Humanistyczne aspekty zarządzania jakością

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
zarządzanie produkcją
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Definicje operacji.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Normy praktyki zawodowej
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
KULTURA ORGANIZACYJNA
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie strategiczne
Adam Walicki - 30 września 2010
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kluczowe czynniki sukcesu
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Jak robić to efektywnie?
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Logistyk.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
SEGMENTACJA RYNKU.
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Humanistyczne aspekty zarządzania jakością

Trzy sfery działalności przedsiębiorstwa sfera techniczna – maszyny, urządzenia, surowce, półfabrykaty, podzespoły, „mierzalna” jakość produktu sfera ekonomiczna – zysk, przychód, wielkość sprzedaży, efektywność sfera humanistyczna – zarządzanie ludźmi w organizacji ukierunkowane na jakość Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Przyczyny wzrostu roli humanistyki w zarządzaniu jakością rosnąca rola usług wiedza – kluczowy zasób Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Według normy ISO 9001:2000 organizacja powinna określić niezbędne kompetencje personelu wykonującego czynności mające wpływ na jakość wyrobu zapewnić szkolenie lub podjąć inne działania w celu zaspokojenia tych potrzeb ocenić skuteczność podjętych działań Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Według normy ISO 9001:2000 organizacja powinna zapewnić, aby personel organizacji był świadomy istoty i ważności swoich działań i tego jak przyczynia się do osiągania celów dotyczących jakości utrzymywać odpowiednie zapisy dotyczące wykształcenia, szkolenia, umiejętności i doświadczenia Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Humanistyczne składniki TQM kultura (narodowa i organizacyjna) motywacja pracowników zarządzanie wiedzą - szkolenia komunikacja interpersonalna praca zespołowa etyka biznesu Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Kultura organizacyjna Kultura organizacyjna wywiera bardzo istotny wpływ na zarządzanie jakością. Sposób postępowania, myślenia, zachowania się mieszkańców poszczególnych krajów bardzo często determinuje możliwości wdrażania TQM i innych projakościowych koncepcji zarządzania w danym kraju. Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Motywacja - definicja Motywacja, to proces regulujący zachowania człowieka tak, by można było osiągnąć z pewnym prawdopodobieństwem określony wynik uznany za użyteczny Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Motywacja Wysoka jakość i dobra obsługa klienta wiążą się nieodłącznie z dobrą praca pracowników. Dobrze umotywowani pracownicy lepiej wykonują swe obowiązki, w lepszy sposób traktują klienta, są bardziej twórczy, praca daje im przyjemność i satysfakcję. Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Zarządzanie wiedzą - definicja Zarządzanie wiedzą jest procesem, w wyniku, którego organizacja generuje wartość oparta o majątek intelektualny. Zwykle ten proces generowania wartości wymaga dzielenia się wiedza między ludźmi, komórkami organizacyjnymi, i firmami Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Zarządzanie wiedzą Pracownik wykształcony, posiadający potrzebną wiedzę pracuje efektywniej i elastyczniej. Łatwiej potrafi adaptować się do zmian, które są nieodłączne od zarządzania jakością. Znajomość różnorodnych technik zarządzania owocuje lepszymi umiejętnościami rozwiązywania pojawiających się problemów. Potrafi generować nowe pomysły i innowacje, staje się bardziej twórczy. Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Praca zespołowa Pracę zespołową można nazwać „sercem” prawidłowo wdrażanej filozofii TQM. W wyniku pracy zespołowej ludzie mogą, dzięki występowaniu efektu synergii osiągnąć więcej niż w przypadku prostej sumy indywidualnych wysiłków. Każdy zespół powinien być nastawiony na współpracę, dzielenie się pomysłami i wzajemną pomoc. Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Komunikacja - definicja Komunikacja jest procesem porozumiewania się jednostek, grup i instytucji. Jej celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami i ideami Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Komunikacja Efektywne zarządzanie ludźmi w organizacji wymaga dobrej komunikacji interpersonalnej. Istotnym elementem TQM jest przywództwo. Jednakże, aby zapewnić właściwe, przywództwo, trzeba potrafić komunikować się z pracownikami. Jeśli pracownicy nie rozumieją poleceń i sugestii przekazywanych im przez kierownictwo nic nie będzie nawet z najlepszych planów i strategii działania organizacji. Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Etyka biznesu - definicja Etyka biznesu zajmuje się oceną i określaniem standardów moralnych przystających do konkretnej sfery współczesnego społeczeństwa - działalności gospodarczej Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Etyka biznesu Przedsiębiorstwo wdrażające TQM nie może uzyskiwać wysokiej sprzedaży kosztem zachowań nieetycznych i oszukiwania klienta. Organizacja nie może oszukiwać klientów odnoście np.: jakości wyrobów, spełnienia określonych wymagań, posiadania certyfikatów, itp. Jeśli zachowania etyczne nie będą przestrzegane, pomijając aspekt moralny, gdy klienci dowiedzą się o tej sytuacji, zburzy to zaufanie nie tylko do danego przedsiębiorstwa ale także do całej branży. Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Najważniejsze problemy związane z wdrażaniem TQM brak szeroko akceptowalnej w całym przedsiębiorstwie definicji jakości brak sformalizowanego, strategicznego planu zmian brak ukierunkowania na klienta zła komunikacja w organizacji Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Najważniejsze problemy związane z wdrażaniem TQM brak zaangażowania pracowników brak zaufania pracowników do naczelnego kierownictwa wizja wprowadzania zarządzania jakością jako czegoś, co da szybkie rezultaty oczekiwanie krótkoterminowych rezultatów finansowych Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Najważniejsze problemy związane z wdrażaniem TQM brak silnej motywacji brak przywództwa Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak

Rozwiązanie wymienionych problemów nie jest możliwe bez uwzględnienia aspektów humanistycznych w zarządzaniu jakością Humanistyczne aspekty zarządzania jakością R. Wolniak