Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Advertisements

Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Od lunety Galileusza do ...
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Tworzywa sztuczne wokół nas
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
Matematyka – Twierdza Szyfrów
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Praca metodą projektu edukacyjnego
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
Zapis prezentacji:

Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska Gimnazjum Publiczne nr 13 w Łodzi Alicja Kopczyńska Uczniowie klas trzecich

Cele Projektu: Uczniowie: zgromadzą informacje dotyczące praw człowieka współcześnie i dawniej zgromadzą informacje na temat systemu ochrony praw człowieka zdobędą lub udoskonalą umiejętność wyszukiwania informacji w Internecie i innych źródłach (książki, prasa) będą doskonalić umiejętność selekcji informacji będą doskonalić umiejętność posługiwania się różnymi programami komputerowymi

Opis projektu Celem projektu jest poznanie praw człowieka. W tym ich historii oraz najważniejszych dokumentów, w których są zapisane. Uczniowie poznają również środki ochrony praw człowieka, w tym instytucji oraz procedur działania. Elementem, który dopełni całość będzie poznanie międzynarodowego systemu ochrony praw człowieka. Zadaniem uczniów będzie odszukanie niezbędnych informacji w literaturze oraz Internecie. Następnie ich selekcja i opracowanie oraz prezentacja wyników pracy. Uczniowie będą pracować w pięciu grupach. Każda grupa ma przygotować inne zagadnienia: Historia praw człowieka. Katalog praw człowieka. Dokumenty gwarantujące prawa człowieka w Polsce. Ochrona praw człowieka w Polsce. Międzynarodowy system ochrony praw człowieka Stopień trudności tematów jest zróżnicowany ponieważ projekt będą realizować wszyscy uczniowie w trzech klasach III.

Narzędzia i programy komputerowe i internetowe MS Word – składanie tekstów do folderów i plakatów MS Power Point – przygotowanie prezentacji multimedialnych Internet Explorer – korzystanie z Internetu Wyszukiwarka Google – wyszukiwanie potrzebnych informacji MS Windows Movie Maker – film o prawach człowieka Pinnacle Studio 11 – film animowany o Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka GIF Movie Gear – film animowany o Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Projekt był realizowany we wszystkich klasach trzecich. W każdej klasie było pięć zespołów. Liczba osób w grupie Wynosiła od 4 do 6 w zależności od liczebności klasy. Zespoły zajmowały się następującymi zagadnieniami: Historia praw człowieka. Katalog praw człowieka. Dokumenty gwarantujące prawa człowieka w Polsce. Ochrona praw człowieka w Polsce. Międzynarodowy system ochrony praw człowieka.

Organizacja pracy zespołów uczniowskich W każdej grupie był lider i łącznik. Była to osoba Odpowiedzialna za przedstawianie sprawozdania z pracy zespołu w wyznaczonych terminach. Podziału zadań uczniowie dokonali sami. Grupy przyjmowały dwie metody podziału zadań: Wszyscy gromadzili informacje, następnie dokonywali selekcji. Wspólnie wykonali prezentację. Wyznaczone osoby gromadziły informacje i dokonywały selekcji. Następnie jedna lub dwie osoby wykonywały prezentację.

Rola nauczyciela Określiłam zakres tematyczny projektu i poszczególnych zespołów zadaniowych. Przydzieliłam zadania zespołom. Pomagałam w selekcji materiału. Wskazałam tytuły prasowe przydatne w realizacji projektu. Motywowałam uczniów do dotrzymywania terminów. Dwukrotnie byłam mediatorem. Pomagałam w zredagowaniu notatki z pracy grupy dla reszty klasy.

Działania uczniów Podzielenie klas na zespoły. Podzielenie ról i zadań w zespołach. Zbieranie informacji. Selekcjonowanie zebranych materiałów. Wykonanie prezentacji w wybranej przez grupę formie. Uzupełnienie kart oceny zespołów i napisanie samooceny. Prezentacja zdobytej wiedzy na forum klasy.

Rezultaty pracy uczniów (1) Prezentacje multimedialne: Katalog praw człowieka – grupa II, klasa III c Międzynarodowy system ochrony praw człowieka – grupa V, klasa III b Historia praw człowieka – grupa I, klasa III e Ochrona praw człowieka w Polsce – grupa IV, klasa III e Historia praw człowieka – grupa I, klasa III d Blogi i strony www: Historia praw człowieka – grupa I, klasa III b http://www.historia-praw-czlowieka.blog.onet.pl/ D:\www.ochrona praw czlowieka w Polsce\index.htm Międzynarodowy system ochrony Praw człowieka – grupa V, klasa III a http://www.msopc.yoyo.pl/

Rezultaty pracy uczniów (2) Foldery: Międzynarodowy system ochrony praw człowieka – grupa V, klasa III e Ochrona praw człowieka w Polsce – grupa IV, klasa III e Historia praw człowieka – grupa I, klasa III e Historia praw człowieka – grupa I, klasa III d Filmy: Dokumenty gwarantujące prawa człowieka w Polsce – grupa III, klasa III c Historia praw człowieka po 1945 roku – grupa I, klasa III c Plakaty: Katalog praw człowieka – grupa II, klasa III e Katalog praw człowieka – grupa II, klasa III a

Prezentacja pracy Projekt wykonywali wszyscy uczniowie klas trzecich w ramach zajęć dotyczących praw człowieka. Zespoły dokonywały prezentacji w czasie lekcji. Każdy zespół miał do dyspozycji 15 minut by przedstawić Kolegom z klasy najważniejsze ze zdobytych informacji. Uczniowie wykorzystywali przygotowane plakaty oraz foldery. Prezentacje multimedialne i filmy uczniowie pokazali Kolegom w czasie zajęć z informatyki. Koledzy również zapoznali się wcześniej z przygotowanymi przez część zespołów stronami internetowymi.

Prezentacja pracy (przykładowe slajdy) Międzynarodowy system ochrony praw człowieka – galeria zdjęć Ochrona praw człowieka w Polsce – poczet Rzeczników Praw Obywatelskich

Prezentacja pracy (3) Klasa III a, grupa I - historia praw człowieka po 1945 roku Klasa III a, grupa II - katalog praw człowieka

Wnioski (1) Uczniowie: Poznali pojęcie i katalog praw człowieka. Zapoznali się z działaniem organów, których zadaniem jest chronić prawa człowieka. Dowiedzieli się, gdzie na świecie nadal są łamane prawa człowieka. Doskonalili umiejętności zdobywania informacji z różnych źródeł (Internet, książki, prasa). Doskonalili umiejętności wykorzystania programów i narzędzi komputerowych (MS Word, MS Power Point, wyszukiwarka google). Uświadomili sobie, że mogą na swój własny sposób zaprotestować przeciw łamaniu praw człowieka.

Wnioski (2) Zdobyte umiejętności: Wyszukiwanie informacji „ Praca była okazją do treningu efektywnego wyszukiwania informacji.” Doskonalenie pracy w programie MS Power Point „Udoskonalenie obsługi programu Power Point.” Współpraca w grupie „Jeżeli grupa potrafi się ze sobą wspólnie dogadać praca idzie o wiele szybciej i grupa jest bardziej zorganizowana” „Nauczyłyśmy się również lepiej i sprawniej pracować w zespole oraz wysłuchiwać i brać pod uwagę zdania innych.” Wykorzystanie sieci do wymiany informacji „Komunikację ułatwiło nam stworzenia jednego maila, na który każda z nas wysyłała najpierw nieprzetworzone, a później opracowane materiały. E-mail stał się też miejscem ogłoszeń, czy zapytań.” Wiedza na temat praw człowieka „Wzbogaciłyśmy naszą wiedzę o otaczającej rzeczywistości, a dokładnie o ochronie praw człowieka.” Nowe doświadczenie „ Wykonanie projektu okazało się bardzo ciekawym doświadczeniem dla każdej z nas.”

Wnioski (3) Co zyskałam realizując projekt? Umiejętność lepszego planowania pracy. Nowe umiejętności obsługi programów komputerowych. Nowe pomysły na realizację treści programowych (pomysły na nowe projekty). Większe zaangażowanie uczniów w naukę. Zróżnicowałam ocenianie uczniów. Jak wykorzystam te doświadczenia w przyszłości? Częściej będę sięgać po metodę projektu w pracy z uczniami. Wykorzystam nowe pomysły w kolejnych latach. Postaram się bardziej zaangażować uczniów w ocenianie.