Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
RAZEM – 4% Typ placówki Liczba nadzorowanych placówek
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Kuratorium Oświaty w Kielcach
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Narada inaugurująca rok szkolny 2014/2015 Lubelskiego Kuratora Oświaty z dyrektorami przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów nadzorowanych przez Oddział.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:

Szkoły podstawowe i gimnazja Mocne strony Systematyczne diagnozowanie wiedzy i umiejętności uczniów Opracowywanie programów doskonalących jakość pracy szkół. Rozwój zawodowy nauczycieli. Działania dyrektora i nauczycieli na rzecz poprawy warunków kształcenia. Promocja szkoły w środowisku. Oferta zajęć pozalekcyjnych. Osiągnięcia uczniów w konkursach. Zaangażowanie organów szkoły. Realizacja zadań opiekuńczych.

Szkoły podstawowe i gimnazja Problemy do rozwiązania Właściwa i systematyczna ewaluacja działań ze szczególnym uwzględnieniem programu rozwoju szkoły. Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości. Skuteczność programów wychowawczych i profilaktyki. Baza lokalowa, w tym warunki do realizacji wychowania fizycznego. Dostępność zajęć pozalekcyjnych dla uczniów dojeżdżających. Nadzór dyrektora – dyżury podczas przerw międzylekcyjnych, dokumentacja szkolna. Skuteczność wdrażanych programów poprawy jakości kształcenia. Zatrudnianie nauczycieli zgodnie z kwalifikacjami. Działalność świetlicy szkolnej.

Szkoły i placówki specjalne Mocne stronyProblemy do rozwiązania Warunki do pracy uczniów i nauczycieli. Organizacja wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki. Rozwój kadry pedagogicznej.Efektywność realizowanych programów profilaktyki. Bezpieczne i higieniczne warunki pracy nauczycieli i pobytu uczniów. Polityka kadrowa w zakresie zatrudniania nauczycieli i przydziału czynności zgodnie z kwalifikacjami. Działalność opiekuńcza i wychowawcza Współpraca z rodzicami. Promocja szkoły/placówki w środowisku.

Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne Mocne stronyProblemy do rozwiązania Zadowolenie klientów z uzyskanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wyposażenie poradni w sprzęt i pomoce dydaktyczne (głównie sprzęt komputerowy). Rozwój zawodowy pracowników pedagogicznych poradni. Dostępność poradni dla osób niepełnosprawnych. Współpraca ze szkołami w zakresie realizacji zaleceń i wniosków zawartych w wydawanych uczniom orzeczeniach i opiniach. Niewystarczająca liczba pracowników poradni w stosunku do potrzeb środowiska.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