Katowice, 17.11.2009 r. Śląski System Informacji Turystycznej założenia projektowe Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Śląski System Informacji Turystycznej
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
I Mazowieckie Forum dobrych praktyk dla rozwoju Mazowsza 12 października 2010r. Warszawa hala widowiskowo – sportowa TORWAR Pokażmy razem, jak twoje działania.
Śląski System Informacji Turystycznej
Informacji Turystycznej
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Omówienie założeń konkursu Nr I/POKL/6.1.2/2012 Kamil Dobrenko Spotkanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Śląski System Informacji Turystycznej
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Śląskie Centrum Przedsiębiorczości
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Szkolenie dla Wnioskodawców
Konkursy dla ABK - podsumowanie
spotkanie informacyjne
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

Katowice, r. Śląski System Informacji Turystycznej założenia projektowe Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Priorytet III RPO WSL 2007 – Turystyka Działanie 3.3 Systemy Informacji Turystycznej Cel działania: Zwiększenie dostępu do informacji turystycznej. Rodzaje projektów: - Tworzenie i rozwój sieci centrów i punktów informacji turystycznej (w tym także przygotowanie i dystrybucja nieodpłatnych publikacji służących informacji turystycznej, tylko jako element większego projektu). - Tworzenie i rozwój platform informatycznych i baz danych, jako elementów systemu informacji turystycznej. - Tworzenie i rozwój systemów oznakowania obszarów i atrakcji turystycznych. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Trzy Komponenty projektu – Śląski System Informacji Turystycznej: 1.Komponent analogowy (ASIT) 2. Komponent cyfrowy (CSIT) 3. Oznakowanie atrakcji turystycznych Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Proponowany do realizacji projekt nosi znamiona projektu systemowego / kluczowego: realizowany będzie na terenie całego województwa, obejmuje swoim zakresem istniejące oraz nowopowstające punkty informacji turystycznej (ok. 90) wdrożenia dotyczyć będą zapisów zawartych w Programie Rozwoju i Funkcjonowania Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej, w przygotowanie i wdrażanie projektu zaangażowane zostały podmioty o charakterze: regionalnym, subregionalnym i lokalnym, przeprowadzono konsultacje społeczne zakresu projektu z partnerami i beneficjentami końcowymi (punkty IT). Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Komponent analogowy (ASIT) projektu : Zagospodarowanie wnętrz wraz z wyposażeniem punktów informacji turystycznej obejmującym: meble, stojaki na materiały promocyjne, itp. Opracowanie i dystrybucja drukowanych materiałów informacyjno – promocyjnych. Oznakowanie dojścia i dojazdu do punktów informacji turystycznej. Kompleksowe oznakowanie atrakcji turystycznych województwa śląskiego o znaczeniu regionalnym. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Komponent cyfrowy projektu – wyposażenie PIT w sprzęt cyfrowy: komputery wraz z oprogramowaniem projektory multimedialne cyfrowe aparaty fotograficzne i kamery GPS - y oraz audioprzewodniki Faxy, telefony, telefony komórkowe Skanery, drukarki, itp. Infokioski Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Komponent cyfrowy projektu – zakup i wdrożenie technologii internetowych: Serwery dedykowane (zewnętrzne datacenter) Serwery obsługujące funkcjonalności portalu internetowego i jego składników, planowanych do uruchomienia w ramach projektu. Mechanizmy zarządzania i kontroli oraz skalowania wydajności. Bezpieczeństwo platformy internetowej (sprzęt i oprogramowanie) Wdrożenie mechanizmów inteligentnego wykrywania zdarzeń niebezpiecznych i niepożądanych, tak aby zapewnić bezpieczeństwo danych na serwerach na poziomie treści i integralności. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Komponent cyfrowy projektu - rozbudowa portalu GoSilesia.pl Modyfikacja na poziomie bazy danych, do poziomu zapewniającego wdrożenie Mechanizmy generowania statystyk na poziomie pozyskiwanych z serwisu informacji oraz wykorzystania zasobów serwerowych, infokiosków itp.; pełna statystyka, generowanie raportów pozwalających na podejmowanie decyzji rozwojowych portalu. Zautomatyzowany sposób prezentacji treści, tak, aby był właściwie wyświetlany zarówno na tradycyjnych komputerach, jak i infokioskach czy urządzeniach mobilnych. Zastosowanie mechanizmów wspomagających pracę osób niepełnosprawnych. Mechanizmy serwera pośredniczącego dla prezentacji danych w infokioskach. Zaawansowany pulpit zarządzania i aktualizacji (właściwy dla poziomu uprawnień) Synchronizacja do stron IT Zautomatyzowane dwukierunkowe przekazywanie informacji pomiędzy serwerami, w stopniu umożliwiającym jednokrotne wprowadzenie informacji i powielenie jej w innych serwisach. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Komponent cyfrowy projektu - elementy funkcjonalne rozbudowanego portalu (cz. 1) Platforma społecznościowa Konta użytkowników, indywidualne profile oraz katalogowanie zasobów i interaktywny udział w rozwoju portalu System komunikacji SMS Dostęp do wybranych informacji za pośrednictwem technologii SMS Możliwość aktualizacji wybranych sekcji w profilu użytkownika za pośrednictwem SMS Forum, galeria o Rozbudowa obecnych funkcjonalności forum i galerii o Powiązanie z portalem społecznościowym Badanie opinii o Możliwość uruchamiania badań opinii (o atrakcjach, szlakach, itp.) o Powiązanie z forum i galerią o Powiązanie z portalem społecznościowym Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Komponent cyfrowy projektu - elementy funkcjonalne rozbudowanego portalu (cz. 2) Geolokalizacja GPS obiektów i tras, dodatkowe formy prezentacji o Uruchomienie parametryzacji GPS dla obiektów turystycznych w bazie danych o Uruchomienie parametryzacji geolokalizacyjnej tras w bazie danych o Uruchomienie parametryzacji funkcjonalnych i praktycznych obiektów i tras o Gromadzenie informacji o współrzędnych w układzie trójwymiarowym o Gromadzenia informacji o obiektach i trasach w formie komunikatów głosowych o Funkcje eksportów i importów tras oraz obiektów o Integracja z platformą społecznościową, forum i galerią o Mechanizmy synchronizacji z systemami nawigacji komercyjnych Wizualizacje obiektów i tras o Podłączenie podkładu mapowego i prezentacja punktów i tras na mapie (2D) o Prezentacja wybranych atrakcji w formie zdjęć panoramicznych i fotografii sferycznej 360/180 o o Prezentacja wybranych atrakcji w formie wektorowego obrazu 3D. o Prezentacja profili tras w układzie 2D oraz 3D Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Komponent cyfrowy projektu - wprowadzenie danych do systemu Inwentaryzacja i wprowadzenie informacji o walorach (atrakcjach) o Aktualizacja obecnie posiadanej bazy o walorach i atrakcjach o dane geolokalizacyjne o Wprowadzenie do bazy danych informacji o kolejnych atrakcjach o Dodanie komentarzy głosowych do wybranych atrakcji o Dodanie prezentacji sferycznej 360/180 o do wybranych atrakcji o Dodanie wizualizacji wektorowej 3D dla wybranych atrakcji Wprowadzenie tras (śladów GPS) o Rejestracja i wprowadzenie do portalu przebiegu tras wycieczek (w różnych kategoriach: piesza, rowerowa, samochodowa, itd.) oraz wprowadzenie tego elementu do części społecznościowej System wspomagania decyzji o Zaawansowana wyszukiwarka ze szczegółowym systemem filtrów, o Analiza selektywna i wybór oczekiwanych atrakcji lub tras, o Integracja z portalem społecznościowym, forum i galerią. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Komponent cyfrowy projektu - zakup i wdrożenie technologii intranetowych Platforma wymiany danych dla Partnerów projektu. Serwer dedykowany o obsługa funkcjonalności portalu i jego składników o dostęp wyłącznie dla Partnerów (wyłącznie połączenia szyfrowane) Bezpieczeństwo (sprzęt i oprogramowanie) o zaawansowana ochrona dostępu na poziomie serwera o ochrona danych na poziomie punktów IT (sieć i systemy) Portal Intranetowy o Raportowanie i sprawozdawczość Partnerów IT o Generowanie statystyk dotyczących realizacji zadań o Pulpit managera dla ŚOT (w tym raporty progów) o Mechanizm generowania ankiet i badań statystycznych o Mechanizmy przypomnień o konieczności wypełnienia ankiety / sprawozdania o Automatyczne cykliczne generowanie raportów i wysyłanie ich do ŚOT o Baza zdjęć i multimediów do użytku wewnętrznego o System zamówień materiałów IT i