Ewa Domagała –Zyśk, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
„Program rozwoju osobowości, kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu w wieku od 2 do 5 roku życia.” Miejsce realizacji: Przedszkole Samorządowe nr.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
B-learning na kierunku ‘dziennikarstwo i komunikacja społeczna’
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Dwujęzyczne, dwukulturowe, dwumodalne:
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
(na podstawie badań ankietowych)
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
Izabella Bednarczyk Justyna Jonatowska
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Profil Praktyczny na Wydziale Filologicznym UG
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Anna Kosińska, Katedra Prawa Unii Europejskiej KUL
Projekt utworzenia w Poznaniu
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Co to jest TIK?.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ANALIZA SPRAWDZIANU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Nauczanie osób niesłyszących języka obcego
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Unikatowy model kształcenia na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego w Łodzi odpowiedzią na potrzeby gospodarki opartej na wiedzy.
compulsory full-time education
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
METODY PRACY O metodzie 1. Charakterystyka podejścia 2 Metoda bezpośrednia Wielozmysłowość Strukturalność Sekwencyjność Powtarzalność Kumulacyjność.
Trudności osób niesłyszących w nabywaniu słownictwa w języku obcym
Język obcy w przedszkolu
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Mobilność kadry nauczycielskiej
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Języki obce.
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Absolwent UwB jako pracownik.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Ewa Domagała –Zyśk, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Style uczenia się preferowane przez niesłyszących uczestników lektoratu języka obcego Ewa Domagała –Zyśk, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Styl uczenia się Są to charakterystyczne dla danej osoby cechy zachowania w wymiarze poznawczym, emocjonalnym i psychologicznym, które są względnie stałymi wskaźnikami jego spostrzegania, wchodzenia w reakcje i odnoszenia się osoby do środowiska uczenia się (Keefe 1979)

Wymiary stylu uczenia się wg. Felder & Soloman zmysłowy - intuicyjny wizualny - werbalny aktywny - refleksyjny sekwencyjny - globalny indukcyjny - dedukcyjny

Style uczenia się w nauczaniu i uczeniu się języków obcych Większość uczniów (ok. 40%) preferuje wzrokowy styl uczenia Nie należy rezygnować z ćwiczeń typu drills, pozwalających na utrwalanie podstawowego słownictwa Fragmenty zajęć językowych w formie wykładu powinny być uzupełnianie czasem na refleksję

Style uczenia się w nauczaniu i uczeniu się języków obcych Nowy materiał dobrze jest przedstawiać w sposób powiązany z przeszłymi bądź antycypowanymi doświadczeniami studentów Studenci powinni poznawać zarówno reguły używania języka, jak i konkretne przykłady jego zastosowania Stosuje się różne metody: metody aktywizujące, konwersacje i zapoznawanie z kulturą danego kraju, nauczanie formalne, dedukcyjne, sekwencyjne

Style uczenia się w nauczaniu i uczeniu się języków obcych Tematy i zakres prac domowych dobrze jest uzgadniać z uczniami Styl nauczania powinien być częściowy indukcyjny, częściowo dedukcyjny Felder & Henriques 1995

Style uczenia się osób z uszkodzeniami słuchu   styl uczenia się jest w większym stopniu zależny od instrukcji nauczyciela w czasie nauki czytania dużą pomoc stanowi stosowanie strategii efektywnego zapamiętywania preferowany jest styl uczenia się oparty na pracy wspólnej, grupowej (Lang, Stinson, Kavanagh, Liu, Bastile 1999)

Badania własne Narzędzie badawcze: Indeks Stylów Uczenia się opracowany w 1988 roku przez R. Felder i B. Soloman z North Carolina State University w Raleigh

Badania własne - metoda On-line: R.M. Felder, B.A. Soloman, Index of Learning Style Questionnaire, Nort Carolina Univeristy 2001 http://www2.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public//ILSdir/ILS-a.htm

Parametry statystyczne współczynnik korelacji w próbie test – retest p> 0.5 alfa Cronbacha > 0.5 r Pearsona < 0.2

Badane osoby   11 niesłyszących studentów KUL, uczęszczających na lektorat języka angielskiego 9 kobiet i 2 mężczyzn kierunki studiów: pedagogika (1), ekonomia (4), filozofia (1), architektura krajobrazu (1), informatyka (1), prawo (1), filologia angielska (1) i kulturoznawstwo (1) .

Badane osoby wszyscy badani mają uszkodzony słuch w stopniu znacznym lub głębokim (powyżej 70dB), w komunikacji posługują się głównie mową i odczytywaniem z ust, część badanych zna fonogesty i język migowy

Profil wyników otrzymany z platformy NCSU NC STATE UNIVERSITY Learning Styles Results Results for: K. ACT X REF 11 9 7 5 3 1 1 3 5 7 9 11 <-- --> SEN X INT VIS X VRB SEQ X GLO

Style uczenia się preferowane przez studentów niesłyszących Silna preferencja Średnia preferencja Brak preferencji aktywny 1 5 4 refleksyjny zmysłowy 2 3 intuicyjny wzrokowy słowny sekwencyjny 6 globalny

Wnioski ważnym elementem w procesie nauczania osób niesłyszących są wszelkie pomoce wizualne należy zadbać także o dostarczanie materiałów dla studentów preferujących styl językowy w nauczaniu powinien być stosowany raczej indukcyjny sposób nauczania ważne jest, aby zajęcia miały jasną strukturę sekwencyjną

Wnioski w nauczaniu osób niesłyszących warto jak najczęściej wskazywać na związki między nauczanymi treściami a życiem codziennym studentom preferującym pracę samodzielną należy podsuwać różne jej formy należy zachęcać studentów do korzystania z grupowych form pracy

ewadom@kul.pl Dziękuję za uwagę :)