Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Prezentacja wyników badań
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
ASS. PROFESSOR MARIA HOLLER HUNE COUNSELLOR 22. OCTOBER 2009 THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION AARHUS UNIVERSITY * Znaczenie doradztwa i wsparcia dla studentów.
Willy Aastrup, Centre Director Czy dysleksja jest wyzwaniem dla uczelni wyższych? Konferencja, Kraków października 2009 r. Willy Aastrup Dyrektor.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Departament Funduszy.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Zasady konstruowania programów projakościowych
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Doradca zawodowy - całożyciowe doskonalenie warsztatu pracy Izabela Staszkiewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Projekty zrealizowane w ZS1
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji w kształceniu uniwersyteckim Celem niniejszego wystąpienia jest zgłębienie i omówienie perspektyw otwierania szans edukacyjnych dla studentów niepełnosprawnych w instytucjach szkolnictwa pomaturalnego i wyższego Kraków, Konferencja października 2009 r.

Willy Aastrup, Centre Director Nabiera kształtu nowy, większy Uniwersytet w Aarhus U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia

Willy Aastrup, Centre Director Organizacja Uniwersytetu w Aarhus Rada Uniwersytetu Rektor 9 wydziałów i innych głównych obszarów działalności Wydział Humanistyczny Wydział Nauk o Zdrowiu Wydział Nauk Społecznych Wydział Teologiczny Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych Wydział Nauk Rolniczych Szkoła Biznesu Aarhus School of Business Duńska Akademia Pedagogiczna Krajowy Duński Instytut Badań nad Środowiskiem U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia

Willy Aastrup, Centre Director Uniwersytet w Aarhus – uczelnia narodowa U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia

Willy Aastrup, Centre Director Uniwersytet w Aarhus – uczelnia narodowa U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia studentów na studiach licencjackich studentów na studiach magisterskich osób na studiach doktoranckich studentów zaocznych (w tym studia mgr) 222 pozostałych studentów ogółem nauczycieli akademickich personelu technicznego i administracyjnego obroty 700 milionów euro

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Wydajność i jakość 1000 studentów 800 z indywidualnym grantem

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Personel Dyrektor1,0 Administracja4,56,0 Nauczyciele akademiccy- doradcy 6,07,0 Informatycy3,04,0 Nauczyciele akademiccy- specjaliści od dysleksji 15,016,0 Personel badawczy 3,0

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Grupa docelowa: Studenci mające specyficzne trudności edukacyjne tj. studenci niepełnosprawni (w tym z dysleksją oraz trudnościami o charakterze psychospołecznym) Promowanie: Integracji i włączania poprzez wysokiej jakości wsparcie i doradztwo edukacyjne

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia funkcja lokalna= Uniwersytet w Aarhus funkcja regionalna Studenci z dysleksją Studenci mający trudności psychologiczne ośrodek badawczy

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Ramy ogólne Wysiłki podejmowane w zakresie doradztwa i edukacji muszą opierać się na rozwoju interdyscyplinarnej wiedzy dotyczącej specyficznych trudności edukacyjnych oraz tych relacji instytucjonalnych, jednostkowych, społecznych i kulturowych, w ramach których należy rozumieć przedmiotowe trudności.

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Wyzwania edukacyjne Większa wydajność – większa liczba kandydatów Skupienie się na jakości – proces boloński Włączanie Różnorodność

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Wyzwania dla nauczycieli i personelu Różnorodność studentów Studenci niepełnosprawni = studenci Potencjalne możliwości

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Cele edukacji Dobro ogólne samo w sobie Kompetencje przydatne na rynku pracy Możliwość zatrudnienia!!

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Proces boloński Standardy i wytyczne dotyczące zapewnienia jakości Rozwijanie konkretnych umiejętności Możliwość zatrudnienia!!

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Włączanie w ramach szkolnictwa wyższego Brak specjalnych programów nauczania Zdobywanie wymaganych kompetencji Udokumentowana ocena

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Zadeklarowana wizja Środowisko edukacyjne oparte na równości możliwość realizacji potencjału LECZ studenci muszą spełnić ogólne i szczegółowe wymagania jakościowe kursów i programów studiów

Willy Aastrup, Centre Director Praktyka włączania personelu Potencjalne możliwości i trudności Zauważ i skontaktuj się ze specjalistami U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Przyszłość 1 Wysiłki podejmowane w zakresie doradztwa i edukacji muszą być planowane jako działania skoordynowane o jasnych celach i kierunkach uszeregowanych w priorytety

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Przyszłość 2 Wysiłki podejmowane w zakresie doradztwa i edukacji muszą skupiać się na wynikach poprzez dostosowanie działań do specyficznych trudności danego studenta oraz kierunku i poziomu jego studiów. Celem jest zrekompensowanie trudności w stopniu pozwalającym studentowi na spełnienie ogólnych i szczegółowych akademickich wymogów jakościowych

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Przyszłość 3 Wysiłki podejmowane w zakresie doradztwa i edukacji muszą zasadzać się na opartej na badaniach wiedzy na temat relacji pomiędzy działaniem a skutkiem, która jest wrażliwa na specyficzne i indywidualne relacje, a następnie może wspierać konkretne praktyki.

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Przyszłość 4 Wysiłki podejmowane w zakresie doradztwa i edukacji muszą być budowane wokół uczenia się, rozwoju oraz przekazywania metod o zagwarantowanej jakości, które są odpowiednie względem specyficznych trudności i potrzeb studentów.

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Metody oparte na faktach celem jest ustanowienie ogólnych zasad integracji i włączania w ramach systemu edukacyjnego poprzez tworzenie opcji kompensacyjnych w odniesieniu do trudności edukacyjnych praktyka obejmuje porównywanie osiągnięć i wyników studentów otrzymujących wsparcie edukacyjne z osiągnięciami pozostałych studentów uczelni.

Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Prace badawczo-rozwojowe Doradztwo, wsparcie edukacyjne oraz pomoce technologiczne dla studentów mających specyficzne trudności edukacyjne stanowią oparte na wiedzy funkcje o jasnym celu zorientowanym na wyniki W konsekwencji jakość i rozwój praktyki doradczo-edukacyjnej zakłada istnienie właściwej bazy badawczo-dowodowej