OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Sesja XVIII Sandra Masłowska Przemysław Paszowski III Liceum Ogólnokształcące Im. Cypriana Kamila Norwida w Będzinie
Omówienie prezentacji multimedialnej Przedstawienie stanowisk przez każdą z grup Pytania ogólne Dyskusja między grupami Zebranie pomysłów, sformułowanie wniosków Komentarz zaproszonych gości i pani dyrektor dotyczący wniosków
Równe traktowanie siebie nawzajem Współuczestniczenie w przedsięwzięciach Współpraca pomiędzy różnymi podmiotami publicznymi i prywatnymi - Wspólna wizja lub cele - Określone zadania - Zaangażowanie
-Projekty: AIESEC, CEO, Comenius Regio, „Patrzę Badam Rozumiem”, „SZKOŁA OBYWATELSKA CIVITAS” -Współpraca z fundacją „PRO SALUTE” -Udział w konkursach, zawodach pozwalający na rozwój współpracy między nauczycielem a uczniem -Organizacja różnego rodzaju konkursów międzyszkolnych np. Powiatowy Konkurs Języków Obcych
Relacje w grupie partnerskiej (uczeń-nauczyciel, nauczyciel – rodzic) Współpraca międzyszkolna WADY I BARIERY PARTNERSTWA - Ryzyko powstania zamkniętej grupy partnerów - Bariery osobowościowe - Sprzeczność interesów - Niebezpieczeństwo związane z małym zaangażowaniem jednej ze stron - Brak strategii działania
Porozumienie między stronami jest naruszane Grupa partnerska nie znajduje osób, grup, instytucji, które są zainteresowane współpracą (zaburzenie funkcjonalności) Regularne kontakty członków nie są możliwe lub nie przynoszą efektów w działaniu W przypadku wzajemnego ignorowania interesów poszczególnych członków Zaangażowanie w wspólną pracę jest zbyt niskie
WYNIKI ZBIORCZE WYBRANYCH PYTAŃ Z ANKIETY PRZEPROWA- DZONEJ WŚRÓD UCZNIÓW NASZEGO LICEUM
Wypracowanie konkretnych wniosków dotyczących aktualnego stanu partnerstwa związanego z naszą szkołą, Przemyślenie i zebranie pomysłów mających za zadanie zminimalizowanie wad funkcjonującego partnerstwa, Zrealizowanie konkretnych inicjatyw, wprowadzenie działań w szkole poprawiających współpracę między wszystkimi podmiotami partnerstwa, Zmotywowanie uczniów do działania.