Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
wykonała: inż. Jolanta Zapała
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów”
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
(Z)agro(sz)turystyka w okolicach Wołowa: pieszo, rowerem, autokarem Projekt zawodoznawczy realizowany przez uczniów klasy 2ht w Zespole Szkół Zawodowych.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Enoturystyka Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Technologia informacyjna
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Pokochaj olej rzepakowy
Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
POWUZ nr.3 gr. I. Strona internetowa pttkwieliczka.boo.pl powstała z inicjatywy uczniów uczestniczących w projekcie DiAMEnT z POWUZ nr.3 gr.I oraz Pana.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Produkt turystyczny TURYSTYKA KOLEJOWA w WIELKOPOLSCE
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
Technik Turystyki Wiejskiej
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Nie boją się: czytać pisać Lubią i znają sport W pracy magisterskiej odnajdą swoją pasję
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
Promocja marki lokalnej Karpia Zatorskiego oraz Doliny Karpia przy wykorzystaniu funduszy z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na terenie Gminy Zator.
Wspieramy budowanie marki
Marketing usług agroturystycznych
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
  Platforma promocji i wymiany informacji Via-gustica ("Droga smaku")" - promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko – niemieckiej granicy” Dr.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wińsku
Gmina Gródek nad Dunajcem na Śliwkowym Szlaku
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
PROW 2007 – 2013 PODSUMOWANIE w LGD „Qwsi”. Nabory ogłoszone przez LGD „Qwsi”  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” w okresie programowania 2007 – 2013 ogłosiło.
Technik żywienia i usług gastronomicznych Technik eksploatacji portów i terminali Technik obsługi turystycznej Technik architektury krajobrazu Technik.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO SKUŚ SIĘ! ZAPRASZAMY!!!. Nasza firma… Została założona w celach edukacyjnych 16 września 2015r.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)
E-turystyka w sektorze publicznym
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO SMAK-SNACK
Enoturystyka jako oferta specjalna gospodarstwa agroturystycznego
Zapis prezentacji:

Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż. Jan Krupa Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania – Rzeszów 2008

WSTĘP bez mała tradycję. Od kilku lat wyraźnie rośnie Winiarstwo w Polsce ma długą, tysiącletnią bez mała tradycję. Od kilku lat wyraźnie rośnie zainteresowanie winem, picie tego trunku staje się modne. Parę lat temu moda na „prawdziwą” turystykę winiarską dotarła również do Polski. Winiarska turystyka rozwija się w Polsce w szybkim tempie, a na zachodzie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Wstęp Na Podkarpaciu liczba gospodarstw posiadających swoje winnice z roku na rok wzrasta, jest to dobry powód by stworzyć „Podkarpacki Szlak Winnic”, który być może przyczyni się do promocji turystycznej regionu.

Wstęp Warunki dla rozwoju polskiego winiarstwa, a tym samym dla enoturystyki, od bardzo dawna nie były tak korzystne, jak obecnie. Polskie wina są nie lada ciekawostką, na którą skusić powinno się wielu konsumentów, a przyszłość turystyki winiarskiej będzie zależeć od jakości nowego krajowego trunku.

Cel i zakres pracy Celem pracy jest przedstawienie uwarunkowań rozwoju enoturystyki w Polsce, zwłaszcza na Podkarpaciu oraz stworzenie specyficznego produktu turystycznego Polski. Z tych względów podjęto próbę opracowania „Podkarpackiego Szlaku Winnic”.

Zakres pracy Badaniami objęto głównie właścicieli podkarpackich winnic, a także instytucje związane z winiarstwem, jak: - Stowarzyszenie Winiarzy Podkarpacia, - Polski Instytut Winorośli i Wina, - Zielonogórskie Stowarzyszenie Winiarskie. W pracy przedstawiono nowoczesne metody promocji tego specyficznego produktu turystycznego.

Metody i techniki badawcze W pracy wykorzystano następujące metody i techniki badawcze: analiza literatury, czasopism, materiałów w Internecie, ·    ankieta internetowa, ·    własna obserwacja (praca w terenie), ·    wywiad i rozmowa, ·    programy i edytory tekstu i grafiki, ·    fotografia, ·  analiza SWOT.

