Adaptacyjność w POWER 2014-2020 Warszawa, 26 marca 2013
Adaptacyjność w POWER – główne obszary interwencji Jakość systemu kształcenia i jego dopasowanie do potrzeb biznesu. Świadomość korzyści z inwestycji w kwalifikacje pracowników. Poprawa jakości zarządzania w MŚP. Porównywalność nabytych kwalifikacji.
Adaptacyjność w POWER – narzędzia interwencji Działania systemowe. Bieżąca współpraca z instytucjami regionalnymi. Koordynacja części działań regionalnych. Wybór kluczowych tematów interwencji z obszaru centralnego. Innowacje społeczne.
Odbiorcy System LLL w POWER Krajowy Rejestr Kwalifikacji bezpośrednia współpraca przy tworzeniu i aktualizacji kwalifikacji Rady Sektorowe (współpraca biznesu z edukacją) Walidatorzy , będący właścicielami kwalifikacji wpisanych do KRK (przygotowanie kwalifikacji i ocena efektów kształcenia) zgłaszanie zapotrzebowania na kompetencje i kwalifikacje Krajowy Rejestr Kwalifikacji Budowanie świadomości klienta Odbiorcy pracownicy, pracodawcy, osoby dorosłe Działania rozwojowe dla dostawców kwalifikacji/usług rozwojowych Dostawcy usług rozwojowych Baza usług i dostawców kwalifikacji i usług rozwojowych, w tym proces oceny i ewaluacji oferowanych przez nich usług Dostawcy kwalifikacji Narzędzia zarządcze wybór, nadzór akredytacja, weryfikacja
Inne obszary interwencji z poziomu centralnego Budowa systemu wczesnego ostrzegania i szybkiego reagowania. Rozwój przedsiębiorstw w obszarze inteligentnych specjalizacji zidentyfikowanych na poziomie krajowym. Strategie i programy rządowe.