Szkolenie dla nauczycieli 2014

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zajęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie.
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt edukacji finansowej
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Co to jest TIK?.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
„OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI” SP nr 38 Bydgoszcz
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
w praktyce pedagogicznej
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej.
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
KRONIKA SKO UCZNÓW KLAS DRUGICH SP NR 3 W OZIMKU
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Program realizowany przez klasy II szkoły podstawowej w Zespole Szkół nr 16 im. W. Szuman w Toruniu Od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r.
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zaj ęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie czerwiec 2013 rok.
W grudniu obie klasy drugie rozpoczęły realizacje programu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” Ciekawe wędrówki Od grosika do złotówki.
Druga edycja rok szkolny 2013/2014. Trwa druga edycja projektu „Od grosika do złotówki” realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Edukacja dla bezpieczeństwa. Ubezpieczony Zabezpieczony Przezorny.
Projekt edukacji finansowej
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
Klasa III F Agnieszka Chodur. Od grudnia 2014 r. przez cały rok nasza klasa realizowała projekt „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki”. Podjęliśmy.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Jesteśmy uczniami kl. I – VI. Do Szkolnej Kasy Oszczędności należy 160 SKO-wiczów. Aktywnie działamy na rzecz środowiska i naszej szkoły. Pod opieką p.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
„Mistrz małych i dużych liczb”
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Sopocka Akademia Tenisowa
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Nasza Kronika SKO.
Zapis prezentacji:

Szkolenie dla nauczycieli 2014 Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej

Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki Projekt Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki jest skierowany do uczniów klasy drugiej i trzeciej szkoły podstawowej. Uwzględnia wymagania zapisane w nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego.

Cele projektu nabycie przez uczniów umiejętności bezpiecznego zachowania się i unikania ryzyka, nabycie wiedzy o finansowych aspektach różnorodnych zdarzeń, nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi w obszarach zarabiania i ustalania priorytetów przy ich wydawaniu czy oszczędzaniu, inspirowanie uczniów do realizowania własnych pomysłów z zachowaniem bezpieczeństwa, wspomaganie ich samodzielności w uczenia się, rozbudzanie u dzieci ciekawości poznawczej oraz motywacji do dalszej edukacji.

Zalety projektu uczy bezpiecznych zachowań, zachęca rodziców do aktywnego uczestnictwa w edukacji dziecka, oferuje propozycję różnorodnych form pracy z dzieckiem, kształtujących umiejętność racjonalnego gospodarowania finansami oraz szacunku dla pracy, zajęcia prowadzone są w atrakcyjnej, aktywnej formie, wszystkie zadania edukacyjne są związane z przygodą, w której uczestniczy dziecko, projekt jest wyposażony w innowacyjne i kolorowe materiały dydaktyczne przekazywane nieodpłatnie szkole.

Realizacja projektu Realizację projektu rozpoczynamy w klasie II w grudniu. Następnie organizujemy dwa dni zajęć tematycznych w miesiącu z wykorzystaniem zaproponowanych scenariuszy. Realizację kończymy w klasie III w grudniu.

Realizacja projektu Zaplanowane zajęcia obejmują edukacje: polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą, techniczną, muzyczną, ruchową i społeczno-etyczną. Nauczyciel może elastycznie dostosowywać treści adekwatnie do możliwości rozwojowych uczniów.

Etapy realizacji projektu Przygotowanie nauczycieli Zapoznanie rodziców z projektem Zaproszenie uczniów do podróży Podróż po galaktyce Finanse i galaktyce Oszczędzania – zajęcia z uczniami, Analiza oszczędzania – praca rodziców z dzieckiem w domu Grosikowe wędrówki – prezentacja osiągnięć uczniów Podsumowanie projektu

Kolejne etapy projektu Planeta Grosik Planeta Portfelik Planeta Skarbonka Planeta Zabawka Grosikowa majówka Planeta Parasol Grosikowe wspomnienia Grosikowe oszczędzanie Grosikowe wędrówki Planeta Złotówka

Materiały dla nauczyciela Przewodnik dla nauczyciela zawierający: scenariusze zajęć z opisem celu, metody, przebiegu zajęć i podsumowania, zestawy zadań pogrupowane w kontach edukacyjnych, materiały dodatkowe zawierające między innymi słowniczek pojęć, tekst i nuty piosenki.

