Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza 4 64-030 Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA z udziałem klas o profilu wojskowym
Reforma programowa w oświacie.
ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 ul. Zamkowa 16 a
Rodzic jako doradca zawodowy
SLO STO w Małej Wsi GASI POŻARY
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
Liceum ogólnokształcące – profil strażacki 3 lata nauki
Co dalej gimnazjalisto?
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Język angielski na lekcjach historii
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Edukacja dla bezpieczeństwa
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Liceum Ogólnokształcące
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Płock, Al. F. Kobylińskiego 25
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
XII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Kierunki kształcenia  Technik Górnictwa Podziemnego  Górnik Eksploatacji Podziemnej.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Zespół Szkół w Olsztynku.
Szkolenia bhp pracowników
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
III Liceum Ogólnokształcące im. Lucjana Szenwalda w Dąbrowie Górniczej.
Organizacja, zasady oraz przykładowa tematyka szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony JAKUB STASZEWSKI.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Rynek pracy wymusza zarówno na ludziach czynnych zawodowo, jak i poszukujących zatrudnienia podejmowania kroków związanych z aktywizacją w postaci doskonalenia.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
Doradztwo zawodowe w szkołach
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
BRANŻOWA SZKOŁA PIERWSZEGO STOPNIA
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie

Przysposobienie wojskowe (PW) - przedmiot realizowany w szkołach ponadgimnazjalnych i częściowo na studiach.szkołach ponadgimnazjalnych Zakres nauczania obejmuje szeroko pojętą obronę cywilną, metody ochrony przed różnymi zagrożeniami i przygotowanie do postępowania w wypadku katastrof. Podczas nauki uczniowie są także szkoleni w udzielaniu pierwszej pomocy. Poza tym w zakresie przedmiotu mieści się tematyka typowo wojskowa, ogólne informacje o rodzajach broni (także szkolenie strzeleckie) i zasadach służby wojskowej, pewne wiadomości z zakresu prawa międzynarodowego w zakresie konfliktów zbrojnych oraz topografii.obronę cywilnąkatastrofpierwszej pomocystrzeleckieprawa międzynarodowegokonfliktów zbrojnychtopografii

Podstawowym celem kształcenia w liceum językowo - wojskowym jest zapewnienie absolwentom dobrego przygotowania ogólnokształcącego umożliwiającego zdanie egzaminu maturalnego oraz kontynuowanie kształcenia w szkołach pomaturalnych i wyższych. Oprócz nauki zagadnień z zakresu przysposobienia wojskowego zapewnia się pełną realizację podstaw programowych z przedmiotów ogólnokształcących.

Szkoła umożliwia ponadto: 1. Przygotowanie do podjęcia dalszej nauki w szkołach i uczelniach wojskowych; 2. Przygotowanie do kontynuowania edukacji w wojskowych uczelniach oficerskich i podoficerskich; 3. Przygotowanie do kontynuowania edukacji na uczelniach cywilnych szkołach na kierunkach proobronnych; 4. Przygotowanie do wykonywania zawodu żołnierza zawodowego. POPRZEZ REALIZACJĘ TEORETYCZNYCH I PRAKTYCZNYCH ZAJĘĆ W RAMACH PRZEDMIOTU PRZYSPOSOBIENIE WOJSKOWE

Program nauczania klasy językowo-wojskowej – bazować będzie na nauczaniu treści programowych z przedmiotu przysposobienie wojskowe. W tym celu: - zwiększono liczbę godzin dydaktycznych o treści szkoleniowe zawarte w programach szkolenia pododdziałów WP; - język angielski o zwiększonej liczbie godzin dydaktycznych zostanie wzbogacony o słownictwo i terminologię o charakterze wojskowym; - wychowanie fizyczne o zwiększonej liczbie godzin dydaktycznych z zakresu szkolenia fizycznego obowiązującego w siłach zbrojnych RP.

ZAKŁADA SIĘ, ŻE ABSOLWENT LICEUM JĘZYKOWO-WOJSKOWEGO POWINIEN UMIEĆ: - samodzielnie wybrać drogę przyszłej działalności zawodowej lub naukowej zgodnie z zainteresowaniami i predyspozycjami oraz potrzebami społecznymi; - posługiwać się dwoma językami obcymi ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i terminologii wojskowej; - organizować i kierować małymi grupami ludzi, a także podporządkować się osobom kierującym z uwzględnieniem odpowiedzialności moralnej, prawa do odrębności przekonań oraz tolerancji dla innych; - szybko analizować różnorodne sytuacje, stosować zasady skutecznego działania i podejmować odpowiednie decyzje; - dostosować się do różnych sytuacji i warunków, wykorzystując nawyki nabyte podczas szkolenia oraz przebywania w trudnych sytuacjach; - nabyć wysoką sprawność fizyczną, odpornościową i umiejętności strzeleckie.

CELE SZKOLENIOWE NA PRZYKŁADZIE KLASY I CELE SZKOLENIOWE W KLASIE I 1.Przygotować uczniów do wykonywania zawodu żołnierza 2. Zapoznać ich z podstawowymi prawami i obowiązkami żołnierza. 3. Nauczyć: a) podstawowych zasad bojowego zachowania się na współczesnym polu walki; b) obchodzenia się z bronią i prowadzenie ognia z różnych rodzajów broni strzeleckiej c) udzielenia pomocy medycznej na polu walki w ramach samopomocy i prowadzenia ewakuacji z pola walki 4.Zapoznać uczniów z zasadami pełnienia służby wewnętrznej w pododdziale. 5. Podnieść sprawność fizyczną ucznia do poziomu umożliwiającego prawidłowe wykonanie zadań związanych zgodnie z wymogami służby wojskowej. zadań związanych zgodnie z wymogami służby wojskowej.

STRUKTURA PRZEDMIOTOWA W KLASIE I - PODSTAWY WYCHOWANIA OBYWATELSKIEGO I WOJSKOWEGO; - SZKOLENIE BOJOWE (np. Taktyka, Ogniowe, Rozpoznanie, Łączność, Inżynieryjno-Saperskie, Ratownictwo) - METODYKA SZKOLENIA; - SZKOLENIE UZUPEŁNIAJĄCE ( np. Obrona pchem, Sanitarne, Terenoznawstwo)

PATRONAT NAD LICEUM SPRAWUJE: 4 Pułk Przeciwlotniczy