Zasady pracy metodą projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Rodzic jako doradca zawodowy
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Poznawanie metody projektu
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Praca domowa w procesie dydaktycznym
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Zespół szkolny w Cegłowie
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Idea oceniania kształtującego
“Szkoła w procentach”.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
„Dziecko za sterem – jak nauczyć je samodzielności, odpowiedzialności i współpracy - pedagogika planu daltońskiego w przedszkolu”
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkoła z mocą zmieniania świata!
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Zasady pracy metodą projektu Opracowała: Zofia Kazimierska nauczycielka języka polskiego Szkoła Podstawowa nr 7 im. Z. Morawskiej w Mławie

Co to jest metoda projektu? samodzielnie podejmujemy działanie pracujemy zgodnie z instrukcją nauczyciela zdobywamy określoną wiedzę i kształtujemy umiejętności prezentujemy publicznie swoją pracę wyciągamy wnioski do dalszej pracy

Jak pracujemy nad projektem? pracujemy według ustalonego planu systematycznie spotykamy się ze swoimi kolegami z grupy pomysły konsultujemy z nauczycielem dokonujemy selekcji materiału tzn. oceniamy jego przydatność do realizacji naszego pomysłu wspólnie podejmujemy decyzje sprawiedliwie dzielimy się pracą nie narzekamy, gdy pojawią się trudności, bo „chcieć to móc”

Czego się nauczymy dzięki tej metodzie? planowania i organizowania własnej pracy szukania materiałów w różnych źródłach wyzwalania w sobie pasji poznawczych twórczego myślenia łączenia w jedną całość wiedzy z różnych przedmiotów współpracy w grupie odpowiedzialności za wspólne działanie uważnego słuchania innych dyskutowania, podejmowania decyzji, szukania kompromisów

Kto może pracować metodą projektu? Metodą projektu może pracować każdy chętny do pracy uczeń, pod warunkiem, że: jest ciekawy świata, chce go poznawać i zmieniać; nie boi się trudnych wyzwań; lubi pracować w grupie; nie chce się nudzić; chce się nauczyć korzystania z różnych źródeł informacji, jest cierpliwy i śmiało dąży do celu

Na jaką pomoc może liczyć uczeń w pracy metodą projektu? otrzyma jasną i zrozumiałą instrukcję od nauczyciela z tematem, celami nauczyciel podpowie, gdzie szukać materiałów; opieka nauczyciela na co dzień i podczas wyznaczonych konsultacji; nauczyciel zorganizuje prezentację wybranego materiału

Gdy projekt będzie gotowy… zaprezentujemy swoją pracę klasie, rodzicom, innym nauczycielom  spróbujemy dokonać samooceny działań  przeanalizujemy swoje błędy, aby uniknąć ich w przyszłości będziemy cieszyć się zrealizowanym pomysłem i czekać na kolejne zadania 

Rysunki pobrane ze strony http://www.ceo.org.pl/pl/nai