„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Advertisements

Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Praca metodą projektu edukacyjnego
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Recepta na sukces nauczyciela
z matematyką bez granic
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Czy matematyka może być ciekawa?
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Sprawdzian szóstoklasisty
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Praca metodą projektu edukacyjnego
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę” Zespół Szkół Nr 1 Z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu Szkoła Podstawowa Nr 10

Problem z uczeniem się matematyki dotyka wielu uczniów naszej szkoły Problem z uczeniem się matematyki dotyka wielu uczniów naszej szkoły. Często spotykamy się ze stwierdzeniami nie mam zdolności matematycznych”, „matematyka jest dla mnie za trudna”. Te przekonania uczniów są wzmacniane często przez rodziców. Tłumaczą swoje dzieci: „nie ma zdolności do matematyki po mnie”, „ja też miałem trudności z matematyką”. Uczniowie popełniają liczne błędy rachunkowe, nie mają utrwalonej tabliczki mnożenia, zapominają sposoby wykonywania działań pisemnych, czyli podstawowych umiejętności potrzebnych w codziennym życiu. Uznaliśmy, że uczniom potrzebne jest dodatkowe wsparcie, nie tylko w szkole, ale też w domu. Postanowiliśmy zatem przekonać rodziców, iż potrafią pomóc swojemu dziecku w rozwiązywaniu prostych zadań matematycznych. Przygotowaliśmy list do rodziców wszystkich uczniów szkoły podstawowej, poinformowaliśmy w nim o naszych planach wspólnej pracy nad doskonaleniem umiejętności matematycznych. „

z Oddziałami Integracyjnymi im. Waleriana Łukasińskiego w Zamościu „ LIST OTWARTY DO RODZICÓW UCZNIÓW Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi im. Waleriana Łukasińskiego w Zamościu

„Matematyka jest królową wszystkich nauk, jej ulubieńcem jest prawda, a prostość i oczywistość jej strojem” Jan Śniadecki DRODZY RODZICE ! Matematyka towarzyszy nam na co dzień: w domu, w pracy, w szkole, w sklepie. Każdego dnia wykonujemy obliczenia dotyczące czasu, wydatków, zarobków, długości czy też powierzchni naszych mieszkań. Umiejętności matematyczne są nam niezbędne. Pragniemy, aby nasi uczniowie dostrzegli znaczenie tego przedmiotu zarówno w różnych dziedzinach wiedzy, jak i w życiu codziennym. Opanowanie matematyki wymaga trudu i wyrzeczeń, ale może być to nauka interesująca. Mając na uwadze dobro dzieci, chcemy jak najlepiej przygotować je do pisania sprawdzianu w klasie szóstej, następnie egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej, a także obowiązkowej od 2010 roku matury z matematyki. W roku szkolnym 2011/2012 realizujemy w naszej szkole akcję „Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę” i zapraszamy Państwa do jej udziału. Celem jej jest popularyzowanie matematyki wśród uczniów wszystkich klas, rozwijanie zainteresowań, a w szczególności budowanie poczucia przydatności kompetencji matematycznych w życiu codziennym.

Chcemy pokazać, że opanowanie matematyki, choć wymaga trudu i wyrzeczeń, może być przyjemne. Efekty tych działań będą dużo lepsze, jeśli Państwo nas w nich wspomożecie. Nasi uczniowie raz w miesiącu będą dostawać zestawy zadań, które mają służyć doskonaleniu umiejętności rachunkowych niezbędnych w codziennym życiu. Włączając się w naszą akcję, będziecie Państwo mogli przekonać się, jak dzieci radzą sobie z rachunkami, czy liczą sprawnie i bez błędów, czy może pewne działania sprawiają im problemy. Jeżeli poświęcą Państwo nieco czasu na udział w tym projekcie, na pewno uda się skorygować popełniane przez nie błędy lub usprawnić technikę liczenia. Postarajmy się zachęcić naszych uczniów do nauki w szkole i w domu, do samodzielnej pracy. Pomoc uczniom w zrozumieniu i polubieniu matematyki to nasz wspólny problem, który dzięki właściwym działaniom przerodzi się w sukces. Aby ten sukces osiągnąć, należy zacząć od umiejętności podstawowych; tabliczki mnożenia, sprawnie wykonywanych działań pisemnych, prostych porównań: ile razy lub o ile różni się jedna wielkość od drugiej. Jeśli wspólnie będziemy starać się, aby nasze dzieci posiadały te matematyczne „narzędzia”, łatwiej im będzie pokonywać kolejne stopnie matematycznej edukacji. Z życzeniami sukcesów w krzewieniu umiejętności matematycznych wśród naszych dzieci   Dyrekcja i Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu

„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę” to akcja skierowana do uczniów i ich rodziców. Nauczyciele matematyki przygotowują raz w miesiącu zestaw zadań do wykonania w domu pod okiem rodziców. W każdym zestawie są zadania czysto rachunkowe (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie liczb sposobem pisemnym), a także kilka zadań osadzonych w kontekście praktycznym. Rezultatem jest usprawnienie umiejętności rachunkowych uczniów. Systematyczne ćwiczenia nie pozwalają na zapominanie podstawowych umiejętności, a także eliminują ewentualne braki w wiedzy uczniów.

Przykładowe zestawy zadań Zestaw 1 klasa 4 Zestaw 5 klasa 5 Zestaw 3 klasa 6

Zestaw 1 klasa 4

Zestaw 5 klasa 5

Zestaw 3 klasa 6

Prezentację przygotowała Bogusława Wojtkowska