Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania 23-25 stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Demokracja w szkole.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Prezentacja badań Johna Hattiego
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ocenianie, które pomaga się uczyć
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Dobre Praktyki OK.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Programowanie dla każdego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania 23-25 stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie

Przykładowe wyniki spacerów w szkole Cel spaceru: CELE ZAJĘĆ, JAK UCZNIOWIE UCZĄ SIĘ OD SIEBIE Wyniki: cele 8/8 odnoszenie się do celów 8/8 praca w grupach 0/8 praca w parach 2/8 ocena koleżeńska 4/8 nacobezu do zadania 5/8 dawanie czasu na odpowiedź 7/8

Działania podjęte po spacerze podczas obserwacji zajęć przez dyrektora zwracano szczególną uwagę na pracę w grupach; na radzie pedagogicznej nauczyciele zostali poproszeni o to aby uczniowie zarówno podczas zajęć jak i w czasie realizacji planowanych na II semestr projektów pracowali w grupach; na radzie pedagogicznej nauczyciele pracując w grupach opracowali kilka przykładowych tabelek do oceny koleżeńskiej, które później mogli wykorzystać na zajęciach; nauczyciele w parach organizowali OK obserwację nastawioną na pracę uczniów w parach i grupach.

Działania podjęte po spacerze Po dwóch miesiącach przeprowadziłyśmy kolejny spacer „jak uczniowie uczą się od siebie”, w czasie którego obserwowana była praca uczniów w grupach i parach oraz ocena koleżeńska. Zauważyłyśmy pierwsze efekty podjętych działań. Cel spaceru: CELE ZAJĘĆ, JAK UCZNIOWIE UCZĄ SIĘ OD SIEBIE cele 8/8 odnoszenie się do celów 8/8 praca w grupach 2/8 praca w parach 7/8 ocena koleżeńska 3/8 nacobezu do zadania 7/8 dawanie czasu na odpowiedź 8/8

Co nas wyróżnia… Spacer z uczniami W spacerze brał udział 1 nauczyciel oraz grupa 4 uczniów klasy VI. Aby ułatwić uczniom obserwację oraz nakierować ją na cel – przygotowane zostały karty obserwacji Cel spaceru: ZAANGAŻOWANIE UCZNIÓW NA LEKCJI Wyniki: Wszyscy nauczyciele, którzy otwarli drzwi (10) zaangażowali uczniów. Uczniowie pracowali w grupach (4), w parach (2) lub z całą klasą (4). Jednak wszyscy wykazywali zainteresowanie tematem lekcji. Można było zaobserwować, że uczniowie byli bardziej zaangażowani niż nauczyciel.

Arkusz obserwacji dla ucznia Wybierz spośród podanych elementów te, które zaobserwowałeś na lekcjach LEKCJA 1 klasa …………… uczniowie znają cele lekcji uczniowie stosują samoocenę na lekcji uczniowie stosują ocenę koleżeńską na lekcji nauczyciel podaje nacobezu do pracy lub zadania uczniowie są aktywni uczniowie pracują samodzielnie uczniowie pracują w parach uczniowie pracują w grupach uczniowie zadają pytania do lekcji uczniowie wyjaśniają pojęcia lub zagadnienia omawiane na lekcji wszyscy uczniowie wykonują polecenia nauczyciela nie wszyscy uczniowie wykonują polecenia nauczyciela Co Twoim zdaniem było najciekawsze na tej lekcji?

Wskazówki dla naśladowców W dniu spaceru należy zwrócić uwagę na organizację pracy (nauczyciele biorący udział w spacerze nie mają lekcji) Ze względów organizacyjnych (mała liczba nauczycieli) w spacerze brali udział uczniowie, wypełniając wcześniej przygotowane dla nich karty obserwacji. Konieczne jest zaplanowanie czasu na rozmowę po spacerze oraz opracowanie i udzielenie IZ W czasie jednej godziny lekcyjnej można wejść maksymalnie do 3-4 klas Można zachęcić nauczycieli do otwierania drzwi dobrym przykładem. Nauczyciele, którzy mają obawy przed otwarciem drzwi mogą najpierw brać udział w spacerze.