SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
SP nr 11 im. M. Kownackiej w Łodzi 2011/2012
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Szkoła z klasą 2.0. Spotkanie otwierające Ma pomóc rozpoznać zasoby, jakimi dysponuje szkoła Ustalić kluczowe problemy, z którymi musimy się zmierzyć
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Edycje: 2010/ / /2013 Koordynator projektu: Jolanta Przybylska.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Szkoła Podstawowa w Nowych Zdunach
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
TARGI
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
W naszej szkole korzystamy z TIK w zespole!!! Program Szkoła z klasą 2.0. w Szkole Podstawowej nr 10 Rok szkolny 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
„Szkolnictwo mniejszości powinno być z zasady chronione. Mniejszym trzeba pomagać więcej”. Mirosław Sielatycki wiceminister edukacji.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Osoby biorące udział: Dyrektor – p. Wójcik Karol Koordynator – p. Wegner Wojciech Nauczyciele – p. Brózda Monika, p. Rusin Monika, p.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. Króla Kazimierza III Wielkiego W Rudniku rok szkolny 2013/2014 Zebranie otwierające 29 października 2013 r.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Zapis prezentacji:

SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające

SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym roku wyjątkowo ważna jest w szkołach współpraca 2.0 – z jednej strony budowanie zgranego zespołu nauczycieli wraz dyrektorem i koordynatorem szkolnym, z drugiej zaś nauka współpracy w zespołach uczniowskich.

Celem Programu jest:  Promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych (dalej: TIK) oraz wypracowanie i wprowadzenie w życie zasad dotyczących korzystania z TIK zarówno na terenie szkoły, jak i w całości procesu uczenia się i nauczania.  Budowanie współpracy między nauczycielami oraz dyrektorami szkół w zakresie wykorzystywania TIK w nauczaniu i komunikacji w szkole  Umożliwienie uczniom i nauczycielom wymiany doświadczeń i publicznej prezentacji dobrych praktyk (swoich pomysłów na zajęcia dydaktyczne i projekty edukacyjne) na platformach internetowych programu  Upowszechnianie metod nauczania, wykorzystujących nowoczesne technologie i sprzyjających rozwijaniu umiejętności myślenia poprzez tworzenie materiałów edukacyjnych i udostępnienie ich

Zadania Zespołu 2.0.

Każdy członek Zespołu 2.0 (dyrektor, szkolny Koordynator oraz nauczyciele)  współpracuje z pozostałymi członkami Zespołu 2.0;  wykonuje zadania w Programie zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Programu, zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na platformie internetowej Programu i z wykorzystaniem materiałów pomocniczych zapewnionych przez CEO;  po wykonaniu zadań opisuje je i publikuje na swojej stronie internetowej przypisanej przez Organizatorów w terminie podanym w harmonogramie i zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na platformie. Zamieszcza tam materiały, zadania, zdjęcia wykorzystane i wypracowane w trakcie realizacji zaplanowanych wcześniej działań;  po otrzymaniu komentarza do opisu od Moderatorów Programu uwzględnia otrzymane wskazówki w opisie ;  kontaktuje się z Organizatorami Programu.

Dodatkowo nauczyciel w Programie  planuje z uczniami działania edukacyjne, zajęcia lekcyjne, projekty badawcze, eksperymenty, związane z wykorzystaniem nowych technologii;  organizuje z wybranymi uczniami debaty na temat kodeksu dobrych praktyk dotyczących korzystania z TIK w uczeniu się i nauczaniu;  wspiera uczniów w realizacji projektów oraz innych zadań: koordynuje pracę uczniów, wspiera ich merytorycznie w trakcie samodzielnej pracy, pomaga w ustaleniu harmonogramu pracy, podziale zadań, pomaga w organizacji kolejnych etapów pracy nad projektem;  prezentuje podjęte w ramach programu działania na szkolnych festiwalach 2.0;  wymienia się praktykami z nauczycielami swojego przedmiotu z innych szkół na platformie internetowej Programu.

Dodatkowo Szkolny Koordynator Programu  wspomagany przez wszystkich członków Zespołu 2.0, organizuje i opisuje na stronie internetowej szkoły przypisanej przez Organizatorów działania całej szkoły (spotkanie otwierające, debata szkolna, szkolny festiwal 2.0)  jest odpowiedzialny za spotkania Zespołu 2.0 i za realizacje ogólnoszkolnych zadań ;  wymienia się praktykami z Szkolnymi Koordynatorami z innych szkół na platformie internetowej Programu

Dodatkowo Dyrektor Programu:  wprowadza do szkoły dwa wybrane przez siebie działania (z listy zamieszczonej przez Organizatorów Programu)  uczestniczy w spotkaniach Zespołu 2.0  wymienia się praktykami Dyrektorami z innych szkół na platformie internetowej Programu

Uczniowie  realizują działania pod opieką nauczyciela  wybrani uczniowie prowadzą blogi na platformie blogów CEO, opisują swoje zadania i doświadczenia związane z udziałem w Programie, wymieniają się komentarzami i opiniami z innymi uczniami oraz zdobywają sprawności proponowane na blogach

Dlaczego warto, żeby uczniowie prowadzili blogi?  blogi rozwijają kompetencje TIK – informacyjne oraz komputerowe;  rozwijają kompetencje językowe i komunikacyjne;  mogą pełnić funkcję platformy e-learningowej i bazy przydatnych linków;  wyzwalają kreatywność;  motywują uczniów do aktywności edukacyjnej i społecznej;  służą jako platforma wymiany pomysłów i doświadczeń w uczeniu się;  ułatwiają komunikację uczeń-nauczyciel i uczeń-uczeń.

Kodeks 2.0 Każda szkoła dostosowuje go do swoich potrzeb. Kodeks powinien być raczej zbiorem praktycznych wskazówek, przydatnych w codziennym życiu szkolnym, niż zestawem ogólnych zasad. Kodeksy

Debata Organizowana w każdej szkole i klasie. Ważne jest jak największe zaangażowanie uczniów w proces dyskusji i podejmowania decyzji. Debaty

Zadanie TIK Służy przetestowaniu zasad Kodeksu. Może być wykonane na lekcji lub w domu. Pozwala uczniom zastosować w praktyce nabytą wiedzę. Zadania TIK

Projekt edukacyjny Służy przetestowaniu zasad Kodeksu. Może być wykonane na lekcji lub w domu. Pozwala uczniom zastosować w praktyce nabytą wiedzę. Projekty

Szkolny Festiwal 2.0 Podsumowanie całorocznej pracy. Szkolny Festiwal 2.0

Harmonogram

SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Przygotowała Anna Warzocha