OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Sesja XVIII Sandra Masłowska Przemysław Paszowski III Liceum Ogólnokształcące Im. Cypriana Kamila Norwida.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Advertisements

OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY
Wykorzystanie w szkole
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie)
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska na lata Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny.
Współpraca samorządu uczniowskiego z samorządami szkół partnerskich z zagranicy.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Szkoły Społeczne Towarzystwa Oświatowego „EDUKACJA”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
I Konferencja Oświatowo – Samorządowa SZKOŁA LIDEREM ZMIAN.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Tematyka prac magisterskich
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
ETwinning Europejskie Partnerstwo Szkół. Czym jest „eTwinning”? Jest to jeden z programów realizowanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji – FRSE.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Samorząd Uczniowski.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
czwarte spotkanie Zespołu
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Sesja XVIII Sandra Masłowska Przemysław Paszowski III Liceum Ogólnokształcące Im. Cypriana Kamila Norwida w Będzinie

Omówienie prezentacji multimedialnej Przedstawienie stanowisk przez każdą z grup Pytania ogólne Dyskusja między grupami Zebranie pomysłów, sformułowanie wniosków Komentarz zaproszonych gości i pani dyrektor dotyczący wniosków

Równe traktowanie siebie nawzajem Współuczestniczenie w przedsięwzięciach Współpraca pomiędzy różnymi podmiotami publicznymi i prywatnymi - Wspólna wizja lub cele - Określone zadania - Zaangażowanie

-Projekty: AIESEC, CEO, Comenius Regio, „Patrzę Badam Rozumiem”, „SZKOŁA OBYWATELSKA CIVITAS” -Współpraca z fundacją „PRO SALUTE” -Udział w konkursach, zawodach pozwalający na rozwój współpracy między nauczycielem a uczniem -Organizacja różnego rodzaju konkursów międzyszkolnych np. Powiatowy Konkurs Języków Obcych

Relacje w grupie partnerskiej (uczeń-nauczyciel, nauczyciel – rodzic) Współpraca międzyszkolna WADY I BARIERY PARTNERSTWA - Ryzyko powstania zamkniętej grupy partnerów - Bariery osobowościowe - Sprzeczność interesów - Niebezpieczeństwo związane z małym zaangażowaniem jednej ze stron - Brak strategii działania

Porozumienie między stronami jest naruszane Grupa partnerska nie znajduje osób, grup, instytucji, które są zainteresowane współpracą (zaburzenie funkcjonalności) Regularne kontakty członków nie są możliwe lub nie przynoszą efektów w działaniu W przypadku wzajemnego ignorowania interesów poszczególnych członków Zaangażowanie w wspólną pracę jest zbyt niskie

WYNIKI ZBIORCZE WYBRANYCH PYTAŃ Z ANKIETY PRZEPROWA- DZONEJ WŚRÓD UCZNIÓW NASZEGO LICEUM

Wypracowanie konkretnych wniosków dotyczących aktualnego stanu partnerstwa związanego z naszą szkołą, Przemyślenie i zebranie pomysłów mających za zadanie zminimalizowanie wad funkcjonującego partnerstwa, Zrealizowanie konkretnych inicjatyw, wprowadzenie działań w szkole poprawiających współpracę między wszystkimi podmiotami partnerstwa, Zmotywowanie uczniów do działania.