24th march | IEFP, I.P. Lisboa Certyfikowanie i kształcenie trenerów w Portugali.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
CERTYFIKACJA KONSULTANTÓW wyznaczanie standardów na rynku rekrutacji Warszawa, 10 luty 2011.
Nowe tendencje w poradnictwie zawodowym
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Szymanowskiego 3 b
Definicje w uznawalności wykształcenia
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Kurs kwalifikacyjny w ZSEiO Olesno. Kwalifikacyjny kurs zawodowy to pozaszkolna forma kształcenia ustawicznego, której program nauczania uwzględnia podstawę
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Program Leonardo da Vinci Nr projektu: PL1-LEO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Szkolenie egzaminatorów ECDL © Polskie Towarzystwo Informatyczne Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Certyfikacje ECDL w Polsce Wojciech Kulik.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
This project has been funded with support the European Commission
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
KRAJOWY SYSTEM CERTYFIKACJI SPECJALISTYCZNEJ (CYBERBEZPIECZEŃSTWO) ŚCIEŻKI EDUKACYJNE I CERTYFIKACJA Warszawa r.
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Projekty zrealizowane w ZS1
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Zapis prezentacji:

24th march | IEFP, I.P. Lisboa Certyfikowanie i kształcenie trenerów w Portugali

Działa w różnych sytuacjach i na różnych poziomach nauczania Stosuje rozmaite strategie, metody, techniki i narzędzia do nauczania i oceniania Współpracuje z różnorodnymi grupami osób, o rozmaitej dynamice i potrzebach Promuje zdobywanie wiedzy, umiejętności i postaw TRENER TRAINER - Concept

Rozporządzen ia Portaria nº 214/2011, de 30 de maio Order in Council No. 214/2011 of 30 May MINISTRY OF LABOUR AND SOCIAL SOLIDARITY To prawo ustanawia kształcenie i uznawanie kompetencji pedagogicznych trenerów, którzy prowadzą szkolenia zgodnie z Państwowym Systemem Kwalifikacji ( National Qualifications System (NQS) TRAINER – Certification and Training System Instytucja nadająca kwalifikacje Instytut Zatrudniania i Kształcenia Zawodowego poprzez Państwoe Centrum Kwalifikacji Trenerów. Instytucja nadająca kwalifikacje Instytut Zatrudniania i Kształcenia Zawodowego poprzez Państwoe Centrum Kwalifikacji Trenerów.

Profesja Trenera Wykształcenie wyższe (Portaria n.º 214/2011 de 30 de Maio) Musi posiadać certyfikowane uprawnienia pedagogiczne W przypadku modułów ukierunkowanych na praktyczne, zawodowe umiejętności, poziom kwalifikacji trenera może być równy temu, jaki uczestnicy mają osiągnąć na końcu szkolenia, pod warunkiem, że osoba ta ma co najmniej 5 letnie doświadczenie w tym zawodzie. TRAINER – Certification and Training System

Certyfikat Kwalifikacji Pedagogicznych można uzyskać poprzez : Kurs kwalifikacyjny Uznanie,walidację i certyfikowanie umiejętności pedagogicznych nabytych w trakcie pracy (wprowadzone wkrótce) Uznanie dyplomów szkolnictwa wyższego i certyfikatów, które potwierdzają zaliczenie modułów dot. kształcenia pedagogicznego TRAINER – Certification and Training System

Kluczowe Kompetencje Trenera Przygotowanie i planowanie procesu uczenia się Nauczanie zorientowane na klienta Monitorowanie i ocenianie uczenia się Korzystanie z TIK i platform multimedialnych Zarządzanie różnością Przyjmowanie postawy przedsiębiorczości i kreatywności. TRENER TRAINER – Certification and Training System

Uznawanie i walidacja kwalifikacji pedagogicznych IdentyfikacjaWalidacjaCertyfikacja Samoocena E-portfolio Obserwacja w pracy lub symulowana praktyka Rozmowa Praktyczne zadania Dotyczy: Osób, które osiadają doświadczenie trenerskie mín godzin TRAINER – Certification and Training System

Kluczowe komoetencje Certyfikat Kwalifikacji Pedagogicznych Zawód- Trener Kompetencje specjalistyczne Certyfikat kompetencji specjalistycznych Rozwój osobisty i zawodowy Uczenie się przez całe życie KompetencjeCertifikacjaGłówny cel Kompetencje TRAINER – Certification and Training System

Konteksty Trener trenerów E-trener Konsultant/ Trener w firmach Trener w nauczaniu dorosłych Zarządzanie doskonalenie m Tutor w miejscu pracy Kompetencje specjalistyczne TRAINER – Certification and Training System

Inne rodzaje kształcenia ustawicznego TRAINER – Certification and Training System  Przedsiębiorczość  Zarządzanie e-learning  Nauczanie międzykulturowe  Konstruowanie programów  Zarządzanie konfliktami  Strategie i metody doskonalenia  Andragogika  Tworzenie materiałów dydaktycznych ( np.w PowerPoint )  (…)

Information System for the Training and Certification of Trainers – NETFORCE portal System informatyczny dot. Certyfikacji trenerów -

Centro Nacional de Qualificação de Fomadores

TRAINER - Training and Certification System Kilka liczb:  Liczba certyfikowanych trenerów (od 1998):  Liczba certyfikatów nadających kwalifikacje pedagogiczne od 2012:  Liczba instytucji doskonalących autoryzowanych do prowadzenia kursów kwalifikacyjnych –pedagogicznych: 402  Liczba zarejestrowanych użytkowników Netforce portal –

Applications to the Pedagogical Competences Certificate (PCC) Update the personal data Entering the National Trainers Database Consultation of training offer available Issuing the PCC Requests for authorization / approval of training courses Registration of training actions and trainees Requests for exception trainers without PCC and / or without sufficient qualification Consultation on trainers registered in the National Database of certified trainers Access to training of trainers references, initial and continuing Information System for Training and Certification of Trainers – NETFORCE portal Users and Trainers Training providers Information System for the Training and Certification of Trainers – NETFORCE portal

 Core Competences based  Reference duration of 90 hours  Classroom or b_learning Initial training giving access to Pedagogical Competences Certificate 1.Trainer: Systems, Contexts and Profile (10h) 2.Initial Pedagogical Simulation (10h) 3.Groups Communication and Training Dynamics (10h) 4.Pedagogical Strategies and Methodologies (10h) 5.Training Operationalization: from Plan to Action (10h) 6.Didactic Resources and Multimedia (10h) 7.Collaborative and Learning Platforms (10h) 8.Training and Learning Assessment (10h) 9.Final Pedagogical Simulation (10h) 1.Trainer: Systems, Contexts and Profile (10h) 2.Initial Pedagogical Simulation (10h) 3.Groups Communication and Training Dynamics (10h) 4.Pedagogical Strategies and Methodologies (10h) 5.Training Operationalization: from Plan to Action (10h) 6.Didactic Resources and Multimedia (10h) 7.Collaborative and Learning Platforms (10h) 8.Training and Learning Assessment (10h) 9.Final Pedagogical Simulation (10h) Pedagogical Initial Training Course TRAINER – Certification and Training System

Pedagogical Competences Pedagogical Training RVCC For Partial certification Total Certification Pedagogical Competences Certificate Elastyczne Ścieżki Uzyskania Kwalifikacji TRAINER – Certification and Training System