Z-ca Dyrektora Kamila Siwak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
Perspektywa Finansowa
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Gdańsk, 8 październik 2012 r. KONFERENCJA AKTUALNE PROJEKTY ZMIAN W SYSTEMIE EDUKACJI. PROJEKTY SYSTEMOWE POMORSKIEJ EDUKACJI Departament Edukacji i Sportu.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Dofinansowanie na działania w obszarze edukacji i szkoleń Regionalny Program Operacyjny Lubuskie 2020.
Regionalny Program Operacyjny
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA WRPO Interwencja Europejskiego Fundusz Społecznego.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Z-ca Dyrektora Kamila Siwak Zamierzenia województwa pomorskiego w zakresie wsparcia kształcenia ogólnego w RPO 2014-2020 UMWP DEFS Z-ca Dyrektora Kamila Siwak Warszawa, dn. 04.04.2013 r.

PODSUMOWANIE I WNIOSKI W OBSZARZE EDUKACJI WARSZTATY EFS- PODSUMOWANIE I WNIOSKI W OBSZARZE EDUKACJI

EDUKACJA SUKCESY Rozszerzenie oferty edukacyjno-wychowawczej w szkołach indywidualizacja nauczania (zarówno dla uczniów słabych jak i uzdolnionych), wykorzystanie nowatorskich technik nauczania (doposażenie bazy dydaktycznej), zwiększenie wsparcia dla uczniów z obszarów wiejskich, wzrost poczucia własnej wartości. Upowszechnienie edukacji przedszkolnej wzrost świadomości rodziców, zwiększenie roli edukacji przedszkolnej na obszarach wiejskich. Rozpoczęcie procesu zmiany w szkolnictwie zawodowym (zmiany w systemie prawnym).

EDUKACJA PORAŻKI Brak trwałości projektów po ich zakończeniu brak współpracy międzysektorowej i międzyinstytucjonalnej, czasowe partnerstwa, niskie zaangażowanie środowiska ucznia w realizację projektu, planowanie działań projektowych w oparciu o potrzeby projektodawców, a nie beneficjentów („zepsucie” rynku szkoleń), „zepsucie uczestnika” - brak zaangażowania finansowego uczestników projektu, ograniczenia prawne (pzp). Niska skuteczność projektów związanych ze szkolnictwem zawodowym niewystarczająca współpraca z pracodawcami (niedostosowanie oferty szkół do rynku pracy).

CZY PO KL SPROSTAŁ WYZWANIOM EDUKACJA CZY PO KL SPROSTAŁ WYZWANIOM W OBSZARZE EDUKACJI? TAK Powszechność pomocy, z uwzględnieniem indywidualizacji nauczania Koncentracja na grupach defaworyzowanych Zwiększenie świadomości w zakresie kształcenia ustawicznego Zwiększenie dostępu kadr edukacji do kształcenia Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej

CZY PO KL SPROSTAŁ WYZWANIOM EDUKACJA CZY PO KL SPROSTAŁ WYZWANIOM W OBSZARZE EDUKACJI? NIE Niewystarczające dostosowanie kierunków wsparcia do specyfiki regionalnej i lokalnej (program zarządzany centralnie) Niewystarczające powiązanie edukacji z rynkiem pracy Niewystarczająca aktywizacja kadr edukacyjnych w zakresie podnoszenia kwalifikacji

EDUKACJA WYZWANIA Powszechność edukacji na każdym etapie życia podniesienie jakości, wzrost liczby osób uczestniczących w kształceniu (wzrost świadomości, dostosowanie), wzrost dostępności miejsc w przedszkolach, różnorodność oferty szkół. Powiązanie edukacji z rynkiem pracy system edukacji elastycznie reagujący na zmiany, rzetelna diagnoza (standaryzacja danych i ich dostępność w szczególności na poziomie lokalnym), wzmocnienie partnerstwa i współpracy, spójny regionalny system kształcenia zawodowego, zwiększona zatrudnialność absolwentów. Ukierunkowanie na cele i rezultaty przedsięwzięć

EDUKACJA POTRZEBNE DZIAŁANIA Współpraca i partnerstwo wspieranie przedsiębiorstw w zakresie diagnozowania kompetencji i ich rozwoju, współpraca z przedsiębiorcami (staże / praktyki), współpraca między szkołami (standaryzacja, wymiana doświadczeń). Kompleksowe i złożone projekty w wymiarze uczeń-rodzina-nauczyciel (indywidualne podejście), kompetencje uniwersalne i zawodowe (np. preorientacja zawodowa na poziomie gimnazjum), dostosowanie do trendów globalnych. Wsparcie systemowe na poziomie regionu na wsparcie edukacji powszechnej Podniesienie jakości kształcenia certyfikacja umiejętności, indywidualizacja kształcenia (bony edukacyjne).

KLUCZOWE GRUPY DOCELOWE EDUKACJA KLUCZOWE GRUPY DOCELOWE dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie, absolwenci, nauczyciele, rodzice, osoby dorosłe (pracujące), pracodawcy, osoby z dysfunkcjami.

