DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ministerstwo Infrastruktury
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Najważniejsze cechy naszych programów
MobilePay System autoryzacji płatnego dostępu do usług internetowych.
TracKing to system prosty w instalacji i obsłudze!!
OPŁATY DROGOWE warsztaty – Warszawa, czerwca 2007 r. Jerzy Polaczek Minister Transportu.
System nawigacji satelitarnej
System nawigacji satelitarnej w długotrwałym transporcie zwierząt.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Ewidencja przebiegu pojazdu
KONTO BEZ KANTÓW z Programem Premiowym
Parkowanie we Wrocławiu. Podstawowy cel analizy Spowodowanie lepszej dostępności miejsc parkingowych w centrum Wrocławia.
Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku Ustawa o opłacie skarbowej Ustawa z r. o opłacie skarbowej Dz.U. z r. Nr 225, poz
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
II Krakowska Konferencja Młodych Uczonych
EKOPOL GÓRNOŚLĄSKI HOLDING SA
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
co robimy?jak realizujemy?za ile?dlaczego warto? co robimy? Już od 2000 roku S.M.A. świadczy usługę monitorowania i pozycjonowania pojazdów Usługa została.
Czy byłaby różnica jeżeli zamiast usługi kurierskiej byłaby usługa pocztowa? Usługa pocztowa byłaby realizowana przez: UPS, DPD, Pocztę Polską, InPost.
Co to jest R&G ? R&G to wiodący producent:
Platforma Usług Elektronicznych
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
PayByNet w eAdministracji
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
VANET Vehicular Ad-Hoc Network
TELEMATYKA W ZARZĄDZANIU FLOTĄ
Ogólnokrajowa karta miejska
EKOPOL GÓRNOŚLĄSKI HOLDING SA PREZENTACJA NOWOCZESNEGO SYSTEMU DYSTRYBUCJI PALIW mikrostacje.pl.
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Wprowadzenie poboru opłat na Autostradzie A1
Transport Tomasz A. Winiarczyk.
Prezentacja 2004 POLSKA.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Inteligentny ładunek w praktyce na przykładzie platformy T-Traco
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Opracowała: Maria Chołuj. Zasady opodatkowania umów i amortyzacji przedmiotów leasingu obowiązują od 1 października 2001 roku i wprowadzone zostały do.
Koszty magazynowania Dr Agnieszka Tubis.
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Bezpieczeństwo cloud computing FAKTY I MITY Beata Marek, cyberlaw.pl Beata Marek, cyberlaw.pl Kancelaria w chmurze, Kancelaria w chmurze, 19.X X.2012.
Prawdy oczywiste Opłaty za radioodbiorniki i telewizory w firmie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
WYBÓR WARIANTU TECHNOLOGICZNEGO
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Systemy logistyczne 2 M. Stanisławski
Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Instytut Rachunkowości
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Zapis prezentacji:

DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r. GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Technologiczne i organizacyjne aspekty elektronicznego systemu poboru opłat w Polsce Warszawa, 14 października 2009 r.

Korzyści z wprowadzenia ETC Korzyści dla użytkownika: zmniejsza a nawet likwiduje kolejki na placach poboru opłat szybka obsługa, brak konieczności odliczania opłaty możliwość opłaty bezpośrednio z konta użytkownika lub z wykorzystaniem karty kredytowej miesięczny wydruk z rachunku otrzymany przez użytkownika

Korzyści z wprowadzenia ETC Korzyści dla operatorów dróg płatnych: niższe koszty obsługi poboru opłat lepsza kontrola poprzez zcentralizowanie kont użytkowników możliwość rozszerzania usługi dla użytkownika (na przykład lokalizacja pojazdu, automatyczne zawiadomienie służb ratunkowych w razie wypadku) możliwość dostosowania wysokości opłat do zmiennych warunków ruchu

Korzyści z wprowadzenia ETC Korzyści dla środowiska: oszczędność paliwa zmniejszenie emisji substancji szkodliwych poprzez ograniczenie lub całkowitą eliminację zwalniana, czasu oczekiwania w kolejce a następnie przyspieszania w Punktach Poboru Opłat

Harmonogram wprowadzenia ETC

Modele operacyjne systemu elektronicznego poboru opłat W ramach wdrożenia systemu elektronicznego poboru opłat elektronicznych rozpatrywane są następujące modele operacyjne: Jeden operator państwowy krajowego systemu poboru opłat (GDDKiA) Jedna rządowa spółka specjalnego przeznaczenia jako krajowy operator systemu Jeden operator prywatny krajowego systemu poboru opłat Wiele podmiotów bez koordynatora rozliczeń Wiele podmiotów z koordynatorem rozliczeń

Jeden operator państwowy krajowego systemu poboru opłat (GDDKiA)

Jeden operator państwowy krajowego systemu poboru opłat (GDDKiA) Funkcje strony publicznej (GDDKiA) w modelu: operator płatnej infrastruktury drogowej operator infrastruktury do poboru opłat podmiot pobierający opłaty elektroniczne dostawca usługi EETS koordynator rozliczeń (w przypadku świadczenia usługi EETS przez więcej niż jeden podmiot) administrator danych osobowych użytkowników usługi EETS Niezależnie od przyjętego modelu, ustawodawca polski zobowiązany jest do wydania rozporządzeń wykonawczych, umożliwiających wdrożenie systemu ETC w Polsce

Jedna rządowa spółka specjalnego przeznaczenia jako krajowy operator systemu

Jedna rządowa spółka specjalnego przeznaczenia jako krajowy operator systemu Funkcje strony publicznej w modelu: utworzenie spółki specjalnego przeznaczenia sprawowanie nadzoru nad spółką Niezależnie od przyjętego modelu, ustawodawca polski zobowiązany jest do wydania rozporządzeń wykonawczych, umożliwiających wdrożenie systemu ETC w Polsce

Jeden operator prywatny krajowego systemu poboru opłat

Jeden operator prywatny krajowego systemu poboru opłat Funkcje strony publicznej (GDDKiA) w modelu: sprawowanie nadzoru nad pobieraniem opłaty elektronicznej przez operatora prywatnego udostępnianie dróg zarządzanych przez GDDKiA wchodzących w obszar EETS, w celu instalacji infrastruktury do poboru opłat wypłaty wynagrodzenia prywatnemu operatorowi z tytułu świadczenia usług operatora systemu egzekwowanie kar pieniężnych za nie uiszczanie opłat elektronicznych Niezależnie od przyjętego modelu, ustawodawca polski zobowiązany jest do wydania rozporządzeń wykonawczych, umożliwiających wdrożenie systemu ETC w Polsce

Wiele podmiotów bez koordynatora rozliczeń

Wiele podmiotów bez koordynatora rozliczeń Rola GDDKiA sprowadza się do roli jednego z wielu krajowych operatorów systemu ETC Niezależnie od przyjętego modelu, ustawodawca polski zobowiązany jest do wydania rozporządzeń wykonawczych, umożliwiających wdrożenie systemu ETC w Polsce

Wiele podmiotów z koordynatorem rozliczeń

Wiele podmiotów z koordynatorem rozliczeń Rola GDDKiA sprowadza się do roli jednego z wielu krajowych operatorów systemu ETC Niezależnie od przyjętego modelu, ustawodawca polski zobowiązany jest do wydania rozporządzeń wykonawczych, umożliwiających wdrożenie systemu ETC w Polsce

Technologie elektronicznego poboru opłat Zgodnie z dyrektywą 2004/52/WE oraz ustawą o drogach publicznych, przy wdrażaniu systemu elektronicznego poboru opłat pod uwagę mogą być brane następujące technologie poboru: mikrofalowa (DSRC) o częstotliwości 5,8 GHz satelitarna (GPS) łączność ruchoma GSM-GPRS W postępowaniu przetargowym nie będzie wskazanej technologii, będzie natomiast określony program funkcjonalno-użytkowy (tak jak w innych krajach europejskich)

Zródło: Instytut Transportu Samochodowego Technologia DSRC Łączność mikrofalowa DSRC – Dedicated Short-Range Communication Antena rejestrująca sygnał z OBU Kamera do klasyfikacji pojazdu Bramka wyjazdowa Wyświetlacz z podaną opłatą elektroniczną OBU Zródło: Instytut Transportu Samochodowego

Technologia GNSS Łączność satelitarna GNSS – Global Navigation Satelite System Zródło: Satellic Na bazie ustalania pozycji (GPS, Galileo) wbudowane urządzenie pokładowe OBU oblicza przejechaną trasę podlegająca opłacie OBU przesyła dane drogi i taryfę poprzez telefonię komórkową (GSM) do centrum obliczeniowego Pojazdy z OBU są kontrolowane przez kontrolę automatyczną lub mobilną. Pojazdy bez OBU są sprawdzane poprzez wykorzystanie numeru rejestracyjnego

Podstawowe funkcje systemu elektronicznego poboru opłat

Urządzenie pokładowe - OBU OBU (On Board Unit) – urządzenie pokładowe służące do identyfikacji pojazdu, celem obliczenia należnej opłaty za przejazd. Przykładowe urządzenie OBU oparte o technologię DSRC Przykładowe urządzenie OBU oparte o technologię satelitarną GNSS

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