SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
Advertisements

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Zarządzanie logistyczne
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami partnerskimi
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Definicja rachunkowości zarządczej
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Adam Walicki - 30 września 2010
Zarządzanie projektami IT
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Zarządzanie projektami
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Microsoft Solution Framework
Zarządzanie jakością projektu
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie projektami
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Planowanie przepływów materiałów
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Ocena projektów inwestycyjnych
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Funkcje pracy biurowej
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
Teoria organizacji Wykład 1.
Zintegrowane systemy informatyczne
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
ORGANIZOWANIE I PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI PROCESOWEJ
Zarządzanie strategiczne 7
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Proces przewodzenia i kontrolowania
Zarządzanie produkcją – różne określenia
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI
Plan projektu biznesowego
Zarządzanie produkcją – różne określenia
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Krótkookresowe planowanie produkcji
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zapis prezentacji:

SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.

FUNKCJE GENEZA - powtarzanie jednakowych czynności i sposobów działania; Jest zbiorem działań; Wykonawcze – produkcyjne (wytwarzanie i zbyt) i pozaprodukcyjne (usługi na rzecz pracowników); Zarządcze – planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrolowanie.

PROCESY - GENEZA Najwięcej problemów na styku między służbami – struktura funkcjonalna; Organizacja funkcjonalna udoskonala się w ramach poszczególnych funkcji, specjalności, a nie z punktu widzenia wartości dostarczanej klientowi.

FUNKCJE A PROCES funkcja proces SZEF K L I E N T KLIENT

FUNKCJE A PROCES SZEF tłumaczenie Janda kontakt sprzęt tłumaczenie związki kontakt sprzęt kursy Szukanie klientów wykładowcy przysięgli tłumacze Szukanie klientów kursy wykładowcy

FUNKCJE A PROCES SZEF program Kenia hotel przejazd sprzęt schronisko wspinaczka schronisko przewodnicy catering animatorzy młodzież kwatery

PROCES - CECHY wszystko to, co się dzieje w organizacji od momentu zaopatrzenia do dostarczenia klientowi wartości dodanej. Komunikacja pozioma; Koordynacja wzdłuż procesów dostawca - klient; Koncentracja na rezultatach a nie doskonalenie wewnątrz danej funkcji; Autonomia zespołów zadaniowych a nie komórek funkcjonalnych;

PROCES – CECHY c.d. Inni pracownicy, inne funkcje w organizacji – to są klienci wewnętrzni; Zespoły wielodyscyplinarne; Mniej szczebli hierarchicznych; Przecinają strukturę funkcjonalną i hierarchiczną; Oceniane na podstawie wartości dostarczonej klientowi.

RODZAJE PROCESÓW Operacyjne – wytwarzanie wartości dla klienta i innych zainteresowanych stron; Pomocnicze – tworzą warunki do realizacji procesów operacyjnych.  

PROCESY POMOCNICZE I ZARZĄDZAJĄCE PROCESY OPERACYJNE PROCESY POMOCNICZE I ZARZĄDZAJĄCE Rozumienie rynków i klientów; Opracowanie wizji i strategii; Wytwarzanie produktów i usług; Marketing i sprzedaż Produkcja i dostawy Fakturowanie i obsługa klientów. Zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie systemami informacyjnymi; Zarządzanie zasobami finansowymi; Wdrażanie programów środowiskowych; Zarządzanie relacjami zewnętrznymi; Zarządzanie zmianami.

OD FUNKCJI DO PROCESU Struktura funkcjonalna; Reforma z punktu widzenia klienta - przerzucanie zadań między funkcjami, pojawiają się zespoły wielodyscyplinarne; Struktura macierzowa – odpowiedzialność wiąże się z realizacją procesów. Problem – nakładanie się szefów funkcjonalnych i procesowych.

Pozioma struktura procesów: Pracownicy przypisani do procesów; Odpowiedzialność za procesy; Kierownicy pionów funkcjonalnych zmieniają się w trenerów.

ZARZĄDZANIE PROCESAMI Ocena ich efektów; Podtrzymywanie ich funkcjonowania; Wprowadzanie korekt; Przeformułowanie procesów; Wszystko pod kątem dostarczania klientowi wartości.

DOBRY PROCES Elastyczny; Działa według systemu „zero defektów” (nawet minimalne odchylenie od normy daje nieproporcjonalnie duży spadek zadowolenia klienta); Jak najkrótszy czas cykli – oszczędza czas, ogranicza defekty (!).

PRZEDSIĘWZIĘCIA Organizacja jest zbiorem projektów realizowanych jednocześnie; Cechy przedsięwzięć: Tymczasowość; Niepowtarzalność; Złożoność; Dość duża autonomia.

PROJEKT A PROCES Przekrojowy charakter; Efekty dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych; Zorientowanie na cel; Złożoność działań; Różnica: tymczasowość, niepowtarzalność, procesami łatwiej zarządzać.

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI Czas – harmonogramy, projekty komputerowe (PERT); Koszty – dokładne budżetowanie; Jakość – określanie wymagań technicznych produktu; Można spełnić dobrze tylko 2 z tych kryteriów. Pomaga ustalanie zadań priorytetowych.

INTERESARIUSZE PROJEKTU Osoby związane z przedsięwzięciem: klient; zespół projektowy; kierownik projektu; komitet sterujący.

FAZY PROJEKTU Sformułowanie; Planowanie – precyzowane, aktualizowane, korygowane; Realizacja; Kontrola - na bieżąco; Ocena – w określonych momentach; Zakończenie – przekazanie projektu odbiorcy i jego akceptacja.