DELPHI 2005 Ryszard Gokieli Zakład Fizyki Wielkich Energii Seminarium Zakładowe, 13.XII.2005 czyli: co się dzieje z danymi LEP czyli: życie po śmierci.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
Advertisements

Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
w kontekście rozwoju człowieka dorosłego
Prawne aspekty publikowania obiektów cyfrowych w modelu Open Access
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Seminarium Sprawozdawcze Zakładu PVI Informacje o Zakładzie, L.Białkowska GRID, W.Wiślicki Bieżące eksperymenty.
– projekt CrossGrid, finansowany przez KE i KBN-MNiI
Teoria równowagi ogólnej (1874)
„Czym jest to co zwiemy nauką”
Wykorzystanie modelu długości trwania
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Politycy pod kontrolą – co można zrobić pojedynczo? – opis przypadku.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
0 BIBLIOTEKI XXI WIEKU. CZY PRZETRWAMY? Ogólnopolska konferencja bibliotekarzy Łódź, czerwca 2006.
WIELKI WYBUCH Standardowy Model Kosmologiczny Big Bang
Autor: Adrianna Dzikielewska
Studencki Przegląd Ekonomiczno-Społeczny czasopismo SKN FM prezentacja projektu.
Spójność logiczna projektu.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Copywriter.
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
Metoda projektu edukacyjnego
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Agenda Co to jest Scopus ? Author Identifier SCOPUS i scientometria.
Prezentacja opisuje mechanizm pracy
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
JAK SZUKAĆ W KATALOGU KOMPUTEROWYM? Wyszukiwanie według hasła przedmiotowego.
a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,
ZADANIA DO WYKONANIA W KADENCJI sformalizowanie statusu KDBSW (porozumienie, afiliacja przy KRASPie ???), zmiana nazwy Konferencji (???), nowelizacja.
1.Musimy ustalić, kto jest autorem strony i jakie ma kwalifikacje, aby wypowiadać się na określony temat. Autorami stron są nierzadko pasjonaci, którzy.
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Małgorzata Haas-Tokarska Maksymilian Nawrocki MORAVIA IT.
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
r. Seminarium Sprawozdawcze Zakładu Fizyki Wielkich Energii.
Adres bibliograficzny czyli paszport książki. Adres bibliograficzny – to uporządkowany zapis pozwalający precyzyjnie określić pozycję wydawniczą itp.
Prawo autorskie.
Sposoby podejmowania decyzji
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford Index. Mówi: czym jest Oxford Index jak może Ci pomóc jak.
DRUKI INFORMACYJNE W PROCESIE HARMONIZACJI Mgr farm., mgr inż. Marta Koziarska Wydział Druków Informacyjnych WARSZAWA 26 kwietnia 2006 r.
Teorie powstania Wszechświata
Prawdziwy przyjaciel lasu
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Zasady korzystania z Internetu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Katarzyna Metelska-Szaniawska
Savoir - vivre internetowy
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Niedoskonałości mowy prowadziły do prób stworzenia lepszego sposobu przekazywania i przechowywania informacji. Rozwijane techniki należy podzielić na.
Microsoft® Office Word
EBSCOhost Mobile Przewodnik
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Studenckie Granty Badawcze 2018
Poradnik: Polska Bibliografia Lekarska - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
Selekcja danych Korelacja.
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

DELPHI 2005 Ryszard Gokieli Zakład Fizyki Wielkich Energii Seminarium Zakładowe, 13.XII.2005 czyli: co się dzieje z danymi LEP czyli: życie po śmierci

Warszawska grupa DELPHI IPJ, Z-d VI M.Bluj R.Gokieli J.Hoffman K.Nawrocki R.Sosnowski M.Szczekowski M.Szeptycka P.Zalewski IFD UW K.Doroba K.Grzelak M.Trochimczuk

