Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Sieć współpracy i samokształcenia
Zarządzanie przez szkolenie
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Sieć współpracy i samokształcenia Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły dr Danuta Elsner.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Małe dziecko w systemie edukacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Studium Przypadków Gosia Bates i Drew Wilkins. Studium przypadków 2 i 4 Wszystko o mnie.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Cyfrowa szkoła przyszłości
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner

Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci, jako społeczności uczących się. Sposobów wzbogacenie dotychczasowych form doskonalenia nauczycieli o sieci. 2

Przeszłość Teraźniejszość Przyszłość DiagnozaPrognoza Diagnoza Prognoza Punkt startu w procesie zmiany (reformy) Punkt startu w procesie zmiany (reformy)

W s p ó ł p r a c a SIEĆ UCZENIE SIĘ S Z K O Ł A U C Z E Ń Nauczyciele/Dyrektorzy/Szkoły Procesowe wspomaganie 1. SORE, koordynatorzy sieci 2. PDN – PPP - BP W s p ó ł p r a c a W s p ó ł p r a c a KONTEKSTKONTEKST KONTEKSTKONTEKST Całościowy obraz reformy systemu doskonalenia nauczycieli Całościowy obraz reformy systemu doskonalenia nauczycieli

Wspomaganie Diagnoza potrzeb instytucjonalnych/indywidualnych Sformułowanie problemu: co/dlaczego/jak zrobić/zmienić, aby osiągnąć stan zadowalający Ustalenie kryterium sukcesu - określić stan zadawalający (po rozwiązaniu problemu) Opracować plan osiągnięcia stanu zadawalającego

Problem Samodzielnie sformułowany Odzwierciedlać istotne potrzeby szkoły/uczniów Nadawać się do samodzielnego rozwiązania poprzez uczenie się nauczycieli (członków społeczności szkolnej)

Sieć jako społeczność uczących się Konstruktywizm w psychologii uczenia się 7

Teoria Praktyka Sieć jako społeczność uczących się Sieć jako społeczność uczących się

Sieć jako społeczność uczących się Metody zespołowego uczenia się 9

Sieć jako społeczność uczących się Członkowstwo sprzyjające uczeniu się - Liczba członków - Jednorodność czy różnorodność 10

Sieć Sformułowanie problemu, zaplanowanie rozwiązania Szkoła Sieć Ewaluacja Szkoła i sieć Uczenie się Szkoła Diagnoza potrzeb a 4 Szkoła Akceptacja planu 5b Cykl uczenia się w szkole i w sieci

EfektProces Sieć Czy problem został rozwiązany? - Jak przebiegał proces uczenia się? - Jak ten proces udoskonalić w przyszłości? - Jak dyrektor, ekspert wspierali uczących się w sieci? Szkoła - Co zmieniło się na lepsze dzięki rozwiązaniu problemu? - Co na tym zyskali uczniowie? - Jak przebiegał proces uczenia się? - Jak ten proces udoskonalić w przyszłości? Ewaluacja

Sieć jako społeczność uczących się Wsparcie uczenia się w szkole i w sieci - Dyrektor szkoły - Ekspert Internet Filmy - Literatura 13

Teoria Praktyka Kurs Warsztat, projekt Sieć Teoria Praktyka Wzbogacenie dotychczasowych form doskonalenia nauczycieli o sieci kurs projekt, warsztat sieć

Aby sieć była siecią Model efektywności szkoleń Donalda Kirkpatricka 1.Poziom zadowolenia 2.Poziom uczenia się 3.Poziom zachowań Poziom efektów Odwrócony model efektywności szkoleń Donalda Kirkpatricka 1.Poziom efektów Poziom zachowań 3. Poziom uczenia się 4. Poziom zadowolenia 15

Inspiracja do pracy sieci Badania edukacyjne Liczą się nauczyciele. Raport o stanie edukacji (praca zespołowa), Wyd. IBE Gabor Halasz, Czy sposób kierowania szkołą ma wpływ na postępy uczniów? „Dyrektor Szkoły” 5/