Etapy rozwoju zarządzania jakością

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Kontrola jakości wykonywanych napraw i remontów.
MENEDŻER JAKOŚCI.
Jakość w procesie wytwarzania oprogramowania
Wprowadzenie do tematyki jakości Opracował: Tomasz Greber
Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna ISO
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Zarządzanie projektami – controlling data: Katedra Nauk Społecznych wykładowca: dr Małgorzata Madej.
Polityka społeczna – geneza
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
W2. Historia kształtowania kosztów związanych z jakością
Audity Opracował: Tomasz Greber
Norma modelowa ISO 9001.
Międzynarodowe normy ISO serii 9000
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Kontrola jakości.
Zarządzanie jakością w projekcie
Czy polskiej kulturze potrzebne jest ISO?
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Metody i techniki wspomagające zarządzanie jakością
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
CENTRUM TECHNOLOGII PRÓŻNI
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Innowacje organizacyjne w usługach
System zarządzania środowiskowego
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Zarządzanie danymi biznesowymi za pomocą usług EIM serwera SQL 2012, czyli jak SSIS, MDM i DQS rozwiązują problem błędnych danych Marcin Szeliga
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Warszawa, 23 listopada 2007 r. Ocena działalności bibliotek węgierskich wnioski i problemy Ilona HEGYKÖZI Dyrektor Biblioteki Naukowej Bibliotekarstwa,
Co to jest sukces? Proste wytłumaczenie
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
Systemy zapewnienia jakości
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. System Przeciwdziałania.
Zarządzanie przedsięwzieciami inwestycyjnymi
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Korekcja, działania korygujące, działania zapobiegawcze
PKJPA Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów Funkcjonowanie i znaczenie standardów realizacji na rynku badawczym
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
7. Jakość, kontrola, pomiar i ocena wyników kształcenia
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Analiza FMEA Tomasz Greber
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA.
1 Dodatkowe slajdy prof.nadzw.dr hab. Zofia Zymonik (Koszty jakości)
Wrocław, 29 października Wykład 2 Total Quality Management (TQM)
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Warszawa.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Zarządzanie systemami dystrybucji
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Etapy rozwoju zarządzania jakością

Etapy rozwoju zarządzania jakością ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ, TQM KONTROLA JAKOŚCI quality inspection (do końca I połowy XX w.) STEROWANIE JAKOŚCIĄ quality control (lata 50. – 60. XX w.) ZAPEWNIENIE JAKOŚCI quality assurance (lata 70. - 80. XX w.) ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ, TQM quality management (od lat 80. XX w.) dominuje sortowanie; kontrola wychodzących produktów; działania korygujące w ograniczonym zakresie. kontrola czynna, działania korygujące; metody statystyczne w kontroli; pisemne instrukcje standaryzacja i certyfikacja systemów jakości; audity systemów jakości; działania zapobiegawcze nastawienie na klienta; samoocena; ciągłe doskonalenie; stosowanie w całej organizacji; edukacja. Źródło: J.Zymonik

Pytania kontrolne Wymień etapy rozwoju zarządzania jakością. W którym z etapów jest sortowanie produktów W którym z etapów są stosowane metody statystyczne. W którym z etapów zaczynają się działania zapobiegawcze i certyfikacja systemu zarządzania jakością W którym z etapów jest samoocena organizacji. Opracowała: Z.Zymonik

Koniec