ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI PRACY
Advertisements

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
Terytorialny system ratownictwa
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Krzysztof Kłos Dyrektor Departamentu Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Gminne i powiatowe programy ochrony zdrowia.
SZKOLENIE NACZELNIKÓW OSP TEMAT 2: Współdziałanie OSP z organami samorządu terytorialnego i jednostkami PSP Autor: Robert Łazaj.
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA W POLSCE
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA STAROSTÓW, PREZYDENTÓW,
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Administracja publiczna
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
DOLNOŚLĄSKI URZĄD WOJEWÓDZKI
BIURO BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Podsumowanie dyskusji w grupach i wnioski
Szkolenie aktywu związkowego
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowgo
Informacja na temat realizacji projektu i udział w nim podmiotów zewnętrznych KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA pt. Bezpieczeństwo i zagrożenia zbiorowego.
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
KRAJOWY SYSTEM ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
PO REFORMIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Organizacja ochrony przeciwpożarowej
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Kierowanie działaniami
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Działania Inspekcji Weterynaryjnej w związku z wystąpieniem powodzi w województwie podkarpackim w maju/czerwcu 2010r.
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
ORGAN administracji publicznej
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
– Wyszkolona kadra pracowników ODGiK, – Dobrze rozwinięta baza sprzętowa i programowa w części ODGiK, – Zrealizowane lub realizowane projekty na szczeblu.
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Szczecin, ul. Ks. Kujota 9 tel , fax INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA MIESZKAŃCÓW.
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
ROLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ I SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE OCHRONY LUDNOŚCI Bogdan Piasecki – 2 UAZ-BP.
System zarządzania kryzysowego
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Planistyczne działania wspierające.
Zarządzanie kryzysowe
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Przekazanie sprzętu pożarniczego W dniu 8 listopada br., w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ciechanowie odbyło się przekazanie samochodów.
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Nadzór nad bezpieczeństwem i warunkami pracy. Zewnętrzne i wewnętrzne organa nadzoru PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA ZAKŁAD PRACY służba.
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
Podstawy Prawne Funkcjonowania OSP
PODSTAWY PRAWNE ZWALCZANIA EPIDEMII
Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków OSP
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Struktura i organizacja ochrony przeciwpożarowej, Ochrony Straży oraz ochrony ludności Autor:
Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ Zespoły reagowania kryzysowego organów administracji publicznej (wojewódzkie, powiatowe, gminne), organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, organy Inspekcji Weterynaryjnej, Organy Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, jednostki Państwowej Straży Pożarnej, jednostki Policji (pododdziały i odziały prewencji Policji, służby ratownictwa technicznego, wyspecjalizowane jednostki ratownictwa chemicznego, pododdziały antyterrorystyczne, komórki minersko-pirotechniczne), organy administracji wojskowej (Wojewódzki Sztab Wojskowy, Żandarmeria Wojskowa) Służba Zdrowia, Zarząd Dróg (wojewódzki, miejski, gminny), właściwy terytorialnie oddział Straży Granicznej, laboratoria, zakłady utylizacyjne i inne podmioty

GŁÓWNY INSPEKTOR SANITARNY POWIĄZANIA POMIĘDZY NAJWYŻSZYMI ORGANAMI RP ZAJMUJĄCYMI SIĘ W CZASIE EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ KRAJOWE CENTRUM KOORDYNACJI RATOWNICTWA I OCHRONY LUDNOŚCI RZĄDOWY ZESPÓŁ KOORDYNACJI KRYZYSOWEJ OŚRODEK ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO MINISTRA ZDROWIA MINISTER ZDROWIA INSTYTUCJE WSPÓŁDZIAŁAJĄCE Centralna Baza Rezerw Sanitarno-Przeciwepidem. Centralny Dystrybutor Szczepionek Państwowy Zakład Higieny Wojskowy Instytut Higieny i Epidemiologii Państwowa Straż Pożarna Państwowa Agencja Atomistyki Policja Straż Graniczna GŁÓWNY INSPEKTOR SANITARNY GŁÓWNY INSPEKTORAT SANITARNY OŚRODEK ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO WOJEWÓDZKA STACJA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNA PAŃSTWOWY WOJEWÓDZKI INSPEKTOR SANITARNY GRANICZNA STACJA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNA PAŃSTWOWY GRANICZNY INSPEKTOR SANITARNY Informacja decyzyjna i meldunki w systemie zarządzania kryzysowego Informacja decyzyjna i meldunki w systemie codziennej pracy POWIATOWA STACJA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNA PAŃSTWOWY POWIATOWY INSPEKTOR SANITARNY

Działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej prowadzone w przypadku wystąpienia zagrożenia Zgodnie z opracowanymi w Głównym Inspektoracie Sanitarnym procedurami, w Państwowej Inspekcji Sanitarnej w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej, do której zalicza się m.in. wybuch epidemii, organizowany jest System Kierowania Reagowaniem Kryzysowym (SKRK) PIS, w skład którego wchodzą: • Zespół Reagowania Kryzysowego Głównego Inspektoratu Sanitarnego (ZRK GIS) na szczeblu centralnym • Zespoły i grupy reagowania kryzysowego odpowiednio w wojewódzkich i powiatowych stacjach sanitarno-epidemiologicznych. Zespoły te posiadają szczegółowe plany działania w sytuacjach kryzysowych wraz z odpowiednimi procedurami. Wyżej wymienione zespoły wspierają Krajowy System Zarządzania Kryzysowego w zakresie kompetencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej, koordynują działania jednostek organizacyjnych PIS w przeciwdziałaniu zagrożeniom kryzysowym, ich rozpoznawaniu i usuwaniu skutków.

Do zadań Systemu Kierowania Reagowaniem Kryzysowym PIS należy: Działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej prowadzone w przypadku wystąpienia zagrożenia c.d. Do zadań Systemu Kierowania Reagowaniem Kryzysowym PIS należy: • monitorowanie i ocena sytuacji kryzysowej; • informowanie organów PIS o wynikach oceny sytuacji; • wypracowanie możliwości i potrzeb użycia sił i środków znajdujących się na wyposażeniu PIS; • koordynowanie działań jednostek organizacyjnych PIS w czasie reagowania na sytuacje kryzysowe; • współpraca z krajowymi i międzynarodowymi instytucjami zaangażowanymi w rozwiązywanie sytuacji kryzysowych. Zespół Reagowania Kryzysowego Głównego Inspektoratu Sanitarnego pracuje w uruchamianym na polecenie Głównego Inspektora Sanitarnego Ośrodku Zarządzania Kryzysowego (OZK GIS), który zapewnia sprawne, w pełni skuteczne i uporządkowane kierowanie jednostkami organizacyjnymi PIS.

Działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej prowadzone w przypadku wystąpienia zagrożenia c.d. OZK GIS zapewniać będzie ciągłe zbieranie informacji o potencjalnych zagrożeniach oraz aktualnym stanie sanitarno-higienicznym i sytuacji epidemiologicznej kraju, które będą podstawą podejmowania określonych decyzji przez Głównego Inspektora Sanitarnego. Podstawowe zadania OZK GIS: • monitorowanie sytuacji epidemiologicznej w kraju poprzez pozyskiwanie i gromadzenie informacji z województw i powiatów (stacje sanitarno - epidemiologiczne), krajowych i regionalnych centrów ratownictwa i ochrony ludności, jednostek nadrzędnych, mediów, a także z placówek naukowo – badawczych, • dokonywanie wstępnej analizy i oceny stanu sanitarno - higienicznego i sytuacji epidemiologicznej na terenie kraju, • uruchamianie systemu alarmowania i powiadamiania, • wypracowywanie propozycji rozwiązań w sytuacjach kryzysowych, • przygotowywanie projektów decyzji, w zakresie postępowania administracyjnego, • inicjowanie i koordynowanie działania sił i wykorzystania środków PIS na terenie całego kraju, • dokumentowanie podejmowanych działań na szczeblu Głównego Inspektora Sanitarnego, • szybkie ostrzeganie państw członkowskich UE oraz Komisji Europejskiej, w ramach sytemu EWRS, o skali wystąpienia zachorowań na grypę (tylko potwierdzonych) oraz informowanie o podjętych w odpowiedzi działaniach przeciwepidemicznych.