyszący 6,7% Niewidomi i słabowidzący 8,7% Niepełnosprawni ruchowo 28,0% Inni 56,6%

Statystyka … i finanse 2007 15 158 liczba wspieranych studentów*, ~41 mln zł pula dotacji dla wszystkich uczelni, ~2,7 tys. zł kwota dotacji przypadająca na wspieranego studenta. * łącznie ze szkołami resortów obrony narodowej i spraw wewnętrznych i administracji, bez szkół „kościelnych”

Statystyka … i finanse 2010 19 670 liczba wspieranych studentów*, ~41 mln zł pula dotacji dla wszystkich uczelni, ~2,1 tys. zł kwota dotacji przypadająca na wspieranego studenta. * łącznie ze szkołami resortów obrony narodowej i spraw wewnętrznych i administracji, bez szkół „kościelnych”

Statystyka … i finanse 2012 ~33 000 liczba wspieranych studentów i doktorantów*, ~42 mln zł pula dotacji dla wszystkich uczelni, ~1,3 tys. zł kwota dotacji przypadająca na wspieranego studenta. * szacunek na podstawie danych z 2010 r., łącznie ze szkołami resortów obrony narodowej i spraw wewnętrznych i administracji i szkołami „kościelnymi”

Finanse Dynamika ~-23% spadek w 2010 r. w stosunku do 2007 r., ~-61% spadek w 2012 r. w stosunku do 2007 r. po uwzględnieniu inflacji.

Działania Powołanie grupy roboczej w trakcie poprzedniej konferencji „Pełno(s)prawny student” (15 uczelni). Przygotowanie stanowiska. Pismo do MNiSW (do wiadomości m.in. Premiera, MF, RPO, Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, KRASP, KRPUT, KRUP, KRZaSP, KRAUM, KRUN, FRP), Zaangażowanie RPO. Pismo do Premiera, Ministra Finansów, Przewodniczącego sejmowej Komisji Finansów Publicznych. Spotkanie z MNiSW i RPO*. Spotkanie z MF*.

Potrzebne kroki Szersze zaangażowanie środowiska. Zmobilizowanie instytucji akademickich. Współpraca z MNiSW. Nacisk na MF. Generalnie silniejszy lobbing, zwłaszcza w dobie przewidywanych napięć finansowych.

Dziękuję za uwagę Aleksander Waszkielewicz e-mail Aleksander.Waszkielewicz@firr.org.pl tel. 508-21-33-22 Konferencja pod Honorowym Patronatem Małżonki Prezydenta RP, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Przewodniczącego Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich oraz Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich. Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym ze środków Fundacji im. Stefana Batorego, Gminy Miejskiej Kraków oraz PFRON będących w dyspozycji Województwa Małopolskiego. Patroni honorowi: Partner: Patroni medialni: RMF MAXXX