WYKONYWANIE DOŚWIADCZEŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wszystko jest trucizną i nic nią nie jest
Advertisements

Informacje o projekcie
Symbole stosowane do oznaczenia niebezpieczeństwa związanego z użyciem związków chemicznych w krajach Unii Europejskiej.
W PRZYPADKU ZAGROŻENIA
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
  OK konspekt z chemii.
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA GIMNAZJUM NR 1.
REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Aktywna edukacja.
Zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z rozporządzenia REACH
opracowanie Rafał Pastwa Spis treściopis projektuprace uczniów Dzień Bezpiecznego Internetu 2012 Zakończ pokaz.
Powiedz STOP cyberprzemocy !
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Transport materiałów chemicznych
Zasady Ratujące Życie Wprowadzenie dla pracowników i podwykonawców.
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
USTALANIE NORM WYDAJNOSCI PRACOWNIKÓW
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Szkolenie aktywu związkowego
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Spis treści: Pamiętaj o lekcjach!!! Pamiętaj o lekcjach!!! Pamiętaj o lekcjach!!! Pamiętaj o lekcjach!!! Nie siedź za długo!!! Nie siedź za długo!!! Nie.
PROJEKT „Bez wody nie ma życia”
ODBLASKOWA SZKOŁA.
i bezpieczeństwa uczniów
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Regulamin Pracowni Informatyki
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
ŚNIADANIE DAJE MOC. 8 listopada 2011 roku uczniowie kl. II Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Mojęcicach przyłączyli się do akcji objętej honorowym.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Wykonali: Adrianna Żukowska Dariusz Jażdżyk Jarosław Owczarek.
Ocena ryzyka zawodowego w małych przedsiębiorstwach
Bezpieczne zachowanie w szkole
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Informacje na temat lekcji
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
W ramach szkolnych obchodów Światowego Dnia Zdrowia podjęto następujące działania:  wychowawcy zapoznali uczniów z ulotką przygotowaną przez PSSE w Ostrowi.
Aktualne przepisy w zakresie przechowywania i użytkowania odczynników chemicznych w szkołach Lublin, dnia r. Renata Gawron Oddział Higieny.
Szkolenia bhp pracowników
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
„ODKRYWAMY CZYSTĄ POLSKĘ” SPRZĄTANIE ŚWIATA 2013.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
SZKOŁA WSPÓŁPRACY POMIESZCZENIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Prof. dr hab. inż. Dorota Kuchta
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
3 lutego 2017 roku odbył się konkurs „Mistrz Bezpiecznego Internetu” dla klas 4 – 6, w którym wzięło udział 49 uczniów.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
Zapis prezentacji:

WYKONYWANIE DOŚWIADCZEŃ

Wykonywanie doświadczeń - spis treści Planowanie Przed doświadczeniem W trakcie Po doświadczeniu Doświadczenia w zmniejszonej skali jako forma redukcji zagrożenia

Planowanie Należy wziąć pod uwagę warunki działania (klasa, laboratorium, zaplecze), dostępność odczynników, sprzętu, środków ochrony osobistej, zagrożenia dla zdrowia wiążące się z właściwościami stosowanych związków i wykonywanych operacji, ilość, wiek i dotychczasowe doświadczenie uczniów zakładane rezultaty dydaktyczne.

Przed przystąpieniem do wykonania doświadczenia Uczniowie powinni się zapoznać z: regulaminem pracowni, zasadami postępowania w przypadku zagrożenia, właściwościami stosowanych związków, zasadami postępowania z odpadami poreakcyjnymi, szczegółowymi zasadami bezpieczeństwa dla danego eksperymentu (np. wymagane środki ochrony osobistej)

Przed przystąpieniem do wykonania doświadczenia Nauczyciel powinien: zawsze przetestować przed lekcją doświadczenie (w tej samej skali i warunkach, w jakich będzie wykonywane w trakcie zajęć), Przygotować wszystkie potrzebne substancje chemiczne w pojemnikach z czytelnymi etykietami, szkło, sprzęt i środki bezpieczeństwa

W trakcie wykonywania doświadczeń Nauczyciel musi stanowić dobry przykład w zakresie stosowania zasad bezpieczeństwa, używania środków ochrony osobistej i być entuzjastą zasad bezpieczeństwa, nie może pozostawiać zestawu laboratoryjnego bez nadzoru .

W trakcie wykonywania doświadczeń Uczniowie nie powinni chodzić po klasie. Uczniowie nie powinni nigdy zostawać bez nadzoru nauczyciela! Wszystkie odpady powinny być zebrane zgodnie z instrukcją. Substancje chemiczne, które rozlały/rozsypały się powinny być natychmiast uprzątnięte.

Po wykonaniu doświadczenia Nauczyciel musi sprawdzić i upewnić się, że: sprzęt użyty do doświadczenia został wyłączony, krany i butle z gazem zamknięte, szkło laboratoryjne umyte, chemikalia w zamkniętych pojemnikach bezpiecznie schowane, odpady chemiczne odpowiednio zebrane, stoły laboratoryjne posprzątane i przetarte, każdy z uczniów umył ręce.

Po wykonaniu doświadczenia Szczegóły jakiegokolwiek wypadku, jak również niebezpieczne uszkodzenia powinny być zanotowane i zgłoszone na piśmie dyrektorowi szkoły.

Doświadczenia w zmniejszonej skali Pokazy przy zastosowaniu grafoskopu Doświadczenia uczniowskie „w mikroskali”