PODKARPACKI SZLAK WINNIC Jeszcze 10 lat temu nikt by nie przypuszczał, że na Podkarpaciu powstaną piękne, profesjonalne winnice. Tymczasem po dwóch Konwentach w Warszawie i Zielonej Górze, wino z podkarpackich winnic zrobiło furorę. Teraz zna ten region cała winiarska Polska. Aby wzajemnie się wspomagać, podkarpaccy winiarze założyli w 2006 roku Stowarzyszenie Winiarzy Podkarpacia. Należą do niego właściciele przeszło 100 winnic. Wielu z nich, którzy nie tak dawno rozpoczęli swoją przygodę z winoroślą, dziś postrzegani są przez fachowców z branży, jako producenci jakościowego wina. Winnic na Podkarpaciu wciąż przybywa, a region, przede wszystkim dzięki ludziom pełnym inicjatywy i winiarskiego entuzjazmu, staje się winiarską stolicą Polski[1]. Niektórzy się zastanawiają, dlaczego Podkarpacie? Tymczasem nie ma w tym nic dziwnego. Podkarpacie to typowy teren podgórski, przedmurze Karpat. Łagodne stoki, gliniasta gleba, upalne lata i słoneczne jesienie i śnieżne zimy. Śnieg to sprzymierzeniec winnic, dzięki jego grubej pokrywie, gleba nie przemarza i rośliny bezpiecznie przeżywają zimę. Warto sobie zapamiętać, że już z jednego hektara winnicy możemy otrzymać około 5-7 tysięcy litrów wina, czyli w granicach 8-9 tysięcy standardowych 0,75 litrowych butelek. Jeżeli to połączyć z gospodarstwem agroturystycznym, zysk może się okazać całkiem przyzwoity[2]. Autor pracy podjął próbę opracowania „Podkarpackiego Szlaku Winnic” (rys. 16). Dzięki pomocy Romana Myśliwca oraz członków Stowarzyszenia Winiarzy Podkarpacia, na stronie Stowarzyszenia ukazał się tekst zachęcający podkarpackich właścicieli winnic do uczestnictwa w projekcie. Ich zadanie polegało na wypełnieniu krótkiej „fiszki” (internetowej ankiety) ewidencyjnej winnicy (załączonej do niniejszej pracy w Aneksie – załącznik nr 1), którą można było pobrać ze strony Stowarzyszenia i na podstawie, której zaproponowano trasę szlaku. Właściciele winnic zostali również poproszeni o udostępnienie zdjęć przedstawiających własne winnice. Początkowo szlak miał przedstawiać, przede wszystkim te największe winnice, jednak wielu właścicieli winnic sadzi winorośl na razie tylko na niewielkim, kilkuarowym areale. Czekają bowiem, aż w Polsce sytuacja zrobi się na tyle normalna, że będą mogli swoje wina oficjalnie sprzedawać. Innym argumentem, przemawiającym za tym, żeby umieścić na szlaku również mniejsze winnice, jest fakt, że najlepsze wina powstają właśnie na małych powierzchniach. Najlepsze, światowej sławy burgundy powstają na 5-10 arowych działkach[3]. Na jakość trzeba sobie zapracować i podkarpaccy winiarze niewątpliwie to robią. Wielu właścicieli winnic niestety nie wysłało swojego zgłoszenia, kilku nie zależało na uczestnictwie w projekcie, jednak w większości przypadków wykazywali duże zainteresowanie możliwością wzięcia udziału w ciekawym projekcie. Bardzo pozytywnie odnieśli się do folderu z mapą, który powstał na bazie wysłanych ankiet i który, wraz ze zdjęciami i danymi właścicieli winnic, znajduje się w Aneksie do pracy – załącznik nr 2. Na szlaku umieszczono 18 winnic oraz 2 sklepy o tematyce winiarskiej z województwa podkarpackiego. Całkowita długość szlaku wynosi ok. 436 km. [1] M. Tomczyk, Tworzymy wyjątkowe wina, Stowarzyszenie Winiarzy Podkarpacia, Rzeszów 2007, s. 1-3. [2] Tamże, s. 5. [3] Wywiad telefoniczny z Ryszardem Cacaj z Winnicy „Dolina Nilu” w Kolbuszowej w dniu 6.05.08

LOGO Podkarpackiego Szlaku Winnic

Tablica informacyjna

Metody promocji Promocja szlaku turystycznego najczęściej sprowadza się do następujących czynności: ustawienie tablic informacyjnych (billboardy), wydanie folderu, ulotek lub przewodnika, stworzenie strony internetowej poświęconej poszczególnym atrakcjom na odcinkach szlaku, organizacja różnych imprez promujących atrakcje na szlaku, np. wycieczki, konkursy itp.

Podkarpackiego Szlaku Winnic Strona internetowa Podkarpackiego Szlaku Winnic

Najciekawsze winnice na szlaku Winnica „GOLESZ” w Jaśle

zwany „Dionizosem z Jasła”. Aktualnie prawnym Założycielem winnicy jest Roman Myśliwiec, zwany „Dionizosem z Jasła”. Aktualnie prawnym właścicielem jest Bartłomiej Myśliwiec. Winnica została założona w 1982 roku. Wina z Winnicy „Golesz” są wysoko oceniane na imprezach winiarskich.

Winnica „JASIEL” w Jareniówce koło Jasła

Winnica „DOLINA NILU” w Kolbuszowej

Podsumowanie Winnice mogą stanowić specyficzny produkt turystyczny Podkarpacia (oprócz tradycyjnych sposobów na spędzanie czasu, istnieje zupełnie nowy, znacznie ciekawszy rodzaj wypoczynku i edukacji). Przyszłość uprawy winorośli jest związana z gospodarstwami agroturystycznymi (możliwość spędzenia czasu przy lampce dobrego i zdrowego wina, z możliwością poznania tajników jego powstania).

Podsumowanie Promocja enoturystyki wymaga zastosowania profesjonalnych metod i narzędzi w komunikacji z klientem (Internet, utrzymywanie kontaktu z wszelkimi mediami i kreowanie pozytywnego wizerunku, poprzez organizowanie seminariów, targów, pokazów, imprez). Sprzedaż osobista także odgrywa w tej dziedzinie kluczową rolę, ponieważ turysta chce poznać nie tylko sam smak wina, ale również chce poznać cały proces jego powstawania, z narzędziami do produkcji, miejscem przechowywania itp.

Serdecznie dziękuję za uwagę