Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero początek, wizualizer, tablica interaktywna oraz 15 netbooków pomogą naszym gimnazjalistom w sposób atrakcyjny zdobywać wiedzę, przybliżyć piękno ojczystej przyrody, a także zaangażować w ochronę środowiska naturalnego.
- Prowadzenie zajęć lekcyjnych z biologii i chemii z wykorzystaniem iEKO - Prowadzenie zajęć koła ekologicznego i lekcji związanych z ekologią i ochroną środowiska na bazie materiałów zawartych na stronach lokalnych instytucji związanych z ekologią
Opis lekcji został oznaczony w programie „Szkoła z klasą 2.0” (Centrum Edukacji Obywatelskiej) jako przykład dobrej praktyki dotyczącej ciekawych materiałów edukacyjnych znajdujących się stronach internetowych.
Przygotowanie „Bazy wiedzy iEKO” poświęconej zagadnieniom ochrony środowiska i ekologii na stronie internetowej naszego gimnazjum z wykorzystaniem pracowni iEKO.
Przygotowanie projektu edukacyjnego „Technologia informatyczna w służbie środowisku”
Przygotowanie warsztatów dla uczniów szkół podstawowych „EKOlogia w internecie” ukazujących możliwości zastosowania technologii informacyjnej w edukacji ekologicznej.
1. Przygotowanie kursu e-learningowego „Ja i środowisko” na platformie Moodle 2. Przeprowadzenie wewnątrzszkolnego konkursu wiedzy „Ekologia w Łodzi” – na platformie Moodle. 3. Pilotażowy konkurs dla szkół podstawowych „Jestem EKO” (I etap - warsztaty szkolne, II etap - kurs e-learningowy, III etap – test on-line)
Przeprowadziliśmy plebiscyt na najładniejszą GALERIĘ POLSKIEJ PRZYRODY Klasa 1 a - Klasa 2 a - Klasa 2 b - Klasa 3 a - Klasa 3 b -
Aby zrealizować poszczególne, młodzież podzieliła się na 4 grupy. I i II zespół zajął się zebraniem materiałów i tworzeniem prezentacji do konkursów wiedzy: - „Ja i środowisko” - oraz „Ekologia w Łodzi” Zespół przygotował również zestawy pytań testowych.
III zespół miał za zadanie przygotować warsztaty dla szkoły podstawowej pod hasłem „Jestem EKO”. Opracowana została karta pracy w oparciu o plansze jakie każda szkoła dostała w ramach konkursu „Jestem EKO” oraz prezentacja multimedialna i test wiedzy, który został umieszczony na platformie Moodle. Jak pracowaliśmy ?