Foresight „Akademickie Mazowsze 2030” Model Absolwenta

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Foresight „Akademickie
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka GRUPA WSPARCIA Akademickie Mazowsze 2030.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka I Posiedzenie Rady Programowej projektu foresight.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Model uczelni Oczekiwane modele rozwoju Zarysy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka PANEL I. Strategiczne kierunki kształcenia.
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
WYŻSZA SZKOŁA TECHNICZNA W KATOWICACH
Science and Engineering Studies in the US
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI na lata
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI na lata
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Warunki dla konkurencyjności rynku szkolnictwa wyższego Gospodarka-Edukacja-Nauka Seminarium Otwartość, mobilność i umiędzynarodowienie uczelni, a konkurencyjność.
Prezentacja wykonana w ramach projektu: Plan rozwoju Politechniki Częstochowskiej Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prognoza wpływu zmian demograficznych na liczbę
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Badanie losów absolwentów
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Zespół Szkół Chemicznych
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Spotkania konsultacyjne
INNO – EKO – TECH Innowacyjne centrum dydaktyczno – badawcze alternatywnych źródeł energii, budownictwa energooszczędnego i ochrony środowiska Politechniki.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Język francuski na świecie
Jak robić to efektywnie?
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Język francuski na świecie
Bydgoszcz, r. Rola laboratoriów RCI-II w rozwoju badań naukowych Uniwersytetu Dariusz Boroński Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Uniwersytet Rzeszowski
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Zawody przyszłości… dr Bohdan Wyżnikiewicz Lublin, 23 września 2015 r.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Zarządzanie i inżynieria produkcji to interdyscyplinarny kierunek, łączący przygotowanie inżynierskie z nowoczesną wiedzą i umiejętnościami menedżerskimi.
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Krzysztof Krasowski Wydział Informacji i Promocji.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
WYBIERZ W NASZYM LICEUM KLASĘ POLITECHNICZNĄ!
KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH W ANGLII
Zapis prezentacji:

Foresight „Akademickie Mazowsze 2030” Model Absolwenta Dla Gospodarki Opartej na Wiedzy Krzysztof Dołowy Rafał Stefański Iwona Nowicka 28 IV 2011

Gospodarka Oparta na Wiedzy - GOW Gospodarka XIX wieczna (przemysł ciężki) – główne nakłady – infrastruktura Np.: koleje, kopalnie, huty, fabryki – brak nakładów na Badania i Rozwój Gospodarka Oparta na Wiedzy – większość nakładów to wydatki na Badania i Rozwój Np. produkty informatyki i biotechnologii

Dziś kształcimy dwie grupy studentów: Profesjonalistów: lekarzy, weterynarzy, inżynierów, architektów, prawników, informatyków, artystów – 40-50% Z tego połowę niepotrzebnie Rynkowych: pedagogów, ekonomistów, zarządców personelem itd. Za pieniądze

1. Twórców Wiedzy przydatnej dla GOW: Dla Gospodarki Opartej na Wiedzy potrzebne są dwie nowe kategorie absolwentów: 1. Twórców Wiedzy przydatnej dla GOW: 1-2% wszystkich studentów, wyłonionych z pośród najlepszych absolwentów liceów i selekcjonowanych podczas studiów I i II stopnia. Kształconych w trybie indywidualnym przez naukowców mających osiągnięcia naukowe porównywalne z USA w dziedzinach ważnych dla GOW zwłaszcza: biotechnologii, nowych materiałach, technikach tele- i informatycznych. W Uczelni Wyższej Nowego Typu – finansowanych na poziomie najlepszych Uczelni Europejskich Cel: wyedukowanie grupy ludzi prowadzących badania na najwyższym światowym poziomie i rozumiejący najnowsze osiągnięcia współczesnej nauki.

2. Twórców Gospodarki Opartej na Wiedzy: Dla Gospodarki Opartej na Wiedzy potrzebne są dwie nowe kategorie absolwentów: 2. Twórców Gospodarki Opartej na Wiedzy: 30% absolwentów studiów I i II stopnia. Kształcenie powinno być interdyscyplinarne i możliwie szerokie, zwłaszcza podczas studiów I stopnia. Oprócz przedmiotów wykładanych na dzisiejszych uczelniach, integralną częścią programu powinno być zdobycie umiejętności w prowadzeniu „small business”u w Polsce 2030 roku zwłaszcza od strony prawno-administracyjno-skarbowej. Wymagana powinna być doskonała czynna znajomość języka angielskiego i praktycznego używania technik informatycznych. Oprócz tych przedmiotów konieczne jest także ćwiczenie umysłu przez przedmioty abstrakcyjne - dla umysłów ścisłych matematyki, dla humanistycznych - logiki i filozofii.

2. Twórców Gospodarki Opartej na Wiedzy: Dla Gospodarki Opartej na Wiedzy potrzebne są dwie nowe kategorie absolwentów: 2. Twórców Gospodarki Opartej na Wiedzy: Cel: wyedukowanie znacznej grupy ludzi elastycznych, o szerokiej wiedzy potrafiący się uczyć i zmieniać zawód, zdolnych do samodzielnego tworzenia przedsiębiorstw, w tym w sektorze GOW wspólnie z Twórcami Wiedzy.

Powstanie GOW wymaga przeznaczenia znacznych dodatkowych funduszy na naukę i szkolnictwo wyższe. Utworzenie Uczelni Nowego typu (najwyżej 2-3 w Polsce) wymaga politycznej wizji i odwagi przeznaczenia na nie wielokrotnie wyższych pieniędzy niż na pozostałe uczelnie. Zmiana programu studiów z „wąskiego” i „głębokiego” wykształcenia na „szerokie” i „płytkie” wymaga ingerencji rządu. Zdecydowana większość ekspertów wątpiła w prawdopodobieństwo zbudowania GOW w Polsce.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju www.akademickiemazowsze2030.pl Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 – 2013. Realizowany w ramach Działania 1.1, Poddziałania 1.1.1 www.akademickiemazowsze2030.pl 01 www.akademickiemazowsze2030.pl Warszawa, 11.11.2009