ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Wykonał : Jakub Świątkowski
Nasza szkoła- nasza klasa
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
realizacja VIII punktu
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK ?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Debata pracowników szkoły
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Prawa dziecka.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Samorząd Uczniowski.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 1 Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły,
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Szkoła bez przemocy.
Metody komunikacji.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Podstawowe umiejętności pomagania
OGÓLNOPOLSKI KONKURS: „BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ” Organizator: Redakcje miesięczników „Monitor Unii Europejskiej” „Monitor Unii Europejskiej”
Przyjaciel najcenniejszy dar
Aleksander Kuliński klasa II A
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
7 Nawyków – mapa wdrożenia
„Mój kandydat do Literackiej Nagrody Nobla ”
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
…czyli nie taki diabeł straszny
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu.

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Realizację drugiego zadania konkursowego rozpoczęliśmy od opracowania regulaminu szkolnego konkursu na pracę plastyczną lub literacką oraz plakatu informującego uczniów o naszej inicjatywie. Oto regulamin konkursu: Regulamin konkursu literacko – plastycznego 1. Temat konkursu Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości)? 2. Organizator konkursu Zespół Szkół im. Oskara Langego w Zawierciu w ramach konkursu ogólnokrajowego „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń”. 3. Adresaci konkursu Uczniowie Zespołu Szkół im. Oskara Langego w Zawierciu. 4. Forma prac Prace mogą mieć charakter literacki lub plastyczny. Prace literackie mogą mieć formę eseju, rozprawki, opowiadania lub listu. Prace plastyczne mogą mieć formę plakatu lub komiksu w formacie jednostronnym, wykonanym dowolną techniką plastyczną (można wykorzystać grafikę komputerową – praca powinna być wtedy dostarczona w formie wydruku). 5. Cele konkursu Spopularyzowanie wśród uczniów podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawa i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki w tym ucznia-obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Równocześnie konkurs ma służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkoły i uczniów. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE 6. Zasady uczestnictwa w konkursie W konkursie może wziąć udział każdy uczeń Zespołu Szkół im. Oskara Langego w Zawierciu, który w okresie od 1 lutego do 1 marca 2013 r. złoży u pani Moniki Bugajskiej lub Małgorzaty Caban pracę spełniającą warunki niniejszego regulaminu. Każda praca może mieć tylko jednego autora. Jeden autor może złożyć tylko jedną pracę. Do konkursu mogą być zgłaszane prace, które nie naruszają praw autorskich innych osób oraz nie były wcześniej nigdzie publikowane ani prezentowane. Na odwrocie pracy należy umieścić dane autora (imię i nazwisko, oznaczenie klasy). W przypadku uczniów niepełnoletnich do pracy należy dołączyć pisemną zgodę rodzica (opiekuna prawnego) na udział w konkursie. 7. Zasady przeprowadzenia konkursu Konkurs składa się z dwóch etapów: szkolnego, który trwa od 1 lutego do 1 marca 2013 r. oraz ogólnopolskiego. Osobami odpowiedzialnymi za organizację przebieg konkursu w szkole są panie Monika Bugajska i Małgorzata Caban. Spośród złożonych prac 10 uznanych przez jury etapu szkolnego za najlepsze zostanie przesłanych do organizatorów konkursu. Za przekazanie najlepszych prac etapu szkolnego do etapu ogólnopolskiego odpowiadają ww nauczyciele. Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo prezentowania i publikowania prac konkursowych w całości lub we fragmentach w prasie, Internecie lub w inny sposób. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE 8. Ocena prac konkursowych Ocenie będą podlegać prace, które zostaną złożone w wyznaczonym terminie. Ocenie będzie podlegać: - zgodność prac z niniejszym regulaminem, - poprawność merytoryczna (zgodność prac z tematem i celem konkursu), - kreatywność, czytelność przekazu, estetyka wykonania, walory artystyczne. Prace będzie oceniać jury w składzie: wicedyrektor - pani Marlena Bednarska, nauczyciel języka angielskiego – pani Monika Bugajska, nauczyciel języka angielskiego - pani Małgorzata Caban, nauczyciel rysunku i liternictwa - pani Jolanta Leśniewska. Zakończenie prac jury nastąpi do dnia 15 marca 2013 r. Ogłoszenie wyników etapu szkolnego nastąpi do 22 marca 2013 r. Wybrane prace zostaną przesłane organizatorom konkursu „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” i tam również będą podlegać ocenie jury. 9. Nagrody na etapie szkolnym Autorzy najlepszych prac (maksymalnie dziesięciu) zostaną wyróżnieni dyplomem, a ich prace zostaną zakwalifikowane do ogólnopolskiego etapu konkursu „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń”. 10. Informacje dodatkowe: Niniejszy regulamin będzie dostępny u pedagoga szkolnego i nauczycieli języka angielskiego. Pytania dotyczące konkursu można zadawać nauczycielom języka angielskiego lub samorządowi klasy IIa. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE A to plakat reklamujący nasz konkurs w trzech różnych wersjach: BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Młodzież naszej szkoły wykazała się pomysłowością i kreatywnością przejawiającymi się między innymi w zróżnicowanej interpretacji tematu konkursu. Z prac plastycznych wywnioskować można, że poprawę relacji między ludźmi na różnych poziomach może nieść rozmowa, gotowość zrozumienia drugiej osoby, wspólne spędzanie czasu, tolerancja, ale także poprawa warunków życia, poprawa jakości środowiska, w którym żyjemy (zarówno poprzez szacunek dla środowiska naturalnego, jak i zagospodarowanie przestrzeni publicznej). Bezpieczeństwo społeczne to ważny aspekt współczesnego życia. Młodzież naszej szkoły biorąc udział w konkursie dała wyraz zainteresowaniu tym problemem podkreślając jego najważniejsze aspekty. Zgodnie z harmonogramem konkursu jury wyłoniło 10 najlepszych prac, wśród których znalazły się prace plastyczne, a także prace literackie. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Oto wyróżnione prace pisemne lub ich fragmenty: Praca nr 1 – autorka pracy: Patrycja Fidera, kl. IIa Zaczyna się nowy rok szkolny. Nowa szkoła, nowi nauczyciele, nowi znajomi... Klasa jest spora, więc na pewno od razu ze wszystkimi się nie zapoznam ,ale większość wydaje się być w porządku. Kolejne dni w szkole pozwoliły mi na to, aby zmienić zdanie. Zdążyłam już z każdym zamienić chociaż słowo i okazało się, że mamy w klasie grupę wyrafinowanych, bogatych dziewczyn, które na każdego patrzą z góry, co mi się od razu nie nie spodobało. Zaprzyjaźniłam się z Ulą, która miała taki sam pogląd na temat klasowej ekipy dziewczyn jak ja, więc miałyśmy sporo wspólnych tematów. Mamy również w klasie dziewczynę o imieniu Julia, jest bardzo sympatyczna jednak pochodzi z ubogiej rodziny, przez co jest bardzo zamknięta w sobie. Pewnego dnia z Ulą zauważyłyśmy, że Julia daje ekipie dziewczyn pieniądze, a one ją poniżają i wyśmiewają. Bardzo mnie to zaniepokoiło, całą noc o tym myślałam. Postanowiłam, że muszę z nią porozmawiać, co nie było łatwe. Po długiej konwersacji dowiedziałam się okropnych rzeczy. Okazało się, że klasowa ekipa to jej koleżanki z gimnazjum, które wcześniej również jej nie oszczędzały. Upokarzały ją przy innych, dlatego ona boi nawiązywać się kontakty, dodatkowo dziewczyny ostrzegły ją, że w szkole średniej to już nie zabawa i zaczęły wyłudzać od niej pieniądze, których nie miała skąd brać, a one ją szantażowały, że kiedy nie dostaną kasy powiedzą wszystkim, że ojciec ją bije, a matka jest alkoholiczką. Ona bardzo się bała, że gdy ktoś się dowie, jaką ma sytuację, to przestanie ją szanować. Po dłuższych przemyśleniach doszłam do wniosku, że tak nie może być, że ktoś musi coś z tym zrobić. Kiedy po raz kolejny zobaczyłam, że dziewczyny biorą pieniądze od Julki, podeszłam do nich i spytałam, co robią, że to nie w porządku. Jednak one mnie wyśmiały i odeszły. Razem z Ulą postanowiłyśmy namówić Julię, aby koniecznie komuś o tym powiedziała. Udało się. Całą historie przedstawiłyśmy pani pedagog, która zdziwiła się, że tak długo Julka trzymała to w sobie. Sprawa trafiła do sądu, byli świadkowie, dlatego nikt nie mógł zarzucić, że Julka wymyśla. Dziewczyny dostały kuratora za psychiczne znęcanie się, ale chyba największą karą było to, że wszyscy się od nich odwrócili. Ja, Julka i Ula stworzyłyśmy zgraną paczkę, dla której liczył się szacunek, wyrozumiałość i przyjaźń. Doszłyśmy wspólnie do wniosku, że będziemy pomagać innym, którzy mają podobną sytuacje, będziemy próbowały dać cierpiącym do zrozumienia, że z czyjąś pomocą zawsze dadzą radę. Warto rozmawiać. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Praca nr 2 – Katarzyna Gwóźdź, kl. Ib Każdy z nas, czy jesteśmy małymi dziećmi, czy w wieku szkolnym, czy też ludźmi dosrosłymi, żyjemy w otoczeniu swoich bliskich, rodziny, przyjaciół, znajomych, nauczycieli. Bardzo istotne dla każdego jest otoczenie przyjazne, ciepłe, pełne zrozumienia, miłości, akceptacji - odpowiednie relacje. Jako maleńkie istoty, a wlaściwie jako dzieci nienarodzone w życiu płodowym odczuwamy pewne relacje, które towarzyszą zarówno dziecku, jak i matce. Odczuwamy radość, smutek, przygnębienie, ból, słyszymy dźwieki i wiele innych relacji ze świata zewnętrznego pomimo że tego nie pamiętamy. Potem te relacje rozwijamy, gdyż wiele rzeczy odczuwamy, i komunikujemy się za pomocą śmiechu, płaczu, radości, smutku - i co jest bardzo istotne, za pomocą dotyku. Jeśli w tym wieku relacje w domu między maleńka istotą, a światem dorosłych są przyjazne, jeśli jesteśmy uczeni poprawnych zachowań, to łatwo nam wejść w życie przedszkolaka czy ucznia. Pierwsze nasze właściwe relacje ułatwiają nam dalsze życie. Już w przedszkolu, kiedy po raz pierwszy przez kilka godzin dziennie spędzamy czas z rówieśnikami i z nauczycielami zachodzi między nami wiele relacji. I już wtedy uczymy się tego, co będzie nam towarzyszyło przez cale życie - poprawnych relacji. I tu moim zdaniem jest problem, często odczuwamy ze strony ucznia, a nie nauczyciela. Zazwyczaj staramy się sprostać oczekiwaniom dorosłych, rodziców, nauczycieli, chcemy pokazać swoje dobre strony - odpowiednie zachowania, wysoką kulturę osobistą, takt, bardzo dobre wyniki w nauce. A nauczyciele? Ludzie dorośli, wykształceni, mądrzy, wysoce kulturalni, taktowni i z ogromnym zapałem do pracy z dziećmi i młodymi ludźmi. Tak powinno byc, że to obok rodzica, nauczyciel ma ogromny autorytet, że to ta osoba, z którą możemy porozmawiać, zwierzyć się ze swoich problemów, mieć w nim oparcie. Często tak nie jest. Nie jest to moim zdaniem tylko wina nauczyciela, wręcz przeciwnie. To my wchodząc w szkolne życie, w relacje z rówieśnikami, z rodzicami i uczniami staramy się zawsze dostosować do grupy. To grupa wiedzie prym i dlatego relacje uczeń - nauczyciel są nie zawsze poprawne. Łatwiej nam dostosować się do oczekiwań ludzi, którzy niczego nie wymagają, niż do autorytetów. Do ludzi, z którymi mamy wspólne tematy, wspólne zainteresowanie, czy też ich brak. Stajemy przed wyborem czy wspólnie osiągamy wiedzę, realizujemy zainteresowania, czy tez budujemy barierę pomiędzy nami. Ja piszę z perspektywy bardzo młodej osoby, uczącej się, nawiązującej zarówno pozytywne kontkaty z rówieśnikami, jak i z dorosłymi osobami, nauczycielami. Ale jestem też córką mamy nauczycielki , która zawsze uczyła mnie , że szacunek, takt, wysoka kultura osobista jest furtką do pozytywnych relacji na każdym poziomie naszego życia. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE cd. pracy nr 2 Nie bójmy się tych pozytywnych relacji, nauczyciel to tez człowiek, to też rodzic, to też było kiedyś dziecko, które też wchodziło w relacje z dorosłymi, kolegami, rodzicami. Pamiętajmy o tym i to moim zdaniem powinno iść w obie strony. Rozmawiajmy ze sobą, mówmy do siebie językiem zrozumiałym, bądźmy dla siebie jak towarzysze, którzy spędzają ze sobą sporo czasu. Uczniu, pamiętaj dobre relacje z nauczycielem zacznij od zmiany swojego postępowania: - kulturę osobistą miej wysoką - bądź taktowny - skup uwagę na tym co mówi - nie traktuj nauczyciela jak wroga - nauczyciel to też człowiek, który chce żebyś osiągnął w życiu cel i go zrealizował - nie buduj bariery pomiędzy wami - staraj się zrozumieć nauczyciela - bądź dla niego przyjacielem - wczuj się w jego rolę - słuchaj dobrych rad - szanuj go Nauczycielu uczeń to młody człowiek, który chce realizować swój cel, a nie przedmiot, dlatego: - patrz na nas jak na ludzi tyle, że młodszych - szanuj nas, nasze poglądy, naszą odmienność - zrozum, że też czasami mamy gorsze dni - bądź naszym przyjacielem - oceniaj to co wiemy, a nie to jak wyglądamy, jak się ubieramy - pozwól nam wyrażać swoje poglądy - bądź sprawiedliwy Podsumowując tak niewiele trzeba od siebie dać, aby nauka w szkole była łatwiejsza, przyjemniejsza. Uwrażliwmy się na to, co czujemy, kim jesteśmy, a nasze relacje na pewno będą lepsze. To zawsze idzie w obie strony. Pisząc tę pracę odpowiedziałam sobie na wiele pytań i wątpliwości. Zrozumiałam, że jeśli ja będe się starała, to na pewno zwróci sie to w dwójnasób. Mam nadzieję, że pisząc te słowa dotrze to zdrowego rozsądku uczniów i nauczycieli. Jestem przekonana o właściwości tych słów: Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Praca nr 3 – Patrycja Bielak, kl. IIa Relacje między rodzicem a dzieckiem (fragment). Uczucia dziecka rozwijają się pod wpływem jego kontaktów z otoczeniem, czyli przede wszystkim z rodziną. Aby więc mogła się ona rozwijać prawidłowo, dziecko musi dobrze czuć się w środowisku domowym. Nie może być kimś niepotrzebnym, czy przeszkadzającym innym członkom rodziny, a wręcz odwrotnie - musi czuć się ich równorzędnym partnerem, osobą potrzebną i kochaną. Właściwa atmosfera rodzinna korzystnie wpływa na rozwój pozytywnych uczuć dziecięcych. Rodzice powinni dostarczać dziecku miłych i stosownych do jego wieku atrakcji. Pobudzać jego aktywność, wywołując ożywienie, radość i wesołość. Powinni zapewnić dziecku nie tylko spokój i życzliwość w rodzinie, ale też dostarczyć okazji do coraz to nowych, ciekawych przeżyć, oczywiście przyjemnych. Unikać powinni natomiast bodźców wywołujących przeżycia przykre. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE A tak prezentują się wyróżnione przez konkursowe jury prace plastyczne: Autor pracy: Paweł Gumułka, kl. IIIc BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Autor pracy: Roland Barczyk, kl. IIIc BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Autor pracy: Jacek Maj, kl. IVb BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Autor pracy: Krzysztof Wieczorek, kl. IIb BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Autor pracy: Klaudia Sośnicka, kl. Ib BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Autor pracy: Katarzyna Piec, kl. IIa BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Autor pracy: Magdalena Beleć, kl. Ib BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE PLASTYCZNY KONKURSOWY MISZ - MASZ BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE Podczas realizacji tego zadania przekonaliśmy się, że poprawa relacji między ludźmi jest możliwa i że tylko my sami możemy tego dokonać. Przy odrobinie dobrej woli możemy się porozumieć w wielu kwestiach codziennych, ale także tych o znaczeniu ważniejszym. Wystarczy rozmawiać. BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 2 – Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?