Grupa Biologiczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chroń środowisko- segreguj odpady
Advertisements

Temat: Odpady jako surowce wtórne, a nie tylko śmieci.
ANKIETA Segregacja śmieci.
Sprzątanie Świata Prezentacja o ekologii Wrzesień 2006.
Przygotował: Michał Woźniak
EKOLOGICZNIE I EKONOMICZNIE
Badania w naszej gminie zostały wykonane w dniach od 15 do 22 grudnia przez grupę uczniów naszego gimnazjum. Ale na początek co to w ogóle jest śmieć,
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Śmieci mniej , ziemi lżej.
Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”
OCHRONA ŚRODOWISKA Magdalena Swinarska
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
Życie sprzętu elektrycznego i elektronicznego
DOROŚLI I DZIECI SEGREGUJMY ŚMIECI!.
NASZ WSPÓLNY DOM.
PREZENTACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MAŁOGOSZCZU
Wszystko co musisz wiedzieć o marnowaniu jedzenia!
Ziemia prosi : ,, Dbajcie o mnie… bo ja kocham Was ogromnie!”
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
By nie utonąć w śmieciach...
Akcja Sprzątania Świata Zespół Szkół nr2 im.A.Świętochowskiego
Ekologia naszymi oczami
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Naturalne zagrożenie dla Ziemi
Wykonała: Sara Michalik
Nie bądź Łoś posprzątaj coś !
SEGREGACJA ODPADÓW JEST BARDZO WAŻNA!
Cykl działań proekologicznych „Jak gmina i dzieci pokonują śmieci”
Segreguję i Ziemię ratuję!
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Segreguje i ziemie ratuje!
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
Jak unikać odpadów i pozbyć się ich w sposób przyjazny dla środowiska?
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
RADY NA ODPADY. Kupuj świadomie Nie ulegaj modzie i reklamie Wybieraj produkty bezodpadowe lub łatwe do utylizacji po zużyciu.
„EKO – JA segregacja i recykling moją przyszłością”
Staś Portacha i Adaś Liszewski Va Żółty-plastik Zielony-szkło Czerwony-metal Niebieski-papier.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
Segregacja śmieci wytworzonych w domach to zbieranie odpadów do specjalnie oznakowanych pojemników, z podziałem na rodzaje materiałów (surowców), z jakich.
Segregacja odpadów Oto prezentacja na temat segregacji odpadów i kilka ciekawostek Zapraszamy do oglądania.
Jestem przyjacielem lasu!
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Grupa Chemiczna.
Jak dbać o Ziemię ?.
RATUJ ZIEMIĘ, SEGREGUJ ŚMIECI !!!
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Odpady to nie musi być koniec.
ZIEMIA NASZĄ MATKĄ -CHROŃMY JĄ
ODPADY TO NIE MUSI BYĆ KONIEC
Posłuchaj dobrej rady: „SEGREGUJ ODPADY”
CZYSTE ŚRODOWISKO – ZDROWE SPOŁECZEŃSTWO
Zagospodarowanie odpadów
Jak segregować? Czy segregujesz? Nielegalne miejsca składowania śmieci są problemem, z którym władze samorządowe zmagają się od wielu lat. W mieście.
Recykling. Definicja Recykling, (ang. recycling) – jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych.
Zanim utoniemy w „śmieciach” Krakowski system gospodarki odpadami komunalnymi.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
● GUS podał, że w Polsce nadal jest bardzo dużo dzikich wysypisk śmieci, mimo że ich liczba spada. W poprzednim roku tego typu miejsc było 2539.
Segregacja i przetwarzanie odpadów Grupa projektowa klasy 1 D Zespół Szkół nr 1 Gimnazjum nr 1 Koluszki, 2010/2011.
Ekologia Nauka biologiczna badająca wzajemne stosunki między organizmami a otaczającym je środowiskiem.
EKOLOGIA.
Ekologia.
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
Autor: Kacper Nowak II A
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Sprzątanie świata.
Zbiórka surowców wtórnych – I semestr roku szkolnego 2017/2018
Zapis prezentacji:

Grupa Biologiczna

Zadanie 1. Odpady w gospodarstwie domowym Zbadaj ilość i skład „domowego kosza na śmieci” Wyszukaj danych dotyczących ilości produkowanych śmieci w Polsce i w Europie Sporządź wykresy wyrównawcze

Ile wyrzucamy śmieci? Ilość odpadów /1 os/ rok- opr. grupowe 166,8 kg Ilość odpadów /Polak/ rok 260 kg Ilość odpadów / Europejczyk/ rok 534 kg

Polska na tle Europy Najwięcej śmieci produkują: natomiast najmniej: Cypr, Dania, Luxemburg, Niemcy, Wlk. Brytania natomiast najmniej: Polska, Litwa, Czechy, Słowacja, Łotwa Najwięcej odpadów na wysypiskach składują: Cypr, Grecja, Litwa Malta, Polska Najwięcej odpadów spalają: Dania, Szwecja, Luksemburg Dane wg: www.forum- dyrektorow.pl

Skład kosza na śmieci- opracowanie grupowe

Ciekawostki: 348 kg pyłów emitowanych rocznie do atmosfery przypada na jednego człowieka 500 lat potrzeba, aby odpady z polskich wysypisk uległy rozkładowi 3 tys. ton farmaceutyków wyrzucają do śmieci Polacy każdego roku W Polsce tylko 2% odpadów jest kompostowanych; dla porównania- w Skandynawii- 60-80% wyprodukowanie 100 kg papieru wymaga ścięcia 2 drzew

04.05.2006r. spotkanie z urzędnikami UMiG Syców p. Urszula Grzyb - P.O. Naczelnik Wydziału Dział Geodezji Gospodarki Nieruchomościami p. Dominik Kulok - Podinspektor Wydziału Infrastruktury Technicznej i Budownictwa p. Marcin Urmański - Podinspektor Wydziału Infrastruktury Technicznej

Zadanie 2. Szkodliwość odpadów dla środowiska Wyszukaj dane na temat wpływu odpadów na środowisko Wybrane przez siebie źródła wykorzystaj do: wykonania plakatu, opracowania artykułu do gazetki szkolnej „Co dalej ze śmieciami?” Zorganizuj szkolny konkurs na rysunek satyryczny „Wpływ człowieka na środowisko”

Najciekawsze strony internetowe www.proekologia.pl www.reba.pl www.naszaziemia.pl www.klubgaja.pl www.forum-dyrektorow.pl

Wpływ człowieka na środowisko I miejsce kl. I i

II miejsce kl. II h

III miejsce kl. III f

Zadanie 3. Funkcjonowanie skupu surowców wtórnych w gminie Zbierz dane na temat istniejących punktów skupu na terenie naszej gminy Przygotuj analizę funkcjonowania punktów skupu Przeprowadź wywiad z pracownikiem punktu skupu

Punkty skupu surowców wtórnych w naszym mieście

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe AGROSKŁAD Właściciel: Kruszelnicki Kazimierz Lata powstania: ok.1960-1965 Godz. otwarcia: pn.- pt. 7-15, sobota 8-12 Ceny: makulatura 8-10 gr./kg, puszki, aluminium 3,5-4 zł/kg, miedź 10 zł/kg, butelki 5-10 gr./szt. Przekazywanie surowców: makulatura „Frontschach Recykling” w Świeciu nad Wisłą, złom „Centrozłom” w Oławie.

Zadanie 4. Funkcjonowanie domu w środowisku przyrodniczym Porównaj funkcjonowanie domu współczesnego i dawnego jakie czynności są niezbędne do funkcjonowania każdego domu ? jakie są różnice w wykonywaniu prac domowych dziś i dawniej ? jakie są skutki funkcjonowania domu dla środowiska ?

KONTAKT ZE ŚRODOWISKIEM ŁĄCZNOŚĆ Z INNYMI DOMAMI PROCESY METABOLICZNE Zakupy Prąd Gaz Węgiel Woda WYDALANIE Śmieci Dymy Ścieki KONTAKT ZE ŚRODOWISKIEM Drogi Środki transportu ŁĄCZNOŚĆ Z INNYMI DOMAMI RTV Internet Telefony

Wycieczka do Russowa 20.05.2006r

MARNOTRAWSTWO SUROWCÓW !!! Wnioski 1. Śmiecimy mniej, niż przeciętny Europejczyk ALE… nie segregujemy śmieci prawie 100% odpadów składujemy na wysypiskach MARNOTRAWSTWO SUROWCÓW !!!

Początek roku szkolnego to niekoniecznie nowy zeszyt ! Pocieszenie W tym roku szkolnym: Zbieraliśmy makulaturę Przeczytane czasopisma oddawaliśmy do biblioteki Zachęcaliśmy do używania okładek z plakatów, gazet, resztek tapet… Zeszyty na wielu przedmiotach zapisywaliśmy „do końca” Początek roku szkolnego to niekoniecznie nowy zeszyt !

Wreszcie doczekaliśmy się w naszym mieście…

2. Wyrzucamy bardzo dużo odpadów niebezpiecznych Odpady niebezpieczne: Wybuchowe, łatwopalne, drażniące Szkodliwe dla zdrowia, toksyczne Żrące, zakaźne Wywołują wrodzone deformacje i dziedziczne uszkodzenia genetyczne Stanowią bezpośredni lub opóźnione zagrożenie dla środowiska Dyrektywa Rady 91/689/EWG

W szkole zbieramy baterie Pocieszenie W szkole zbieramy baterie

„Chory problem” naszych domów ZUŻYTE LEKI !!!

3. Mamy wiele punktów skupu ALE… oddawanie większości surowców wtórnych uważamy za nieopłacalne nie wszyscy włączają się w organizowane w szkole zbiórki makulatury właściciele punktów skupu mają problemy z dalszym przekazywaniem surowców, zwłaszcza makulatury

DO PUNKTU SKUPU JUŻ JEST SUKCESEM! Pamiętajmy! SAMO ODDANIE SUROWCÓW DO PUNKTU SKUPU JUŻ JEST SUKCESEM! NASZYM I ŚRODOWISKA!

4. Życie mieszkańców współczesnego domu jest: Fizycznie łatwiejsze niż dawniej Mamy bieżącą wodę, CO, kanalizację Łatwiej zachować higienę Czynności domowe są mniej czasochłonne Komunikacja jest łatwa i szybka Korzystamy z dodatkowych przyjemności – RTV, komputery, Internet…

Odbywa się to kosztem środowiska, ponieważ: ALE… Odbywa się to kosztem środowiska, ponieważ: Spalając surowce nieodtwarzalne (węgiel, ropa, gaz), zanieczyszczamy powietrze Zużywając czystą wodę – produkujemy ogromne ilości ścieków Wytwarzając wiele różnorodnych towarów powodujemy powstawanie masy odpadów

Rozwój zrównoważony… taki, w którym obecne potrzeby są zaspokajane, a równocześnie nie istnieje zagrożenie dla zaspokojenia potrzeb przyszłych generacji. Gro Harlem Brundtland, raport „Nasza wspólna przyszłość”, Światowa Komisja Środowiska i Rozwoju ONZ, 1987

Prezentację multimedialną przygotowały: Daria Łukasiewicz Monika Bednarek