Platforma promocji i wymiany informacji Via-gustica ("Droga smaku")" - promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko – niemieckiej granicy” Dr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Śląski System Informacji Turystycznej
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Propozycja wspólnego projektu
Prezentacja Projektu realizowanego przez Gminę Miejską Nowa Ruda pn. Wirtualne biuro promocji Nowej Rudy i Broumova szansą na wzrost zainteresowania turystów.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Trasa turystyczna.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
„Inwestuj u nas! Polsko – Ukraiński obszar transgraniczny”
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja inaugurująca projekt TURYSTYKA BEZ BARIER. PROFESJONALIZACJA KADR BRANŻY TURYSTYCZNEJ W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM – Lider.
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
WIELKOPOLSKA IZBA PRZEMYSŁOWO-HANDLOWA
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
CENTRUM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Propozycja projektu US Zielona Góra GRUPA ROBOCZA LUBUSKIE-BRANDENBURGIA – Kostrzyn nad Odrą r.
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Konferencja Gdańsk - PODR
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Paczków dnia r..
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
E-turystyka w sektorze publicznym
MARKETING INTERNETOWY
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Zapis prezentacji:

  Platforma promocji i wymiany informacji Via-gustica ("Droga smaku")" - promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko – niemieckiej granicy” Dr hab. Piotr Oleśniewicz, prof. nadzw. WSB Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Wydział Wychowania Fizycznego. Kierownik Katedry Turystyki. Kierownik Zakładu Społeczno-Kulturowych Podstaw Turystyki. Instytut Turystyki i Rekreacji Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu; Wydział Zarządzania i Finansów, Instytut Turystyki, Profesor   Dr inż. Julita Markiewicz-Patkowska Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu; Wydział Zarządzania i Finansów, Instytut Turystyki, Adiunkt Zachodnia Izba Gospodarcza, Dyrektor ds. Innowacji i Funduszy Międzynarodowych

  Platforma promocji i wymiany informacji Via-gustica ("Droga smaku")" - promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko – niemieckiej granicy” Przedstawienie nowoczesnego narzędzia promocyjnego – na przykładzie międzynarodowej platformy wymiany informacji Via-gustica , utworzonej w ramach projektu pt: „Promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko – niemieckiej granicy”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgraniczne Polska-Saksonia 2007-2013.  

Dolnośląsko - Saksoński obszar turystyczny. Wzmocnienie rozwoju turystycznego terenów wiejskich Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska - Saksonia 2007 – 2013

Cele projektu Dolnośląska Izba Gospodarcza wraz z międzynarodową grupą partnerów: Sandstein Neue Medien GmbH, Dolnośląskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego oraz Marketing-Gesellschaft Oberlausitz-Niederschlesien GmbH zrealizowała projektu pt.: "Promocja turystyczna terenów wiejskich wzdłuż polsko-niemieckiej granicy". Celem projektu było zniesienie różnic pomiędzy regionami poprzez stworzenie wielojęzycznej platformy internetowej, promującej zarówno tereny polskie, jak i niemieckie. Ta transgraniczna koncepcja pozwoliła na stworzenie nowych międzynarodowych kooperacji, wzrost rozpoznawalności terenów objętych wsparciem przez polskich i zagranicznych turystów. Poprzez połączenie turystyki z promocją terenów wiejskich inicjatywa dotrze do szerszej grupy użytkowników: oferentów i odbiorców. Platforma spełnia również rolę narzędzia promocyjno-handlowego oraz miejsca wymiany doświadczeń.

PREZENTACJA PARTNERÓW Sandstein Neue Medien

Marketing-Gesellschaft Oberlausitz-Niederschlesien GmbH PREZENTACJA PARTNERÓW Marketing-Gesellschaft Oberlausitz-Niederschlesien GmbH

PREZENTACJA PARTNERÓW DOLNOŚLĄSKI OŚRODEK DORADZTWA ROLNICZEGO

PREZENTACJA PARTNERÓW DOLNOŚLĄSKA IZBA GOSPODARCZA

www.via-gustica.pl IDEA PROJEKTU: Przełamywanie stereotypów turystyki wiejskiej jako turystyki dla mało wymagającego klienta, poprzez bezpłatną dla przedsiębiorcy branży turystycznej promocję, na arenie międzynarodowej z zastosowaniem zaawansowanych technik informatycznych.

Działania podejmowane w ramach przedsięwzięcia: www.via-gustica.pl PROMOCJA TURYSTYKI JAKO ZNACZĄCEJ GAŁĘZI GOSPODARKI DOLNOŚLĄSKIEJ NA ARENIE MIĘDZYNARODOWEJ W OPARCIU O NOWOCZESNE NARZĘDZIA MARKETINGOWE   Działania podejmowane w ramach przedsięwzięcia: Promocja turystyki wiejskiej poprzez utworzenie i upowszechnienie innowacyjnych, profesjonalnych instrumentów informatycznych do promocji terenów przygranicznych Polski i Saksonii - Zniesienie różnic pomiędzy regionami poprzez stworzenie wielojęzycznego nowoczesnego portalu internetowego. Nawiązanie współpracy i bezpośrednie wsparcie przedsiębiorców: właścicieli hoteli, pensjonatów, schronisk, restauracji, barów i innych obiektów gastronomicznych na obszarach wiejskich, wzdłuż polsko - niemieckiej granicy. .

GENEZA POWSTANIA IDEII PROJEKTU: www.via-gustica.pl GENEZA POWSTANIA IDEII PROJEKTU:  ANALIZA SWOT TURYSTYKI WIEJSKIEJ W KONTEKŚCIE JEJ PROMOCJI Słabe strony: Niestosowanie nowoczesnych metod marketingowych w procesie tworzenia i promocji produktów turystycznych, zwłaszcza na obszarach wiejskich. Słabo rozwinięta sieć sprzedaży usług, niewystarczający rozwój systemu informacji turystycznej. Niski poziom i rozproszenie nakładów finansowych ze wszystkich źródeł, w tym budżetowych, na poprawę promocji polskiej turystyki wiejskiej na rynku międzynarodowym. Niewystarczające kwalifikacje kadr zarządzających turystyką, zwłaszcza na obszarach wiejskich - brak wiedzy o nowoczesnym marketingu usług turystycznych Brak kompleksowego systemu informacji turystycznej i niedostateczna informatyzacja sektora. Niewystarczające nakłady na promocję, zwłaszcza „promocję internetową”. Niewystarczający potencjał materialny i finansowy branży turystycznej, zwłaszcza małych wiejskich obiektów turystycznych .

ANALIZA SWOT TURYSTYKI WIEJSKIEJ W KONTEKŚCIE JEJ PROMOCJI www.via-gustica.pl GENEZA POWSTANIA IDEII PROJEKTU:  ANALIZA SWOT TURYSTYKI WIEJSKIEJ W KONTEKŚCIE JEJ PROMOCJI Mocne strony: Korzystne położenie na kontynencie wpływające na rozwój wielu form podróży. Bliskie położenie Niemiec, zwłaszcza regionu Saksonii   Szanse: Możliwość wykorzystania potencjału wsi jako terenów atrakcyjnych turystycznie z wykorzystaniem współfinansowania środków UE – promocja z wykorzystaniem Internetu Rozwój nowoczesnych technologii - zwiększenie dostępu do nowoczesnych narzędzi informacyjnych, także na obszarach wiejskich Zagrożenia: Silna konkurencja na rynku międzynarodowym nowych turystycznych obszarów recepcyjnych w krajach o podobnych produktach turystycznych jak Polska, w szczególności ze strony rynku turystycznego w rozszerzonej Unii Europejskiej. Lepsza promocja turystyki wiejskiej np. w Czechach

OBSZAR WSPARCIA Obszar wsparcia po polskiej stronie obejmował: 1) w województwie dolnośląskim podregion jeleniogórsko-wałbrzyski tj. powiaty: zgorzelecki, bolesławiecki, lubański, lwówecki, złotoryjski, - jeleniogórski, kamiennogórski, jaworski, wałbrzyski, świdnicki, ząbkowicki, kłodzki, dzierżoniowski, strzeliński. Obszar wsparcia obejmował po stronie saksońskiej powiat Görlitz (w którego skład wchodzą dawne powiaty Niederschlesischer Oberlausitzkreis, Löbau – Zittau jak również dawne miasto na prawach powiatu Görlitz)

Platforma internetowa www. via-gustica. pl Platforma internetowa www.via-gustica.pl. Strona zawiera następujące informacje: Informacje o projekcie, Dane kontaktowe, Możliwość zmiany języka (strona dostępna jest oprócz języka polskiego również w języku niemieckim i angielskim) Nawigacja od lewej strony: Pod zakładką Warto zobaczyć kryją się informacje dotyczące regionów, atrakcji w okolicy.: takich jak zabytki, skanseny, rezerwaty przyrody czy parki a nawet informacje o imprezach cyklicznych. Zakładka Wypoczynek i sport zawiera informacje dla turystów lubiących aktywny wypoczynek jak również dla szukających pasywnego odpoczynku w saunie, na basenie czy w spa. Kulinaria to nic innego jak produkty żywnościowe oraz tradycyjne potrawy pochodzące z terenów wiejskich. Tradycja i rzemiosło to lista produktów podzielona na ceramikę, wyroby z drewna, filcu, wełny, metalu, szkła itd. Z zakładki tej tak jak ze strony głównej można przejść bezpośrednio do sklepu internetowego. Zakładka Noclegi zawiera informacje dotyczące noclegów oraz filtry za pomocą, których klient może wyszukać nocleg odpowiadający jego wymaganiom.

Portal i jego funkcje Na dole widzą Państwo przykładowe zdjęcia. Stronę można drukować. Na dole po lewej stronie znajdą Państwo dojście do informacji jak zarejestrować się na platformie jako oferent czy producent. Informacje prasowe – czyli jakie gazety i co piszą o naszej platformie. Metryczka – kto jest odpowiedzialny za stronę. Ochrona danych osobowych i Ogólne warunki handlowe

System rezerwacji TOMAS Na naszej platformie będą Państwo mieli możliwość skorzystania z systemu rezerwacji i bukowania TOMAS. Jest to system używany przez oferentów (właścicieli hoteli, moteli, pensjonatów) w Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Na stronie internetowej mogą Państwo zobaczyć całą listę klientów.

Tutaj widza Państwo możliwość wpisania swoich danych kontaktowych, które potem widoczne będą na stronie internetowej.

Aplikacje na smartfony Aplikacja via gustica – dwujęzyczny przewodnik turystyczny dla systemów iOS i Android. Darmowa dwujęzyczna aplikacja na smartfony z systemem iOS i Android jest mobilnym przewodnikiem turystycznym z funkcją GPS, który prowadzi do odkrycia fascynujących krajobrazów oraz poznania kulinarnych specjalności regionu. Dostarcza ona informacje oraz zawiera liczne wpisy na temat atrakcji w regionie, wypoczynku i wydarzeń, kulinariów i rzemiosła. Obsługa aplikacji jest intuicyjna i wygodna oraz zawiera wszystkie informacje w języku polskim i niemieckim. Darmowa aplikacja dostępna jest w sklepie internetowym Google Play jak również App Store dla urządzeń Apple.

Przewodnik Przy pomocy przewodnika możliwe jest zapisanie poszczególnych obiektów i utworzenie w ten sposób swojego indywidualnego szlaku po via gustica. Po znalezieniu interesującego obiektu wystarczy kliknąć na »Zapisz w przewodniku« i wpis zostanie zapamiętany. Dopasowany do indywidualnych potrzeb przewodnik po via gustica można zapisać jako PDF i w razie potrzeby wydrukowa.

przedstawienie ofert w kilku językach,; ZASTOSOWANIE INTERNETU W USŁUGACH TURYSTYCZNYCH OBSZARÓW WIEJSKICH, JAKO NARZĘDZIA MARKETINGOWEGO, PRZYNIOSŁO NASTEPUJĄCE REZULTATY:   powstanie wielojęzycznego portalu informacyjno-reklamowego dla ofert z terenów wiejskich z obszaru wsparcia; utworzenia aplikacji na telefony komórkowe pozwalające w każdej chwili, nawet w drodze, skorzystać z informacji dot. obszaru turystyki, których się szuka; przedstawienie ofert w kilku językach,; opracowanie przejrzystej, dopasowanej do grupy docelowej oferty turystycznej; stworzenie możliwości profesjonalnego zaprezentowania swoich produktów i usług -dla małych przedsiębiorców szerokiemu gronu odbiorców, dzięki wykorzystaniu Internetu; połączenie w sieć partnerską wszystkich podmiotów zajmujących się tematem promocji i rozwoju terenów wiejskich.; uwrażliwienie turystów na specyfikę produktów regionalnych; zacieśnienie współpracy podmiotów odpowiedzialnych za rozwój terenów wiejskich

Wielojęzyczna promocja regionu przy pomocy Internetu dała także długoterminowo efekty tj.:   wzrost zainteresowania terenami przygranicznymi w obszarze turystyki; wzrostu wymiany towarów i usług w regionie; pogłębienia i stworzenia nowych kontaktów między ludnością; zwiększenia liczby odwiedzających ww. tereny i kupujących z zewnątrz; wzrostu popytu na towary i usługi w branży turystycznej po obu stronach granicy; pozytywną zmianę wizerunku i zwiększenie wzajemnie wiedzy o polsko – niemieckich obszarach przygranicznych

Dziękujmy za uwagę Dr inż. Julita Markiewicz-Patkowska Dr hab. Piotr Oleśniewicz , prof. nadzw. WSB