promocji Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Zasady współpracy – podział ról w projekcie (cz. 1) Lider projektu: Śląska Organizacja Turystyczna w Katowicach. Wnioskodawca – zgłaszający projekt do konkursu w ramach RPO WSL 2007 – Beneficjent – podpisujący umowę dofinansowania (w ramach dotacji z RPO WSL 2007 – 2013). Beneficjent odpowiedzialny za: wdrażanie, monitorowanie, rozliczenie, osiągnięcie założeń projektu, zapewnienie trwałości projektu przed instytucją zarządzającą. Lider projektu odpowiedzialny finansowo i merytorycznie za przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, nadzorowanie realizacji projektu przez partnerów subregionalnych. Lider projektu odpowiedzialny finansowo i merytorycznie za nadzorowanie realizacji projektu przez beneficjentów końcowych (CIT, PIT). Lider projektu zabezpiecza finansowanie projektu (wkład własny). Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Zasady współpracy i podział ról w projekcie (cz.2 ) 1.Partnerzy Subregionalni (PS) - 5 ponadlokalnych organizacji pełniących rolę partnerów ŚOT w projekcie Stowarzyszenie Region Beskidy, Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej OLZA, Górnośląski Związek Metropolitarny, Związek Gmin Jurajskich Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego z siedzibą w Rybniku 2. Beneficjenci Końcowi (BK) – ok. 100 jednostek informacji turystycznej w województwie śląskim Umowy trójstronne zawierane pomiędzy ŚOT, Partnerami Projektu oraz Beneficjentami Końcowymi (faktycznymi odbiorcami pomocy). Zasady przystąpienia do projektu uregulowane zostały w umowie: - o nawiązaniu współpracy w celu przystąpienia do realizacji projektu Śląski System Informacji Turystycznej oraz w umowach: - w zakresie komponentu analogowego - w zakresie komponentu cyfrowego. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Zasady współpracy i podział ról w projekcie (cz. 3) Rola Partnerów Subregionalnych: udział w pracach projektowych i koncepcyjnych nad studium wykonalności i wnioskiem aplikacyjnym do działania 3.3. RPO. udział w audytowaniu punktów IT, wdrażanie projektu na poziomie subregionu (obszaru działalności partnera), solidarna odpowiedzialność z BK za ich działania i zaniechania, nadzór nad realizacją projektu w terenie (obszar subregionu), utworzenie stanowiska pracy (etat) / oddelegowanie pracownika dla potrzeb realizacji przedmiotowego projektu, bieżąca kontrola wykorzystania przez punkty IT przekazanego w ramach projektu wyposażenia. Wykrywanie nieprawidłowości. sporządzanie raportów, danych i statystyk i przekazywanie ich do ŚOT. dystrybucja i redystrybucja wydawnictw przekazanych przez ŚOT. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Rola Beneficjenów Końcowych: obowiązek uzyskania wszystkich uzgodnień związanych z utworzeniem nowego PIT, w tym potwierdzenie zagwarantowania tytułu prawnego do lokalu w którym zlokalizowany będzie nowy PIT co najmniej na okres 5 lat od daty rozliczenia Projektu, uzyskanie wymaganych prawem uzgodnień na montaż infokiosków, raportowanie na potrzeby sprawozdawczości z realizacji wniosku, ubezpieczenie otrzymanego wyposażenia, Zasady współpracy i podział ról w projekcie (cz. 4) Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Rola Beneficjenów Końcowych (c.d.): ponoszenie bieżących kosztów utrzymania i ewentualnych napraw otrzymanego wyposażenia, wykorzystanie otrzymanego wyposażenia zgodnie z celami projektu, zapewnienie trwałości projektu przez okres min. 5 lat od zakończenia i rozliczenia projektu, utrzymanie standardu i jakości świadczonych usług na poziomie minimum wynikającego z ankiety audytowej sprzed realizacji projektu, Utrzymanie wskazanego w ankiecie audytowej zatrudnienia i utrzymanie wskazanych godzin pracy punktu. Zasady współpracy i podział ról w projekcie (cz. 5) Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Pomoc publiczna w projekcie (cz.1) Zgodnie z założeniami projektu świadczenie usług informacji turystycznej ma być bezpłatne, bowiem nie przewiduje się możliwości sprzedaży jakichkolwiek produktów (tj. w szczególności: folderów, ulotek, informacji znajdujących się w Punktach Informacji Turystycznej, na tablicach, infokioskach i ewentualnie innych ruchomości czy praw) przez beneficjentów końcowych (których zakup został dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007 – 2013) na rzecz i w ramach projektów ani również dokonywania przez beneficjentów końcowych jakichkolwiek czynności mających na celu uzyskanie dochodu z tytułu przekazanych produktów w ramach realizowanych projektów oraz świadczenia usługi informacji turystycznej. Udział beneficjentów końcowych w przedmiotowym projekcie będzie generował u nich dodatkowe koszty związane między innymi z uzyskaniem prawa do korzystania z powierzchni (najem/użyczenie lokalu/części lokalu), odpowiedniego dostosowania jej wnętrza celem właściwego wykonywania obowiązków wynikających z realizowanego projektu. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Pomoc publiczna w projekcie (cz.2) Dostęp do udziału w projekcie Śląski System Informacji Turystycznej jest całkowicie otwarty, co oznacza, iż wszystkie podmioty, które przeszły odpowiednią procedurę weryfikacyjną i spełniły minimalne wymogi określone w programowo wezmą udział w projekcie i uzyskają odpowiednie wsparcie, po podpisaniu odpowiednich deklaracji i umów. Przejście odpowiedniej procedury weryfikacyjnej przez podmioty wyrażające chęć udziału wynikało z założeń programowych, a świadczenie usług informacji turystycznej będzie wykonywane przez podmioty posiadające odpowiedni, określony minimalny standard, zarówno w zakresie miejsca świadczenia usług jak i posiadania wykwalifikowanej kadry (z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem). W grupie beneficjentów końcowych mogą się znaleźć podmioty niepubliczne czyli podmioty prowadzące komercyjną działalność gospodarczą, jak świadczenie usług agroturystycznych, prowadzenie hotelu, pensjonatu itp., sprzedaż pamiątek itp., sklepu itp., czyli oferujących usługi turystyczne sensu stricte, które mają zamiar przystąpić do projektu i świadczyć usługi informacji turystycznej (bezpłatnie) obok swojej dochodowej działalności gospodarczej. Niejednokrotnie te dwie usługi – komercyjna i informacji turystycznej odbywałyby się w tym samym lokalu/budynku. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Pomoc publiczna w projekcie (cz.3) Uznano, iż z uwagi, iż korzystanie z infrastruktury wytworzonej w ramach projektu Śląski System Informacji Turystycznej przez turystów oraz inne osoby jest nieodpłatne – to nawet w sytuacji gdy usługi informacji turystycznej świadczone są przez podmioty prowadzące komercyjną działalność gospodarczą ( w szczególności oferując usługi turystyczne) – nie stanowi pomocy publicznej w rozumieniu art. 87 TWE. Dodatkowo za uznaniem, iż w niniejszym przypadku nie występuje pomoc publiczna przemawia fakt, iż do udziału w niniejszym projekcie zapraszane są wszystkie podmioty w danym regionie bez żadnych ograniczeń, pod warunkiem spełnienia lub dostosowania się do wymogów programowych, a uzyskane mienie – przekazane w celu świadczenia usług informacji turystycznej – nie będzie wykorzystywane do prowadzenia komercyjnej działalności gospodarczej, a tym samym brak jest przysporzenia danego podmiotu na warunkach korzystniejszych niż rynkowe, brak jest uprzywilejowania określonych podmiotów i nie można stwierdzić, że nastąpiłoby zakłócenie konkurencji. Jednocześnie beneficjenci końcowi prowadzący działalność komercyjną zobowiązani zostali do wyodrębnienia obszaru usług bezpłatnych, a pomoc uzyskana z projektu jest dedykowana wyłącznie tym obszarom. Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Nakłady finansowe w projekcie (cz.1) Wkład własny (15%): PLN Wnioskowane dofinansowanie (85 %): PLN Wartość projektu ogółem: PLN Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe

Nakłady finansowe w projekcie (cz.2) Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe Lp Podmiot Całkowite koszty poszczególnych Beneficjentów (zł) Wkład własny (zł) Dofinansowanie projektu (zł) Poszczególni Beneficjenci udział % 1ŚOT , , ,0095,303 2SRB136500, , ,000,9394 3SRiWRO136500, , ,000,9394 4GZM136500, , ,000,9394 5ZGJ136500, , ,000, ZGiPSZ136500, , ,000,9394 SUMA , , ,00100,00

Dziękujemy za uwagę Nizielski & Borys Consulting Sp. J Katowice, ul. Astrów 10 tel./fax: 0/ Kancelaria NBC LEX Zdzisław Glimos Sp. k Katowice, ul. Astrów 10 tel./fax: 0/ Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe