„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Sprawozdanie z realizacji projektu Solidarna Szkoła
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
Współpraca w naszej szkole
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
„TYLE CZŁOWIEK WART, ILE DRUGIEMU MOŻE POMÓC” Julian Aleksandrowicz
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
„ Wolontariat i prawo - z czym to się je
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO, ABYŚ MÓGŁ ZBIERAĆ OWOC.

DYSKUSJĘ PROWADZĄ UCZENNICE KLASY IID: ALEKSANDRA CHOMICZ GABRIELA CHWIEDUK

JAKI CEL MA NASZA DEBATA? Zapoznanie młodzieży z działaniami o charakterze społecznym lub charytatywnym realizowanymi przez uczniów naszej szkoły Zachęcenie uczniów do aktywnego udziału w różnorodnych akcjach Przedstawienie uczestnikom debaty naszych pomysłów wartych zrealizowania przez szkołę w przyszłości Dyskusja na temat ciekawych propozycji uczestników debaty Wyrażenie przez uczestników swojego zdania na temat działalności charytatywnych, w które zaangażowana jest nasza szkoła

W JAKIE AKCJE WŁĄCZAJĄ SIĘ UCZNIOWIE NASZEJ SZKOŁY? Banki Żywności Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Pomoc w świetlicach środowiskowych Wolontariat na rzecz hospicjum Udział w zbiórkach na rzecz Caritasu Wolontariat w Centrum Aktywności Społecznej Pryzmat

Wyniki ankiet przeprowadzonych w naszej szkole dotyczących działalności społecznej wśród uczniów: Działalność charytatywna lub społeczna Ilość osób z naszej szkoły działających społecznie Banki Żywności 112 Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy 59 Świetlice Środowiskowe 54 Hospicjum18 Pryzmat27 Caritas49 Inne36

Wyniki ankiet przeprowadzonych w naszej szkole dotyczących zainteresowania akcjami społecznymi: Działalność charytatywna lub społeczna Ilość osób zainteresowanych Banki Żywności 38 Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy 32 Świetlice środowiskowe 30 Hospicjum25 Pryzmat17 Caritas20 Inne6

WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ DEBATY I POSTANOWIENIA W TEJ SPRAWIE: 1.Proponujemy, by gospodarze klas na jednej z godzin z wychowawcą rozpropagowali wśród koleżanek i kolegów ideę wolontariatu i przedstawili klasom, jakie istnieją w mieście placówki zajmujące się pomocą potrzebującym i w jaki sposób młodzież może z nimi współpracować.

2.Postulujemy o powołanie w Samorządzie Uczniowskim specjalnej sekcji do spraw wolontariatu i działalności społecznej. Należy wybrać przewodniczącego oraz wiceprzewodniczącego odpowiedzialnych za działalność w tej dziedzinie i informowanie uczniów o działaniach podjętych przez naszą szkołę

3.Uważamy za konieczne wybranie przez każdą z klas przedstawiciela do tej sekcji. Reprezentant klasy należący do Sekcji do spraw Wolontariatu będzie inspiratorem i koordynatorem tej działalności w klasie. Do jego zadań należeć będzie m. in. informowanie wolontariuszy o przeprowadzanych akcjach i stały kontakt z przewodniczącym sekcji oraz opiekunem wolontariatu wśród nauczycieli. Za jego pośrednictwem klasa powinna też występować z własnymi inicjatywami.

4. Proponujemy ustanowienie w szkole funkcji opiekuna sekcji do spraw wolontariatu działającej w samorządzie, w którym będzie zaangażowany w taką działalność nauczycieli. Wybraliby go uczniowie należący do Sekcji w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i Dyrekcją Szkoły.

Dziękujemy bardzo za uwagę i mamy nadzieję, że nasze dzisiejsze spotkanie zaowocuje zwiększeniem zaangażowania uczniów naszej szkoły w akcjach charytatywnych i społecznych w przyszłości.