Działalność w roku publikacji w czasopismach recenzowanych (opublikowanych bądź zaakceptowanych do publikacji) – ponadto kilka publikacji zbiorczych, ze wszystkich eksperymentow LEPu 25 prezentacji na letnich konferencjach (EPS- HEP, Lepton-Photon) ~30 publikacji w przygotowaniu, na różnych poziomach zaawansowania – celem jest praktyczne zakończenie działalności, tzn. opublikowanie olbrzymiej większości artykułów, do końca 2006 roku – na pewno nie uda się to dla wszystkich artykułów

Działalność grupy warszawskiej w 2005 M.Bluj: na ukończeniu praca doktorska, oparta częściowo na danych DELPHI Poszukiwania bozonów Higgsa w ramach uogólnionego nieminimalnego sektora Higgsa R.Gokieli: organizacja obliczeń i dostępu do danych; udział w kierowaniu eksperymentem – udział w archiwizacji danych (?) K.Doroba, K.Grzelak: przygotowanie publikacji

M.Bluj: praca doktorska

Archiwizacja danych LEP Pomysł pochodzi od dyrekcji CERNu Jest całkiem prawdopodobne, że za 5 czy może 15 lat narodzi się nowa, bardzo atrakcyjna teoria, z konkretnymi przewidywaniami dla oddziaływań e + e - w zakresie energii LEP Dane LEPu są tak precyzyjne, że z pewnością byłoby istotne sprawdzenie takiej teorii na tych danych Warto więc zrobić wysiłek, aby umożliwić korzystanie z tych danych przez najbliższe lat, również przez nie-specjalistów!

Archiwizacja danych LEP

Archiwizacja danych: problemy

Proces publikacji wyników w DELPHI Jak publikować prace mające 500 autorów, aby każdy mógł się wypowiedzieć, a jego opinia wzięta pod uwagę? Pierwsze wersje artykułu powstają w grupie ludzi ludzi pracujących nad podobnym problemem. Nie ma limitu czasu. Dopiero od momentu wyjścia na zewnątrz procedura staje się mocno sformalizowana: zaczyna się proces zbierania opinii od wszystkich uczestników eksperymentu. Wszystkie nadsyłane komentarze muszą zawsze jasno wskazywać konkretny tekst, do którego się odnoszą: trzeba podać numer strony i numer linii.

Proces publikacji – Draft 1 Komentarze moga dotyczyć wyłącznie spraw merytorycznych, tzn. jego treści fizycznej. Jeśli jest wiele komentarzy, a zwłaszcza jeśli autorzy nie mogą czy nie chcą spełnić ich wszystkich (np. w przypadku sugestii sprzecznych), organizuje się tzw. seminarium. Dyskutuje się tam jedynie kwestie prezentacji, tzn. otrzymane uwagi i odpowiedzi autorów. Celem jest uzyskanie jednomyślności wewnatrz współpracy.

Proces publikacji – Draft 2 Musi powstać najwyżej 2 tygodnie po Drafcie 1. Jeśli proces zbierania uwag i odpowiadania na nie trwa dłużej, to Draft 1 jest rozsyłany ponownie. Aby czytelnicy mieli artykuł świeżo w pamięci. Komentarze moga dotyczyć wyłącznie spraw językowch - treści fizycznej już się nie dyskutuje. Po tym etapie kończy się zbieranie uwag od współautoròw. Gotowa praca jest przekazywana jeszcze recenzentowi wewnętrznemu, poczem zostaje wysłana do recenzenta CERNowskiego, a po uzyskaniu jego zgody – do czasopisma. Dopiero po uzyskaniu tej zgody pracę uznaje się za opublikowaną.

Proces publikacji – instytucja redaktora Prawdziwy przełom w sprawności prowadzenia procesu publikacji nastąpił, gdy wprowadzono instytucję redaktora (editor). Był to (w miarę) doświadczony fizyk, niezajmujący się bezpośrednio daną tematyką (nieznający pracy na poziomie Draftu 0). Zostawał on mianowany w momencie powstania Draftu 1 i od tej chwili to on, a nie prawdziwi autorzy był odpowiedzialny za treść artykułu. Zapewniło to, że artykuły zaczęły od razu wyglądać tak, jak chcieliby je widzieć czytelnicy!