Materiały dla nauczyciela Pakiet materiałów dydaktycznych zawierający: Plakat z planetami, mała rakieta, nazwy planet, Parasol bezpieczeństwa i naklejki, Rakieta – kapsuła mądrości, Badziki, Pomaganie – obrazki, Oszczędzanie – obrazki, Niedokończone zdania, Nagrania dźwiękowe, Grosikowe karty, Grosikowe ślady i Grosik, Karta płatnicza, Zafoliowany zestaw monet i banknotów, Film „O przechowywaniu pieniędzy dawniej i dziś”.

Materiały dla uczniów 10 Dzienników podróży - zeszyty z kartami pracy Karta bezpieczeństwa z naklejkami Karta z monetami i banknotami samoprzylepnymi Gwiazda do zapisu marzeń Portfelik do składania Grosikowy folder Czapeczka

Materiały dla rodziców Ulotka informacyjna Karta „oszczędności” z małymi i dużymi gwiazdkami Naklejki „Porozmawiaj ze mną …”

Program krok po kroku Grudzień Zaproszenie uczniów do międzygalaktycznej podróży z Grosikiem Zapraszamy do zabawy całkiem nowej, Całkiem nowej i zupełnie odlotowej. Gwiezdny pojazd już za chwilę w galaktyczny ruszy rejs, A więc wsiadać, nie marudzić, no i cześć. Refren: Od grosika do złotówki Przemierzamy planet sto. W kosmos pędzi już rakieta. Tysiąc przygód czeka nas, Od grosika do złotówki jeszcze raz.

Od grosika do złotówki c.d. Grudzień Program krok po kroku Od grosika do złotówki c.d. A gdy ta cudowna podróż się zakończy, Kiedy już dokładnie zrozumiemy to, O czym mówił wciąż Pan Grosik. Tyle dobrych rad nam dał. Teraz wiemy, co nauczyć wszystkich chciał. Refren: Od grosika do złotówki Oszczędzamy cały czas. I gdy nieraz ktoś zapyta: „Jak odnaleźć można skarb?” Od grosika do złotówki – właśnie tak.

Program krok po kroku Styczeń Na planecie Grosik, uczniowie: poznają sposoby bezpiecznego spędzania ferii zimowych, poznają znaczenie pojęć: moneta, banknot, awers, rewers, rozpoznają i nazywają monety, rozpoznają i nazywają banknoty, liczą pieniądze, stosują miana złoty i grosz, poznają wartość nabywczą pieniądza.

Program krok po kroku Luty Na planecie Portfelik, uczniowie: poznają zawody ludzi dbających o bezpieczeństwo, dowiadują się o sposobach zarabiania pieniędzy przez dorosłych, poznają wygląd i zastosowanie karty płatniczej, odkrywają wartość i potrzebę pracy, dowiadują się, że nie za każdą pracę trzeba otrzymać zapłatę.

Program krok po kroku Marzec Na planecie Skarbonka, uczniowie: poznają zasady prawidłowego odżywiania, poznają sposoby przechowywania pieniędzy dawniej i dziś, kształtują nawyki oszczędzania w różnych sytuacjach dnia codziennego, dowiadują się, że oszczędzanie to nie tylko gromadzenie pieniędzy.

Program krok po kroku Kwiecień Na planecie Zabawka, uczniowie: poznają zasady bezpiecznej zabawy, poznają zasady „udanych zakupów”, omawiają wpływ reklamy na dokonywanie zakupów, dowiadują się o potrzebie racjonalnego wydawania pieniędzy.

Program krok po kroku Maj Przygotowując Grosikową majówkę, uczniowie: poznają zasady bezpiecznego zachowania podczas wyjazdów, poznają pojęcia: recykling, segregacja odpadów, surowce wtórne, poznają zasady selektywnej zbiórki odpadów, przekonują się o korzyściach wynikających z segregowania odpadów.

Program krok po kroku Czerwiec Planując wakacje, na planecie Parasol uczniowie poznają: sposoby bezpiecznego spędzania wakacji, sposoby bezpiecznego przechowywania pieniędzy, pojęcia: dług, lokata, karta płatnicza, zasady racjonalnego gospodarowania własnym budżetem.

Program krok po kroku Wrzesień Podczas Grosikowych wspomnień, uczniowie: poznają zasady bezpieczeństwa w szkole i w drodze do szkoły, utrwalą pojęcia: gotówka, zakupy, waluta, budżet domowy, rozważny klient, poznają euro, walutę krajów należących do Unii Europejskiej, udoskonalą wiedzę na temat bezpiecznego przechowywania pieniędzy.

Program krok po kroku Październik Istotnym elementem wdrażania projektu jest 14-dniowa praca rodziców z dziećmi polegająca na analizie oszczędzania w życiu codziennym. Do rodziców należy: codzienna rozmowa z dzieckiem i naklejanie gwiazdek na karcie „Oszczędności”, systematyczna i wyważona analiza oszczędzania prowadzonego przez dziecko w domu, wybór obszaru, w którym dziecko poczyniło największe postępy, wręczenie dziecku gwiazdy w kolorze dziedziny największych sukcesów.

Program krok po kroku Październik Analizując Grosikowe oszczędzanie, uczniowie: dokonają, wspólnie z rodzicami, analizy swego oszczędzania w życiu codziennym, określą przyczyny powodujące straty finansowe, zaplanują działania zapobiegające niepotrzebnym wydatkom, dowiedzą się o potrzebie ubezpieczenia mienia i zdrowia przed skutkami nieszczęśliwych zdarzeń.

Program krok po kroku Listopad Organizując Grosikowe wędrówki, uczniowie: utrwalą poznane pojęcia związane z finansami, udoskonalą umiejętność liczenia i przeliczania pieniędzy, udoskonalą umiejętność rozwiązywania łamigłówek i krzyżówek, poznają przepisy ruchu drogowego.

Bezpiecznie z Grosikiem Listopad Program krok po kroku Bezpiecznie z Grosikiem W podróż Grosik nas zaprasza właśnie dzisiaj, Do Galaktyk Oszczędzania i Finansów. Chce nauczyć nas, co znaczy Być bezpiecznym, być przezornym, By z Grosikiem ruszyć w galaktyczny rejs! Refren: Od grosika do złotówki Wędrujemy cały czas. Nie zapomnę już o kasku I pamiętam o odblasku. Bezpieczeństwo to jest bardzo ważna rzecz.

Bezpiecznie z Grosikiem (2) Listopad Program krok po kroku Bezpiecznie z Grosikiem (2) A gdy ta cudowna podróż się zakończy, Kiedy już dokładnie zrozumiemy to, O czym mówił wciąż Pan Grosik. Tyle dobrych rad nam dał. Teraz wiemy, co nauczyć wszystkich chciał. Refren: Od grosika do złotówki Wędrujemy cały czas. Nie zapomnę już o kasku I pamiętam o odblasku. Bezpieczeństwo to jest bardzo ważna rzecz.

Program krok po kroku Grudzień Na planecie Złotówka, uczniowie: dowiedzą się, jak bezpiecznie spędzać czas wolny w domu, poznają wieloznaczność pojęć: bogactwo, skarby, osiągnięcia, stosują zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce, przekonują się o dużej wartości posiadanej wiedzy i zdobywanych umiejętnościach.

Konkursy Kontynuacją projektu mogą być konkursy zorganizowane przez nauczycieli. Grosikowe wędrówki są wyjątkową formą środowiskowego podsumowania działań projektowych.

Koordynator Projektu – Bogusława Rajska Życzę radości i satysfakcji z realizacji projektu. Koordynator Projektu – Bogusława Rajska boguslawa.rajska@junior.org.pl