REGIONALNY PROGRAM STRATEGICZNY W ZAKRESIE AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ

REGIONALNY PROGRAM STRATEGICZNY Działanie: Wsparcie szkół i placówek oświatowych Cel: poprawa efektywności kształcenia na wszystkich etapach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem szkół funkcjonujących na wsiach i w małych miejscowościach oraz terenach zdegradowanych i słabych strukturalnie kompleksowe wspomaganie rozwoju szkoły (diagnoza potrzeb rozwojowych szkoły, doskonalenie nauczycieli dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb, ewaluacja), rozbudowa infrastruktury dydaktycznej oraz doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne, w tym wyposażenie wspierające cyfryzację szkół, wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez organizację: zajęć kompensacyjno‑ wyrównawczych, zróżnicowanych form opieki świetlicowej w szkołach, zajęć pozalekcyjnych, zajęć edukacyjnych w świetlicach środowiskowych, działań na rzecz wsparcia socjalnego dziecka i rodziny,

REGIONALNY PROGRAM STRATEGICZNY Działanie: Wsparcie szkół i placówek oświatowych c.d. wspieranie realizacji w szkołach działań związanych z kształtowaniem kompetencji kluczowych, w szczególności wsparcie nauki języków obcych oraz rozwijania kompetencji społecznych uczniów w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, uruchomienie mechanizmu trwałej współpracy uczelni ze szkołami i placówkami edukacyjnymi, uruchomienie regionalnego systemu monitorowania losów absolwentów na każdym etapie edukacyjnym.

REGIONALNY PROGRAM STRATEGICZNY Działanie: Wdrożenie regionalnego systemu pracy z uczniem zdolnym Cel: Podniesienie jakości pracy z uczniem zdolnym (I etap –rozbudzanie zainteresowań i kreatywności, II etap – wspieranie rozwoju uczniów szczególnie uzdolnionych, III etap – indywidualna praca z uczniami wybitnymi). poszerzenie wypracowanego w projekcie „Zdolni z Pomorza” modelu pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym, rozbudzanie zainteresowań i kreatywności wśród dzieci i młodzieży poprzez :powstawanie lub rozwój istniejących pozaszkolnych miejsc aktywności edukacyjnej (– typu Centrum Nauki Kopernik, Centrum Hevelianum, Centrum Nauki Experyment), organizację zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych warsztatów edukacyjnych rozwijania kreatywności, festiwale nauki oraz uniwersytety dziecięce i młodzieżowe,

REGIONALNY PROGRAM STRATEGICZNY Działanie : Wdrożenie regionalnego systemu pracy z uczniem o szczególnych problemach rozwojowych i uczniem niepełnosprawnym Cel: podniesienie jakości pracy z uczniem o szczególnych problemach rozwojowych i uczniem niepełnosprawnym (I etap - diagnoza problemów i praca z uczniem dysfunkcyjnym oraz uczniem niepełnosprawnym w ranach edukacji włączającej w kołach masowych, II etap - uczniowie z SEP w klasach integracyjnych i szkołach specjalnych , III etap – praca z uczniem wymagającym wysokowyspecjalizowanej kompleksowej pomocy)

REGIONALNY PROGRAM STRATEGICZNY Działanie : Wdrożenie regionalnego systemu pracy z uczniem o szczególnych problemach rozwojowych i uczniem niepełnosprawnym c.d. opracowanie regionalnego modelu pracy z uczniem o szczególnych problemach rozwojowych, kampanie informacyjno‑szkoleniowe skierowane do rodziców, lekarzy, pedagogów i nauczycieli z zakresu wiedzy o szczególnych problemach rozwojowych, doskonalenie zawodowe psychologów, pedagogów i nauczycieli w zakresie wczesnego diagnozowania oraz wspierania rozwoju ucznia niepełnosprawnego i ucznia dysfunkcyjnego, organizacja różnych form pracy z uczniem niepełnosprawnym i uczniem dysfunkcyjnym (w tym finansowanie dodatkowych zajęć dydaktycznych, indywidualnej opieki nauczycielskiej obozów edukacyjno-zdrowotnych, warsztatów terapii zajęciowej oraz wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów dysfunkcyjnych i niepełnosprawnych i dostosowanie infrastruktury szkolnej), budowa sieci współpracy dla nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących z uczniem dysfunkcyjnym i uczniem niepełnosprawnym,

WSTĘPNY ZARYS TEMATYCZNY RPO na lata 2014-2020

Inwestowanie w edukację, umiejętności i uczenie się przez całe życie RPO 2014 - 2020 Cel Tematyczny 10 Inwestowanie w edukację, umiejętności i uczenie się przez całe życie dostosowanie kształcenia do potrzeb regionalnego i lokalnych rynków pracy wynikających z specjalizacji regionalnych, w tym uruchomienie mechanizmu trwałej współpracy uczelni ze szkołami i placówkami edukacyjnymi oraz uruchomienie regionalnego systemu monitorowania losów absolwentów na każdym etapie edukacyjnym, podniesienie jakości i dostępności edukacji na każdym etapie - w tym regionalny system wsparcia szkół obejmujący m.in. doskonalenie nauczycieli; rozwój kształcenia pozaformalnego i nieformalnego,

Inwestowanie w edukację, umiejętności i uczenie się przez całe życie RPO 2014 - 2020 Cel Tematyczny 10 Inwestowanie w edukację, umiejętności i uczenie się przez całe życie wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym wdrożenie regionalnego systemu stypendialnego, kształcenie kompetencji cyfrowych.

Dziękuję za uwagę