Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
compulsory full-time education
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU W NIEPUBLICZNYM PRZEDSZKOLU „BAJKA” ” JELENIOGÓRSKI SYSTEM WSPARCIA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ” Krystyna Michalak r.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Podstawowe informacje
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Zapis prezentacji:

Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010

Moja mobilność połączyła ze sobą walory poznawcze w zakresie stosowania technik ICT w edukacji, kulturowe, realizowane poprzez wieczory maltańskie i historyczne wycieczki fakultatywne oraz bezcenne funkcje społeczne dzięki nawiązywanym relacjom z nauczycielami z całej Europy.

TRAFNOŚĆ PROJEKTU  Perspektywa atrakcyjności narzędzi dla odbiorcy wzmocniła moją chęć kontynuacji poszukiwań i działań projektowych  Moje potrzeby poszerzania kompetencji w zakresie stosowania twórczych narzędzi ICT w pracy dydaktycznej i projektowej zostały w pełni zaspokojone, wręcz przerosły moje oczekiwania.

Bogactwo różnorodności najcenniejsze aspekty kursu:  Zróżnicowanie tematyczne  Zdrowy balans pomiędzy programem dydaktycznym i kulturalnym kursu  Nacisk na interakcje społeczne uczestników  Uwalnianie potencjału twórczego poprzez pracę zespołową  Zróżnicowanie ze względu na wiek uczestników, kraj pochodzenia i reprezentowany szczebel edukacji

EFEKTYWNOŚĆ PROJEKTU NAKŁADY EFEKTY wzbogacenie bazy stosowanych narzędzi ICT doskonalenie umiejętności językowych poznanie elementów maltańskiej kultury i historii utrzymujące się do dziś relacje z wybranymi uczestnikami kursu starania o pozyskanie grantu przygotowania do kursu, w tym: organizacja pobytu i podróży czas poświęcony na realizację kursu Chciałabym zaznaczyć, iż w moim rozumieniu poczucie satysfakcji nie odnosi się jedynie do rezultatów projektu, ale również do świadomości własnego wpływu na organizację przedsięwzięcia. Efektywność projektu jest więc poza działaniem organizatorów także konsekwencją efektywności samego uczestnika. Ta świadomość uskrzydla.

SKUTECZNOŚĆ PODNIESIENIE POZIOMU REALIZOWANYCH PROJEKTÓW UMIEJĘTNOŚĆ POŚŁUGIWANIA SIĘ NARZĘDZIAMI WSPÓŁPRACY MULTIMEDIALNEJ DOBÓR NARZĘDZI DO CELU AKTYWNOŚCI  Skuteczność kursu gwarantował jego w pełni praktyczny charakter  Nieoceniona okazała się także pomoc organizatorów prowadzona online po zakończeniu kursu.

ODDZIAŁYWANIE I WPŁYW Zdobyta przeze mnie wiedza i praktyczne umiejętności wykorzystywania narzędzi ICT w pracy stała się bazą materiałową, którą dysponuje przedszkolny Zespół Multimedialny, od tego czasu wspólnie poszerzający zakres naszych kompetencji. Nie bez znaczenia jest wzrost jakości prowadzonych przez Zespół projektów eTwinning. Projektowane aktywności zakładają jak najpełniejszą współpracę dzieci i nauczycieli ze sobą, przy czym oczywisty jest fakt, że także dzieci korzystają z narzędzi Web 2.0 na miarę własnych możliwości, w bezpiecznym wirtualnym środowisku.

TRWAŁOŚĆ EFEKTÓW Trwałość efektów jednej mobilności realizuje się poprzez transfer wiedzy na zespół nauczycieli, a następnie stosowanie poznanych narzędzi w pracy wychowawczo - dydaktycznej

WYKORZYSTANIE REZULTATÓW Wprowadzanie nowych aktywności służących realizacji przedszkolnej podstawy programowej z użyciem multimediów i interaktywnych narzędzi Wzrost jakości i atrakcyjności prowadzonych przez przedszkole blogów edukacyjnych m.in.:

Wyróżnienie w kategorii „Profesjonalne” dla bloga „Eko Żywioły” w konkursie Blog Roku 2010 Więcej informacji na temat konkursu na stronie:

Nasze EDUinspiracje, czyli pierwsze działania na rzecz rozpowszechniania idei kształcenia ustawicznego wśród nauczycieli oraz wykorzystywania multimediów w edukacji Artykuł opublikowany w majowym numerze kwartalnika „Aleja Edukacji”

WNIOSKI Uczestnictwo w kursie „ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning” było dla mnie niepowtarzalną szansą rozwoju zawodowego i osobistego. W sposób oczywisty wpłynęło także na jakość pracy dydaktyczno – wychowawczej mojego przedszkola. Najbardziej zauważalne zmiany jakościowe wystąpiły w następujących obszarach: Motywacja do wykorzystywania technik informacyjno - komunikacyjnych Zachęta do refleksyjnego podejścia do wykorzystywania atrakcyjnych metod nauczania w mojej pracy Odświeżenie zainteresowań i zrodzenie się pasji wobec dziedziny, której nauczam Zwiększenie perspektyw zawodowych i motywacja do dalszego rozwoju zawodowego w przyszłości Zachęta do udziału w innych działaniach programu „Uczenie się przez całe życie” Wpływ na stan wiedzy o innych kulturach i systemach edukacyjnych w Europie ROZWÓJ OSOBISTY I ZAWODOWY

Wzrost zainteresowania moich uczniów i kolegów tematyką europejską Zachęta dla współpracujących nauczycieli do udziału w podobnych mobilnościach indywidualnych Zachęta dla nauczycieli do udziału w Europejskich Programach Edukacyjnych WPŁYW NA UCZNIÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW WPŁYW NA INSTYTUCJĘ MACIERZYSTĄ Kurs przyczynił się do stosowania nowych metod nauczania w moim przedszkolu Pomógł mi zwiększyć wymiar europejski placówki

WNIOSEK KOŃCOWY: Jeśli taka jest perspektywa dokształcania się nauczycieli w naszym kraju, ja mogę uczyć się nie tylko całe życie, ale o co najmniej jeden dzień dłużej! Anna Krzyżanowska, Przedszkole nr 48 z Oddziałami integracyjnymi w Zabrzu