Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień- 2011   Projekt współfinansowany przez.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Rekrutacja.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
"Nowoczesny Nauczyciel
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Krystyna Dynowska- Chmielewska
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Informacja o wynikach diagnozy uzdolnień uczniów w województwie małopolskim w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych, j. angielskiego, matematyki,
Informacja o realizacji komponentu szkoleniowego w projekcie DiAMEnT - dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty.
Organizacja sieci POWIATOWYCH OŚRODKÓW WSPIERANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH w województwie małopolskim kwiecień
Organizacja i przebieg diagnozy uzdolnień kierunkowych uczniów
Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim z uwzględnieniem wyników diagnozy uzdolnień uczniów.
Założenia merytoryczne i organizacyjne systemu pracy z uczniami zdolnymi w projekcie „DiAMEnT” Opracowanie: Krystyna Dynowska- Chmielewska   Projekt.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zasady konstruowania programów projakościowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia projektu DiAMEnT ze szczególnym uwzględnieniem aspektów.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych Rok szkolny 2012/2013.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Prezentacja finalnej wersji.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rok 2013/2014.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Konkursy Przedmiotowe w województwie świętokrzyskim rok szkolny 2009/2010 przygotowała: Bożena Zielińska.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Nowe procedury i terminy. Podstawy prawne Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 nr 256 poz. 2572), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013.
Informator dla rodziców
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
INFORMACJE O SZKOŁACH, DOKUMENTY,
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2019
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień- 2011   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel diagnozy Celem diagnozy uzupełniającej jest: Uzupełnienie rozpoznania kierunkowych uzdolnień poznawczych uczniów w województwie. Zakwalifikowanie uzdolnionych kierunkowo uczniów klas 4. szkół podstawowych na zajęcia pozaszkolne w Powiatowych Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych - uzupełnienie składu grup. Dalsze testowanie narzędzi diagnostycznych oraz procedur prowadzenia diagnozy uzdolnień kierunkowych uczniów   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zakres diagnozy Diagnozą uzdolnień obejmujemy wyłącznie uczniów klas 4 szkoły podstawowej w obszarach: język angielski, przedsiębiorczość, matematyka, technologie informacyjno-komunikacyjne.   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Etapy diagnozy Etap 1 Nominacja nauczycielska z użyciem arkusza nominacji Efekt – nominowanie około 10% uczniów z kl. IV w zakresie czterech obszarów: język angielski, matematyka, przedsiębiorczość, technologie informacyjno-komunikacyjne Etap 2 Test diagnostyczny składający się z dwóch części: przedmiotowej – badanie osiągnięć przedmiotowych psychologicznej – badanie predyspozycji uczniów w zakresie wybranych obszarów Efekt – zakwalifikowanie uczniów na zajęcia pozaszkolne w POWUZ   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dla kogo diagnoza ? W diagnozie może uczestniczyć każda szkoła podstawowa w województwie małopolskim Warunki: Dotrzymanie procedur i terminów ustalonych w projekcie   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Terminy - I ETAP DIAGNOZY   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ważne – I ETAP NOMINACJE Uczeń może być nominowany tylko z jednego obszaru. Arkusz nominacji wypełnia nauczyciel przedmiotu, a w przypadku przedsiębiorczości wychowawca klasy, ale nominacja dokonywana jest w porozumieniu z rodzicami ucznia i po przedyskutowaniu w zespole nauczycielskim. Warunkiem uwzględnienia ucznia w badaniu testowym na II etapie diagnozy jest terminowe przesłanie na właściwy adres: prawidłowo wypełnionego arkusza nominacji; Deklaracji udziału w projekcie wypełnionej przez ucznia, a w przypadku ucznia niepełnoletniego także przez rodzica; kompletnego wykazu nominowanych uczniów w wersji papierowej i elektronicznej.   