Etapy rozwoju zarządzania jakością
Etapy rozwoju zarządzania jakością ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ, TQM KONTROLA JAKOŚCI quality inspection (do końca I połowy XX w.) STEROWANIE JAKOŚCIĄ quality control (lata 50. – 60. XX w.) ZAPEWNIENIE JAKOŚCI quality assurance (lata 70. - 80. XX w.) ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ, TQM quality management (od lat 80. XX w.) dominuje sortowanie; kontrola wychodzących produktów; działania korygujące w ograniczonym zakresie. kontrola czynna, działania korygujące; metody statystyczne w kontroli; pisemne instrukcje standaryzacja i certyfikacja systemów jakości; audity systemów jakości; działania zapobiegawcze nastawienie na klienta; samoocena; ciągłe doskonalenie; stosowanie w całej organizacji; edukacja. Źródło: J.Zymonik
Pytania kontrolne Wymień etapy rozwoju zarządzania jakością. W którym z etapów jest sortowanie produktów W którym z etapów są stosowane metody statystyczne. W którym z etapów zaczynają się działania zapobiegawcze i certyfikacja systemu zarządzania jakością W którym z etapów jest samoocena organizacji. Opracowała: Z.Zymonik
Koniec