Wewnątrzszkolny system oceniania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Advertisements

Ocenianie postępów uczniów w kształceniu zawodowym
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2012/2013 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wewnątrzszkolny system oceniania
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007r. W SPRAWIE WARUNKÓW I SPOSOBU OCENIANIA, KLASYFIKOWANIA.
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Zarządzenie Nr 2 /2012 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Kalendarz naboru na rok szkolny 2015/2016. Informacje dotyczące terminów i zasad obowiązujących w procesie rekrutacyjno-kwalifikacyjnym określa ZARZĄDZENIE.
Nowe procedury i terminy. Podstawy prawne Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 nr 256 poz. 2572), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
§ 26 (STATUTU PUBLICZNEGO GIMNAZJUM W NAWOJOWEJ) 1.Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów.
Projekt opracowany przez
OCENIANIE I KLASYFIKOWNIE NA PODSTAWIE
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
KONFERENCJA KREATYWNY NAUCZYCIEL- KREATYWNY UCZEŃ.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Rekrutacja do klas pierwszych gimnazjum. Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
ZASADY REKRUTACJI.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
Technologia informacyjna
Ocenianie w Statucie szkoły
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

Wewnątrzszkolny system oceniania

Ocena w klasach I-III jest oceną opisową W klasach IV – VI oceny bieżące, klasyfikacyjne śródroczne i klasyfikacyjne roczne wyrażone są według skali:

celujący - 6 bardzo dobry - 5 dobry - 4 dostateczny - 3 dopuszczający - 2 niedostateczny - 1

W ocenianiu bieżącym dopuszcza się stosowanie „+” i „-”, ( np. +4, -5 ) natomiast nie stosuje się innych znaczków, np. „bz”, „.” (kropka), „+” czy „-”.

0 -30 % - ocena niedostateczna 31-49 % - ocena dopuszczająca Oceny cząstkowe z prac pisemnych, gdzie rozwiązania są punktowane wyrażane są w następującej skali: 0 -30 % - ocena niedostateczna 31-49 % - ocena dopuszczająca 50- 74% - ocena dostateczna 75-89% - ocena dobra 90- 99% - ocena bardzo dobra 100% - ocena celująca

Oceny bieżące wystawia nauczyciel danego przedmiotu w oparciu o szczegółowe kryteria (wymagania) na poszczególne stopnie, opracowane zgodnie z WSO, a śródroczne i końcowe poprzez obliczenie średniej ważonej.

Przedmiotowe systemy oceniania (PSO) umieszczone będą na stronie internetowej szkoły spberezka.edupage.org W zakładce „Przedmioty”

Sprawdziany są obowiązkowe Sprawdziany są obowiązkowe. Jeśli z przyczyn losowych uczeń nie może go napisać wraz z całą klasą to powinien to uczynić w terminie nie przekraczającym tygodnia od daty powrotu na zajęcia. W przypadku gdy uczeń nie napisze sprawdzianu przyjmuje się wartość 0 na potrzeby obliczenia średniej ważonej.

Uczeń ma prawo do poprawiania ocen z prac pisemnych ( sprawdziany, testy), z których otrzymał ocenę niedostateczną lub dopuszczającą ustalając termin i sposób z nauczycielem. Poprawiona ocena odnotowana jest w dzienniku obok poprawianej, przy czym obie są brane pod uwagę przy ustalaniu oceny semestralnej. Poprawianie obowiązkowych sprawdzianów jest dobrowolne.

Średnia ważona Oceny ze sprawdzianów obejmujących duże partie materiału, mają większą „ważność” przy wystawianiu ocen semestralnych i końcoworocznych. Jest im przypisana większa waga (wyrażona liczbą) niż ocenom za odpowiedź, kartkówki czy zadania domowe.

Zalety systemu Rodzice i uczniowie na bieżąco mogą prognozować oceny semestralne i końcoworoczne Większa mobilizacja do poprawiania ocen Obiektywizacja ocen

Każda ocena cząstkowa, którą otrzymuje uczeń ma ustaloną wagę.

Sprawdzian lub test z całego działu, dyktando, test kompetencji, W zakresie przedmiotów: język polski, język angielski, historia, przyroda, matematyka, religia Wagę 5 ma: Sprawdzian lub test z całego działu, dyktando, test kompetencji, test sprawdzian semestralny, osiągnięcia w konkursach ( etap rejonowy ),

W zakresie przedmiotów: język polski, język angielski, historia, przyroda, matematyka, religia Wagę 3 ma: Kartkówka z 2-3 ostatnich tematów, odpowiedź ustna, recytacja, czytanie, prezentacja referatu obejmującego treści wykraczające poza program, wykonanie pomocy dydaktycznych, osiągnięcia w konkursach ( etap szkolny )

Kartkówka z ostatniego tematu, aktywność na lekcji, W zakresie przedmiotów: język polski, język angielski, historia, przyroda, matematyka, religia Wagę 2 ma: Kartkówka z ostatniego tematu, aktywność na lekcji, zeszyt przedmiotowy, zeszyt ćwiczeń, zadanie domowe,

W zakresie przedmiotów: plastyka, muzyka Wagę 5 ma: Wysiłek, zaangażowanie na zajęciach, indywidualne osiągnięcia -aktywność na lekcjach: wykonywanie prac -aktywność pozalekcyjna: udział w konkursach, udział w chórze lub zespole muzycznym, wykonywanie prac dodatkowych

przygotowanie do zajęć, granie na instrumencie, wykonywanie ćwiczeń, W zakresie przedmiotów: plastyka, muzyka Wagę 3 ma: sprawdzian lub test, przygotowanie do zajęć, granie na instrumencie, wykonywanie ćwiczeń, odpowiedzi ustne

-prowadzenie notatek w zeszycie, -zadania domowe W zakresie przedmiotów: plastyka, muzyka Wagę 2 ma: -prowadzenie notatek w zeszycie, -zadania domowe

Wagę 5 ma: -sprawdzian wiadomości i umiejętności, W zakresie przedmiotów: technika, informatyka Wagę 5 ma: -sprawdzian wiadomości i umiejętności, -sprawdzanie wiedzy teoretycznej, -sprawdzanie umiejętności praktycznej

-wykonywanie prac dodatkowych W zakresie przedmiotów: technika, informatyka Wagę 3 mają : -zadania techniczne; -udział w konkursach; -wykonywanie prac dodatkowych

-wykonywanie ćwiczeń i zadań technicznych samodzielnie w domu W zakresie przedmiotów: technika, informatyka Wagę 2 ma : -prowadzenie zeszytu, -wykonywanie ćwiczeń i zadań technicznych samodzielnie w domu

Wagę 5 ma : Ocena aktywności na lekcji W zakresie wychowania fizycznego Wagę 5 ma : Ocena aktywności na lekcji - wysiłek jaki uczeń wkłada w uzyskanie jak najlepszego stopnia w odniesieniu do jego możliwości; - aktywność pozalekcyjna na terenie szkoły, uczestnictwo w zawodach sportowych (międzyszkolnych) jako reprezentant szkoły

-wykorzystanie zdobytych wiadomości w działaniu praktycznym W zakresie wychowania fizycznego Wagę 3 ma : -poprawność wykonywania ćwiczeń oraz testów z uwzględnieniem postępów ucznia, -wykorzystanie zdobytych wiadomości w działaniu praktycznym

-udział w pozaszkolnych zajęciach sportowych i zawodach; W zakresie wychowania fizycznego Wagę 2 ma : -udział w pozaszkolnych zajęciach sportowych i zawodach; -znajomość przepisów i zasad sportowych; -dbałość o bezpieczeństwo i higienę osobistą - przygotowanie do zajęć

Do obliczenia średniej ważonej przyjmuje się wartości ocen cząstkowych: 1=1,00; (+1) = 1,5; (-2)=1,75 2=2,00; (+2)=2,50; (-3)=2,75 3=3,00; (+3)=3,50; (-4)=3,75 4=4,00; (+4)=4,50; (-5)=4,75 5=5,00; (+5)=5,50; (-6)=5,75 6=6,00.

Oceny wagi 2 wpisywane są kolorem niebieskim lub czarnym, wagi 3 – zielonym, a wagi 5 – czerwonym. Zarówno do dziennika jak i dzienniczka ucznia

-------------------- = Sposób obliczania średniej ważonej 5∙a + 3∙b + 2∙c -------------------- = 5∙n5 + 3∙n3 +2∙n2 gdzie: a - oznacza sumę ocen wagi 5 b - oznacza sumę ocen wagi 3 c - oznacza sumę ocen wagi 2 n5 – ilość ocen wagi 5, n3 – ilość ocen wagi 3, n2 – ilość ocen wagi 2

Uczeń w ciągu I semestru otrzymał oceny: Zadanie domowe: 2, +4, -5 Przykład Uczeń w ciągu I semestru otrzymał oceny: Zadanie domowe: 2, +4, -5 Odpowiedź ustna: 4, 3 Sprawdziany: 5, -5, +3, Kartkówki : 4, 4, -3, Prowadzenie zeszytu: 4 Aktywność na lekcji: 5, 5

Dodajemy do siebie wszystkie oceny wagi 5 (5 + 4,75 + 3,5 = 13,25) i wynik podstawiamy za „a” Dodajemy do siebie wszystkie oceny wagi 3 (4 + 3=7) i wynik podstawiamy za „b” Dodajemy do siebie wszystkie oceny wagi 2 (2 +4,5 +4,75 + 4 + 4 + 2,75 + 4 + 5 + 5=36) i wynik podstawiamy za „c” Obliczone wyniki dodajemy 5∙a + 3∙b + 2∙c = 5∙13,25 + 3∙7 + 2∙36 = 66,25+21+72 = 159,25

Ocen wagi 5 było 3 (3 wstawiamy za n5) Obliczamy: 5∙n5 + 3∙n3 +2∙n2 = 5∙ 3 + 3∙2 +2∙9 = 15+6+18= 39 Liczbę otrzymaną wcześniej 159,25 dzielimy przez 39 Otrzymaliśmy 4,08 jest to pomiędzy 3,75 a 4,75 więc uczeń otrzymuje ocenę: dobry (4)

Ocena semestralna lub roczna uzależniona jest od średniej ważonej: celujący – śr. ważona co najmniej 5,51 bardzo dobry – śr. ważona 4,75 – 5,50 dobry – śr. ważona 3,75 – 4,74 dostateczny – śr. ważona 2,75 – 3,74 dopuszczający – śr. ważona 1,75 – 2,74 niedostateczny – śr. ważona mniejsza niż 1,75

Na stronie internetowej szkoły w tej samej zakładce co WSO czyli „Dokumenty” Umieszczony będzie programik do liczenia średnich ważonych

Klasyfikacja śródroczna, polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia poprzez obliczenie średniej ważonej oraz ustaleniu według skali określonej w statucie szkoły semestralnej oceny klasyfikacyjnej z zachowania.

Klasyfikacja roczna, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia poprzez obliczenie średniej arytmetycznej ze średnich ważonych za I i II semestr oraz ustaleniu według skali określonej w statucie szkoły rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania.

Średnia ważona za semestr I 4,82 ( uczeń miał 5 na półrocze) Przykład: Średnia ważona za semestr I 4,82 ( uczeń miał 5 na półrocze) Średnia ważona za semestr II 4,55 (4 za II półrocze) 4,82 + 4,55 = 9,37 9,37: 2 = 4,685 Na koniec roku uczeń otrzymuje 4

Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny rocznej z przedmiotu jest uzyskanie za drugie półrocze średniej ważonej minimum 1,75 oraz średniej rocznej minimum 1,75.

Uczeń lub jego rodzice mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia w formie pisemnej mogą być zgłoszone w terminie 7 dni od dnia zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

Nagrody i wyróżnienia

świadectwo z wyróżnieniem, Nagrody i wyróżnienia W klasach IV – V świadectwo z wyróżnieniem, a w klasie VI świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem otrzymuje uczeń, który uzyskał średnią ocen co najmniej 4,75 ze wszystkich przedmiotów włącznie z religią i co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania.

Rodzice uczniów wyróżnionych otrzymują listy gratulacyjne.

Absolwent szkoły podstawowej otrzymuje tytuł „Prymusa szkoły”, jeżeli: -otrzymał maksymalną ilość punktów (40) ze sprawdzianu kompetencji klasy szóstej, -otrzymał wzorową ocenę zachowania, -uzyskał średnią ocen 5,2 w nauce; przy czym jedna z ocen celujących musi być z matematyki, języka polskiego, języka obcego, przyrody lub historii.

Prymus szkoły otrzymuje dyplom i nagrodę.

Po ukończeniu klasy III, uczniów osiągających wysokie wyniki w nauce i prezentujących wysoką kulturę osobistą, nagradza się dyplomem wzorowego ucznia i nagrodą przyznaną przez wychowawcę klasy.

Nagrodę na koniec roku szkolnego otrzymuje uczeń, który uzyskał średnią ocen co najmniej 4,75 i co najmniej bardzo dobre zachowanie, o ile nie został delegowany do „Nagrody Wójta”.

Uczniowie, którzy mają wzorową frekwencję (w ciągu całego roku szkolnego nie opuścili nie jednej godziny) lub bardzo dobrą frekwencję (w ciągu całego roku szkolnego nie opuścili więcej niż 5 godzin w klasach I-III, i nie więcej niż 7 godzin w klasach IV- VI ) otrzymują nagrody.

Uczeń może otrzymać nagrodę za aktywną pracę na rzecz szkoły.

Nagrodę otrzymuje również uczeń klasy VI, który na Sprawdzianie (OKE) otrzymał co najmniej 36 punktów.

Uczeń osiągający w szkole najlepsze wyniki w nauce, wyróżniający się w pracach społecznych na rzecz szkoły, godnie reprezentujący szkołę na zewnątrz może otrzymać na zakończenie roku szkolnego „Nagrodę Wójta”.

Zachowanie ucznia określa się w siedmiu kategoriach W każdej kategorii uczeń może otrzymać od 0-5 punktów

1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia 2. Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej 3. Dbałość o tradycje szkoły 4. Dbałość o piękno mowy ojczystej 5. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób 6. Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią 7. Okazywanie szacunku innym osobom

Łączna liczba punktów Ocena 33-35 wzorowe 29-32 bardzo dobre 25-28 dobre 19-24 poprawne 14-18 nieodpowiednie 0-13 naganne

Dziękujemy za uwagę