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ważne – I ETAP NOMINACJE UWAGA! Arkusze nominacji, Deklaracje udziału w projekcie i wykazy nominowanych uczniów należy przesłać pocztą tradycyjną na adres: Biuro Merytoryczne projektu DiAMEnT, ul. Jagiellońska 61, 33-300 Nowy Sącz, a wykaz nominowanych uczniów na formularzu elektronicznym w programie Excel dodatkowo pocztą elektroniczną na adres powuz@diament.edu.pl Nieprzesłanie wersji elektronicznej wykazu nominowanych uczniów skutkuje nieuwzględnieniem uczniów w diagnozie.   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

II ETAP DIAGNOZY PROWADZONY JEST - PODOBNIE JAK W UBIEGŁYM ROKU - Ważne – II ETAP TESTY DIAGNOSTYCZNE II ETAP DIAGNOZY PROWADZONY JEST - PODOBNIE JAK W UBIEGŁYM ROKU - WE WSPÓŁPRACY Z KURATORIUM OŚWIATY W KRAKOWIE   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Terminy- II ETAP DIAGNOZY   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ważne- etap II TESTY DIAGNOSTYCZNE Testy muszą zostać odebrane z KO i przekazane po napisaniu przez uczniów we wskazanych w harmonogramie terminach. Testy przekazane do KO po terminie nie będą podlegały ocenie. Wszyscy uczniowie piszą testy w tym samym dniu i o tej samej godzinie. W pierwszej kolejności uczniowie będą pisać testy przedmiotowe, a po przerwie testy psychologiczne (w przypadku przedsiębiorczości tylko testy psychologiczne). Czas trwania testu przedmiotowego – 45 minut Czas trwania testu psychologicznego – 60 minut   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ważne- etap II TESTY DIAGNOSTYCZNE Obowiązkiem szkoły jest zapewnienie optymalnych warunków do rzetelnego testowania: - Osobna sala dla uczniów piszących testy z poszczególnych przedmiotów Obecność nauczyciela nadzorującego pracę, w przypadku języka angielskiego i matematyki nauczyciela tego przedmiotu Ścisłe przestrzeganie Instrukcji do testów z matematyki i języka angielskiego (rygory czasowe, sposób wykonania zadań)   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Poprawa testów, kwalifikacja do POWUZ   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zasady kwalifikowania uczniów do POWUZ 1. Uczniowie będą kwalifikowani w powiatach, do konkretnych POWUZ na wolne miejsca , które powstaną po odejściu z grup uczniów klas 6. Nie przewidujemy tworzenia nowych grup dla uczniów klas 4. 2. Uczniowie będą kwalifikowani w kolejności według liczby uzyskanych punktów. 3. Uczeń może być zakwalifikowany na wolne miejsce w POWUZ, jeśli uzyskany przez niego wynik testu diagnostycznego jest nie niższy niż średnia punktów ważonych dla danego powiatu (przekroczenie progu punktowego). z matematyki na poziomie szkoły podstawowej, to zakwalifikowanych zostanie x uczniów z najwyższymi wynikami, pod warunkiem przekroczenia progu punktowego.   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zasady kwalifikowania uczniów do POWUZ 4. Na stronie internetowej projektu zostanie zamieszczony wykaz POWUZ w powiatach, do których na wolne miejsca będą kwalifikowani uczniowie z poszczególnych przedmiotów. Ważne jest aby podejmując decyzję o udziale w diagnozie, rodzice i uczniowie brali pod uwagę usytuowanie POWUZ, w którym są wolne miejsca.   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zasady kwalifikowania uczniów do POWUZ UWAGA! Informacja dla uczniów o zakwalifikowaniu do konkretnych POWUZ będzie zamieszczona na stronie internetowej projektu w lipcu 2011r. Nie będą wysyłane na adresy domowe informacje o zakwalifikowaniu do zajęć . Szkoły otrzymają informacje o wynikach uzyskanych przez wszystkich uczniów droga mailową, we wrześniu. Nie będą wysyłane pisma do szkół z informacją o wynikach i wydrukami wyników.   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego