PACZKA EDUKACYJNA – pomoce do nauki języka angielskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
Pracownia Komputerowa                                                                                               
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
PRACTICAL TRAVELOGUE TO KONIN - Town Worth Visiting
Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,
Nauczyciel Wykonali: Jakub P. Seweryn S. Dominik Z.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
„Ortograffiti w mojej szkole”
Realizacja programu rozwojowego
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Program eTwinning Planowanie projektów
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

PACZKA EDUKACYJNA – pomoce do nauki języka angielskiego Zespół Szkół Ogólnokształcących w Augustowie Nauczyciel: Joanna Ostapowicz Uczestnicy: klasa 2 gimnazjum, wiek - 15 lat

Cele projektu: Uczniowie, po zakończeniu realizacji projektu, potrafią: wybrać, zobrazować i dokonać skanowania podstawowego słownictwa w celu stworzenia "Mojego pierwszego słownika języka angielskiego”, narysować, sfotografować aparatem cyfrowym oraz zawrzeć w prezentacji Power Point plakat (części ciała), puzzle i grę planszową, przygotować inscenizację wybranej bajki i piosenki w języku angielskim, sfilmować za pomocą kamery oraz dokonać obróbki technicznej filmu. Celem pośrednim projektu jest uwrażliwienie uczniów na potrzeby innych oraz wykształcenie wśród nich postawy społecznej, odznaczającej się chęcią niesienia pomocy innym.

Opis projektu: Projekt jest wykonany na bazie podstawy programowej, dotyczącej nauczania języków obcych, a więc rozwija sprawność czytania, pisania i mówienia (język angielski). Jest to projekt mieszany, zawierający elementy dydaktyczne, artystyczne, medialne i społeczno-wychowawcze. Głównym celem projektu jest stworzenie kilku narzędzi dydaktycznych, które mogłyby urozmaicić proces uczenia się języka angielskiego oraz przekazanie ich rodzinnemu domu dziecka. Projekt uwrażliwia młodzież, pogłębia empatię, kształtuje poczucie odpowiedzialności za efekty swoich działań. Projekt daje niepowtarzalną szansę na zaprezentowanie innym szerokiej gamy zdolności i umiejętności uczniów. Podczas realizacji projektu uczniowie m.in.: poszerzają słownictwo z zakresu: części ciała, pór roku, zwierząt, sportu, itp., ćwiczą tryb rozkazujący zdań, piszą list i krótkie autoprezentacje, czytają strony internetowe w języku angielskim, prezentują efekty swojej pracy w jęz. angielskim, ćwiczą wymowę, zgłębiają tajniki tworzenia prezentacji w programie Power Point, zapoznają się z opisami przeróżnych programów komputerowych.

Narzędzia i programy komputerowe i internetowe wykorzystane w projekcie: program Power Point – do przygotowania prezentacji multimedialnych Microsoft Word – edytor tekstu przeglądarki internetowe: Opera, Firefox, Netscape – do wyszukiwania informacji ABBYY Fine Reader i Photo Paint – do skanowania stron słownika i tekstu piosenki skaner – do skanowania stron słownika i tekstu piosenki aparat cyfrowy – do robienia zdjęć cyfrowych Corel – do obrabiania zdjęć cyfrowych kamera cyfrowa – do nakręcenia przedstawienia i piosenki Nero – do przegrywania filmu z kasetki na CD Windows Movie Maker – do składania filmu Best player – do odtwarzania filmu Nero Burning ROM – do nagrywania płyt Microsoft Office Outlook, Skype, GG – do komunikacji drukarka – np. do wydrukowania zasad gry

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Uczniowie co tydzień planowali swoje zadania, każdy miał ‘indywidualne’ zadania do wykonania, które trzeba było wpisywać w Kartę Oceny Postępu Projektu i konsekwentnie się z nich rozliczać.

Organizacja pracy zespołów uczniowskich c.d. PICTURES: plakat dot. słownictwa związanego z częściami ciała gra planszowa do nauki trybu rozkazującego w jęz. ang. puzzle do użycia przy wprowadzaniu słownictwa związanego z porami roku PERFORMANCE: przygotowanie przedstawienia ‘The Little Red Riding Hood’ przygotowanie piosenki dot. słownictwa związanego z częściami ciała DICTIONARY: stworzenie ‘Mojego pierwszego słownika języka angielskiego’ w formie segregatora stworzenie multimedialnego ‘Mojego pierwszego słownika języka angielskiego’ COMPUTER: stworzenie prezentacji w programie Power Point pomoc przy tworzeniu multimedialnego słownika komputerowe opracowanie zasad gry skanowanie, fotografowanie, filmowanie

Rola nauczyciela: przydzieliłam uczniów do grup biorąc pod uwagę zainteresowania uczniów i ich uzdolnienia udostępniłam uczniom swój adres e-mailowy, nr GG i Skype’a po to, by mogli się ze mną w każdej chwili kontaktować w razie wątpliwości dotyczących projektu, pytań dotyczących języka lub jakichkolwiek innych problemów pożyczyłam uczniom kamerę i laptopa grupie Dictionary podsunęłam pomysł z umieszczeniem ilustracji do słownictwa dużo przerw międzylekcyjnych poświęciłam grupie PERFORMANCE na ćwiczenie wymowy zorganizowałam projektor i ekran na prezentację szkolną stworzyłam listę wniosków nt. współpracy i komunikacji, bazując na kartach wypełnionych przez uczniów (‘Opinia nt. projektu’) motywowałam uczniów do pracy przede wszystkim przypominając im o tym ile radości 'naszą paczką' sprawimy dzieciakom z domu dziecka

Opis kolejnych działań (ogólne): Sporządzenie listy, zebranie funduszy i zakup materiałów potrzebnych do wykonania całego projektu. Przygotowanie harmonogramu i karty pracy każdej grupy; przydzielenie ogólnych zadań dla każdej osoby w grupie. ‘Sesja zdjęciowa’ do głównej prezentacji projektu w programie Power Point. Napisanie krótkich autoprezentacji do prezentacji PP i listu do domu dziecka w Ełku.

Opis kolejnych działań (grupa DICTIONARY): Ustalenie ogólnego wyglądu słownika. Wybór dziedzin słownictwa do słownika. Wybór słownictwa z każdej dziedziny (przydział poszczególnym osobom). Układanie zdań z wybranymi słowami. Tłumaczenie zdań i podanie wymowy. Wybór ilustracji do wybranych słów. Doklejanie obrazków. Skanowanie gotowych stron słownika. Umieszczenie stron w koszulki. Ozdabianie okładki słownika.

Opis kolejnych działań (grupa PERFORMANCE): Wybór bajki: ‘The Little Red Riding Hood’. Wybór scenariusza, podział na role. Ćwiczenia w wymowie. Wybór strojów. Nagranie przedstawienia na kamerze cyfrowej. Wybór piosenki. Zaśpiewanie i zarejestrowanie piosenki na kamerze cyfrowej.

Opis kolejnych działań (grupa PICTURES): Przygotowanie plakatu dot. słownictwa związanego z częściami ciała. Przygotowanie gry planszowej do nauki trybu rozkazującego w jęz. ang. (pory roku). Przygotowanie kartek do gry z zadaniami do wykonania (w jęz. angielskim). Wykonanie pionków i zakup kostki do gry. Przygotowanie puzzli do użycia przy wprowadzaniu słownictwa związanego z PORAMI ROKU. Napisanie zasad gry po angielsku.

Opis kolejnych działań (grupa COMPUTER): Wykonanie ‘sesji zdjęciowej’ dla całej grupy. Obróbka zdjęć. Pomoc przy tworzeniu multimedialnego słownika. Komputerowe opracowanie zasad gry. Wykonanie mini prezentacji PP (wersja multimedialna plakatu na części ciała; zasady gry; słowa piosenki). Stworzenie głównej prezentacji w programie Power Point. Skanowanie, filmowanie. Prowadzenie prezentacji publicznej (obsługa sprzętu).

Rezultaty: ‘My First English Dictionary’ w wersji – segregator i słownik multimedialny - do nauki podstawowego (pierwszego) słownictwa z języka angielskiego (różne kategorie). Plakat dotyczący słownictwa związanego z częściami ciała - do nauki słownictwa dotyczącego części ciała. Gra planszowa do nauki trybu rozkazującego w języku angielskim i słownictwa związanego z porami roku. Puzzle do użycia przy wprowadzaniu słownictwa związanego z porami roku. Płyta z mini prezentacjami PP (wersja multimedialna plakatu na części ciała i do tego ćwiczenia językowe; zasady gry; słowa piosenki). Płyta z przedstawieniem 'Czerwonego Kapturka' w języku angielskim - ćwiczenie na słuchanie. Płyta z piosenką do nauki słownictwa związanego z częściami ciała. Prezentacja główna całego projektu wykonana w programie Power Point, wykorzystana do prezentacji publicznej.

Publiczna prezentacja projektu. Przygotowania. Planując prezentację, przede wszystkim należało ustalić, kto będzie odbiorcą naszego przedsięwzięcia. Zdecydowaliśmy się zaprosić klasy 1 i 2 gimnazjum. Zależało nam, by uczniowie, którzy dopiero rozpoczynają swoją naukę w nowej szkole mogli zobaczyć, jak pracuje się metodą projektu. To odpowiedni moment, by zaczęli się zastanawiać, co sami mogliby zrobić w przyszłych latach swojej nauki. Uczniowie klas drugich mogli zaś podziwiać, co potrafią zrobić ich rówieśnicy. Zaprosiliśmy również panią dyrektor i innych nauczycieli języka angielskiego, by mogli zobaczyć efekty naszej pracy. Zadbaliśmy również o to, by naszej prezentacji przyglądała się osoba z gazety lokalnej. Przygotowaliśmy salę na prezentację: wywiesiliśmy napis: „Paczka edukacyjna”, plakat do nauki części ciała, grę planszową. Do prezentacji wykorzystaliśmy profesjonalny sprzęt multimedialny: laptop, projektor i ekran. Przydzieliliśmy sobie zadania: ustawianie krzeseł, dekoracje, obsługa sprzętu, prowadzenie, kwestie mówione po angielsku, fotografowanie, sprzątanie, itp.

Publiczna prezentacja projektu. Realizacja. Data: 8.03.2007. Prowadzące: Izabela Sołtys i Katarzyna Olszewska Obsługa sprzętu multimedialnego: Monika Szarkiewicz, Natalia Nowicka, Adrian Skowroński, Dawid Roszkowski Komentarz w języku angielskim: Marta Zielonka Nasi goście: dyrekcja ZSO w Augustowie, nauczyciele jęz. angielskiego, uczniowie klas 1. i 2. gimnazjum, dziennikarz gazety lokalnej

Publiczna prezentacja projektu. Realizacja c.d. Co się wydarzyło? Uczennice przywitały zgromadzonych gości oraz odczytały informację ogólną o projekcie; Grupa obsługująca sprzęt multimedialny zaprezentowała efekty naszej pracy w następującej kolejności: 1. prezentacja główna w programie Power Point 2. słownik multimedialny i słownik - segregator 3. mini prezentacja PP komputerowej wersji plakatu na części ciała i do tego ćwiczenia językowe 4. zasady gry i słowa piosenki 5. przedstawienie ‘The Little Red Riding Hood’ 6. piosenka Prezentacja każdego elementu naszej "Paczki edukacyjnej" była wzbogacona komentarzem w języku angielskim.

Wnioski uczniów: „Trzeba być systematycznym, nie wolno zostawiać niczego na ostatnią chwilę.” Natalia „Poznałam dużo nowych słówek; moje zadania do wykonania były dość proste i przyjemne.” Edyta „Fajnie, że mogliśmy pomóc innym; nauczyłam się, że trzeba być cierpliwym, by zobaczyć efekty swojej pracy.” Monika „Wreszcie zrobiliśmy coś innego niż nieustanne przewracanie kartek podręcznika. Projekt bardzo integruje grupę. Ja „przełamałam lody” występując publicznie przez kamerą.” Ola

Wnioski uczniów c.d.: „Podoba mi się praca metodą projektu, można rozwinąć swoje zainteresowania, a przy okazji można kogoś uszczęśliwić.” Iza „Teraz to już mogę ciągle robić prezentacje w PP. Bardzo mnie to cieszy, bo to się w życiu może przydać. A ile nowych programów nauczyłem się obsługiwać…” Dawid „Ja oswoiłam się z komputerem i internetem, nie boję się klikać tu i tam. Cieszę się, że ‘nasza paczka’ trafi do domu dziecka.” Agnieszka

Wnioski nauczyciela: Dla mnie przygoda z projektem rozpoczęła się na dobre. Nie wyobrażam sobie, by nie realizować z młodzieżą projektów. Widząc efekty tej pracy nabieram sił i chęci by dalej działać. Projekt niesamowicie urozmaica proces lekcyjny. Uczniowie uczą się dużo więcej niż samego przedmiotu. Daje mi to ogromną satysfakcję. Poza tym, podczas realizacji tego projektu wzbogaciłam swą wiedzę na temat obsługi komputera i internetu. Sama zrobiłam prezentację w PP. W przyszłości przerobię swoje PSO. Dodam punkt dotyczący realizacji projektu. Każda klasa będzie musiała raz w roku wykonać projekt. Na pewno wykorzystam materiały, które zostały zaprezentowane w kolejnych modułach kursu. Metodę pracy projektem będę polecać każdemu nauczycielowi.

KONIEC Dziękuję za uwagę. Pozdrawiam wszystkich serdecznie, życząc samych sukcesów w pracy zawodowej  - Joanna Ostapowicz