System finansowy zadań zleconych wykonywanych przez urzędy stanu cywilnego Warszawa, 25 kwiecień 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
Advertisements

Budżet jednostki samorządu terytorialnego
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Prawo administracyjne
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
ZASADY PRZYDZIAŁU DOTACJI PODMIOTOWEJ DLA SPÓŁEK
Układ wniosku Część A – identyfikacja projektu i wnioskodawcy Część B – charakterystyka projektu Część C - efekty realizacji projektu Część D – część
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Ministerstwo Finansów
Źródła prawa podatkowego
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
Więcej miejsc w przedszkolach 90 % 2015 Dotacja przedszkolna to Cele ustawy.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Weremczuk, Bobeł i Wspólnicy
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Park Przemysłowy „Stare Miasto - Park” w Gminie Leżajsk
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
System finansowy JST Podstawy prawne Podział zadań i kompetencji
Podstawy prawne finansów publicznych w Polsce
Magdalena Sobczak Kierownik Biura ds. Gospodarki Odpadami
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Kurs: rachunkowość jednostek gospodarujących W Tygodniu 2 dowiesz się: jakie jednostki zobligowane są do prowadzenia ksiąg rachunkowych, kiedy osoby fizyczne,
Darmowy podręcznik –zadania nauczyciela bibliotekarza
Projekt algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2015 Warszawa, październik 2014 r.
System aktów prawodawczych
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
Zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale – urzędy wojewódzkie na realizację zadań z zakresu.
Sposób rejestracji CIS Opracował: Wojciech Zarzycki.
Dochody jednostek samorządu terytorialnego
Legalna praca cudzoziemca w polsce
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
1 Gminne oraz Miejsko-Gminne Spółki Wodne kluczowi partnerzy Opolskiego Programu Mikroretencji.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
Wyrównanie poziome dochodów jednostek samorządu terytorialnego („janosikowe”) - stan obecny i perspektywa prof. dr hab. Wiesława Miemiec Katedra Prawa.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Planistyczne działania wspierające.
ZADANIA WŁASNE I ZADANIA ZLECONE J.S.T.
Wyznaczanie obszarów metropolitalnych Wybrane problemy prawne SEMINARIUM EKSPERCKIE Wyznaczanie granic obszarów metropolitalnych. Podstawy prawne i koncepcje.
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
Przedstawienie statystyki Gminy Dopiewo 25 kwiecień 2005r.
PROGRAM „RODZINA 500 plus” W GMINIE JEDLNIA-LETNISKO
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Konstytucyjny system źródeł prawa
Resortowy program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH plus” 2018 województwo warmińsko - mazurskie.
Publiczne praw gospodarcze
Samorządowe akty prawa miejscowego
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

System finansowy zadań zleconych wykonywanych przez urzędy stanu cywilnego Warszawa, 25 kwiecień 2015 r.

Analiza obowiązujących przepisów prawa począwszy od Konstytucji RP (art. 166 ust.2) poprzez przepisy ustaw: o samorządzie gminnym (art. 8 ust. 1); o finansach publicznych (art. 126); o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (art. 49) ukazuje, że system dotacji celowych na zadania zlecone jest zdefiniowany zbyt ogólnie i nie odpowiada dzisiejszym wymaganiom funkcjonalnym.

Dostępne źródła uwidaczniają zarówno w wymiarze czasowym jak i przestrzennym, że istnieją znaczące dysproporcje pomiędzy rzeczywistymi kosztami ponoszonymi przez gminy w związku z realizacją zadań zleconych a wysokością dotacji celowych otrzymywanych na ten cel.

Przeprowadzone w gminach województwa lubuskiego badania w 2013 roku na przykładzie funkcjonowania urzędów stanu cywilnego potwierdziły, że gminy w celu zapewnienia optymalnych warunków realizacji zadań zleconych zmuszone są do przekazywania na ten cel środków pochodzących z dochodów własnych.

W każdym z badanych urzędów otrzymywana dotacja celowa nie pozwalała na pokrycie wszystkich kosztów zadań zleconych. Średni udział dochodów własnych gminy w kosztach funkcjonowania usc wynosił od 40 do 60%.

Ukazane dysproporcje stanowią znaczące zagrożenie w sprawnej realizacji nowego sposobu funkcjonowania ewidencji ludności, rejestru dowodów osobistych oraz urzędów stanu cywilnego.

Zmiany wewnątrz jednostek samorządu terytorialnego, wywołane przez trzy nowe ustawy (EL, DO i POASC) mają charakter globalny i dotyczą każdego wymiaru funkcjonowania struktur realizujących zadania zlecone. Uzasadnia to konieczność gruntownej przemiany systemu dotacji celowych do aktualnych potrzeb gmin.

Dziękuję za uwagę Sławomir Wojciechowski Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Nowej Soli