4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Organizacja i zarządzanie Otoczenie przedsiębiorstwa
Oligopol – konkurencja i współpraca
Zarządzanie logistyczne
Kolejność analizy strategicznej:
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
MODEL ANALIZY KONKURENCJI W BRANŻY
6. Strategie zarządzania
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – dlaczego regulujemy? 20 marca 2005.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Agenda Geneza orientacji strategicznej;
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Metoda analizy otoczenia oraz analizy potencjału firmy
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Konkurencja niedoskonała
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
1.
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
1.
Kluczowe czynniki sukcesu
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
Analiza pięcioczynnikowa M. Portera
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Proces programowania zagadnienia teoretyczne c.d. metody.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie strategiczne 4
Firmy globalne.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Model „pięciu sił” M.Portera
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Publiczne prawo konkurencji
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Prof. dr hab. Roman Sobiecki STRATEGIE KONKURENCJI
Bony na innowacje dla MŚP
Zapis prezentacji:

4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa

Otoczenie bliższe (celowe) – analiza domeny Poprzedzona analizą makrootoczenia Konkurenci, klienci, dostawcy, regulatorzy, siła robocza, właściciele, sojusznicy strategiczni Cel: Jaka jest atrakcyjność sektora? Które sektory są lepsze lub gorsze możliwości rozwoju? Jakie będą potencjalnie nowe sektory działalności?

Problem rozgraniczenia domen - sektorów (cechy produktu, odbiorców, regiony) Sektor to część przemysłu grupująca przedsiębiorstwa produkujące wyroby lub usługi o podobnym przeznaczeniu i sprzedające je na tym samym geograficznie rynku.

Analiza „pięciu sił” M.E. Portera Potencjalni nowi oferenci - bariery strukturalne, strategiczne i polityczne korzyści skali, korzyści zakresu koszty przestawienia przy zmianie produkcji Odbiorcy - stopień koncentracji, udział w kosztach całkowitych odbiorców, standaryzacja, znaczenie dla jakości, informacja o oferentach

Dostawcy Wyroby zastępcze Rywalizacja wśród konkurentów (nasycenie rynku, bariery wyjścia)

Profil ekonomiczny sektora Rozmiar rynku Zakres konkurowania (lokalny, regionalny, krajowy, globalny) Stopa wzrostu rynku Liczba konkurentów i ich wzajemny udział w rynku Liczba i relatywna wielkość nabywców Poziom i możliwość integracji wprzód i w tył

Wysokość barier wejścia i wyjścia Tempo zmian w technologii Stopień dyferencjacji produktów Występowanie ekonomii skali Zależność kosztów produkcji od wykorzystania mocy produkcyjnych Występowanie efektu uczenia się Wymagania kapitałowe Rentowność sektora