Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Zarządzania
Advertisements

Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekty edukacyjne w szkole
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Organizacja i zarządzanie firmą
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?. Rozporządzenie wprowadzające do gimnazjów projekt edukacyjny Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Praca w zespole.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

czyli co i jak

 wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe  Zespołowe  Badawcze  Działania lokalnego TAK

PLANOWANIE REALIZACJA PREZENTACJA PODSUMOWANIE

UCZYMY SIĘ KOMUNIKACJI WSPÓŁPRACY TWÓRCZEGO MYŚLENIA NEGOCJACJI PODEJMOWANIA DECYZJI KORZYSTANIA Z INFORMACJI RADZENIA SOBIE W NOWYCH SYTUACJACH PREZENTOWANIA WŁASNEJ PRACY I OBRONY WŁASNEGO ZDANIA

 prezentacje  makiety  filmy  wywiady  teledyski  blogi  książki  i… wszystko co przyjdzie Ci do głowy! Przykłady z przeszłości…  Mój wymarzony zawód (projekt zawodoznawczy)  Nasze wspólne siódme niebo! (projekt poszukujący talentów)

 Wspieranie indywidualnych zainteresowań, zdolności, uzdolnień!  Wspieranie rozwoju poznawczego!  Wspieranie twórczości!  Wdrażanie do samodzielności!  Uczenie odpowiedzialności, współpracy, przedsiębiorczości! Więc…

 Nie wykłada!  Nie daje gotowych odpowiedzi!  Nie jest najważniejszy! ALE  Organizuje warunki do samodzielnego uczenia się! WYBIERZ OPIEKUNA GRUPY!

Między innymi:  Właściwe zaplanowanie pracy.  Podział zadań zgodnie z umiejętnościami i zainteresowaniami poszczególnych członków grupy.  Zaangażowanie wszystkich osób z zespołu.  Prezentacja efektów pracy.  Wykazanie się zdolnościami organizacyjnymi. (więcej na www Gimnazjum )

 Deklaracja  Kontrakt  Karta projektu  Sprawozdanie  Karta samooceny Skąd?

Przygotowała: Agnieszka Walczak