Dlaczego nie nale ż y ufa ć internetowym wypracowaniom, czyli b łę dy w „gotowcach”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

W GIMNAZJUM MTE W MILANÓWKU
Czym różni się radość od miłości?
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
Europejski Dzień Języków Obcych
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU.
W piątek 18 czerwca uczniowie klas IV-VI wzięli udział w szkolnej olimpiadzie sportowej.
Internet to źródło informacji i narzędzie pracy, ale… - kłopoty ze zmienną lokalizacją i identyfikacją dokumentów - brak ochrony praw autorskich.
Temat: BUDOWA I ROLA UKŁADU ODDECHOWEGO
Hiperłącza Co to jest? Autor: dalej.
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Tikuś – fajna rzecz! Magdalena Kica Kl. V a.
Udział uczniów Szkoły Podstawowej im
EFEKT CIEPLARNIANY.
Niektórzy ludzie tak przeżyli swoje życie, że pamięć o nich wciąż trwa. Aby uwiecznić tę pamięć, budujemy pomniki, ich imionami nazywamy ulice, czy miasta.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Tworzenie aplikacji graficznych na przykładzie programu GregEditor
Przegląd funkcji Lab 1 i 2.
AIDS i HIV.
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
20 lat wspólnie Dwadzie ś cia lat temu ż ycie było du ż o trudniejsze ni ż dzisiaj. Po ka ż dy towar, nawet najdrobniejszy trzeba było sta ć w kolejkach.
NA TROPIE MARSJAŃSKICH LUDZIKÓW
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Sprawozdanie z akcji przeprowadzonej w Niepublicznym Przedszkolu Krasnal w Krakowie, ul. Domaga ł y 59.
Obudź nadzieję… Obudź nadzieję….
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
KODEKS 2.0 Szko ł y Podstawowej w Mi ł aczewie Kodeks 2.0 SP Mi ł czew Poradnik Jak w ł a ś ciwie korzysta ć z Internetu.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
15 maja 2012 roku w naszej szkole odbył si ę pokaz ratownictwa medycznego. Odwiedzili nas ratownicy ze Szpitalnego Oddziału Ratownictwa Medycznego w Tarnobrzegu.
Zaćmienie Słońca.
Pobudzenia seksualnego Zakochania Złości i gniewu
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
15 marca Dzień Przedsiębiorczości
„Edukacja a rynek pracy – źródła informacji”
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Mateusz Siuda klasa IVa
MOCNE I SŁABE STRONY NARZĘDZI PLANISTYCZNYCH
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Bezpieczny Internet.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Młodzi aktywni? Jak zaanga ż owa ć młodzie ż w ż ycie polityczne i społeczne? W kontek ś cie zbli ż aj ą cych si ę wyborów do Europarlamentu.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Kawalerowie Orderu Uśmiechu
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
„BÓG SI Ę RODZI MOC TRUCHLEJE…” ”Oj, Malu ś ki, Malu ś ki „…
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
WEWN Ą TRZSZKOLNA PROCEDURA Oprac. Magdalena Dyszkiewicz WYDŁUŻANIE OKRESU EDUKACYJNEGO.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
Wycieczka W Góry Świętokrzyskie.
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
TOPIC: BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU ODDECHOWEGO
Ś limaki otrzyma ł y miano szkodników, poniewa ż „podjadaj ą ” troch ę z naszych ogródków. To prawda, ale jedz ą te ż ro ś liny, które bardzo szybko si.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Prawo autorskie.
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
Kodeks 2.0 Klasa VI c. Kodeks 2.0 Nauczyciele i uczniowie korzystają ze sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i kół zainteresowań.
Internet to nie tylko gry
Internet to nie tylko gry .
Ucz i ucz się z TIK!.
Zapis prezentacji:

Dlaczego nie nale ż y ufa ć internetowym wypracowaniom, czyli b łę dy w „gotowcach”

Wypracowania s ą zmor ą niejednego ucznia. Cz ę sto z ch ę ci ą „zainspirowania si ę ” lub ś ci ą gni ę cia ca ł ej pracy, uczniowie si ę gaj ą do Internetu. Trzeba pami ę ta ć, ż e ł atwo dost ę pne tam teksty nie zawsze s ą zgodne z prawd ą. Mog ą zawiera ć nieprawdziwe informacje oraz b łę dy. Na przyk ł adzie prac dotycz ą cych lektury pt.„Katarynka” poka ż emy kilka ich mankamentów.

Oto przykład niezgodności miedzy pracą a książką. W noweli autor nie opisał, w jaki sposób pan Tomasz pomógł dziewczynce, a tu jest napisane, że bohater „wyszukał adresy lekarzy okulistów i poszedł zasięgnąć ich medycznej porady”, co jest jedynie domysłem. Opracowanie „Katarynki” Bolesława Prusa, Wyszukano: , w:

Jest to kolejny przykład „dopowiedzenia” zakończenia noweli. Streszczenie „Katarynki” Bolesława Prusa, Wyszukano: , w:

W tym fragmencie pracy można dostrzec błąd, który może nas bardzo zmylić. W noweli opisane jest mieszkanie pana Tomasza, lecz nie ma tam zamieszczonej informacji o ulicy, przy której się ono znajdowało. Mecenas przechadzał się ową ulicą, ale nie wiemy, czy przy niej właśnie mieszkał. Charakterystyka pana Tomasza z „Katarynki”, Wyszukano: , w:

WNIOSEK PAMIĘTAJ! Przedstawione błędy mogą znajdować się wszędzie. Warto korzystać z zaufanych źródeł internetowych i sprawdzonych informacji. Nie możemy w pełni polegać na zadaniach umieszczanych na forach! Jeśli chcesz korzystać z forów internetowych, zawsze :  sprawdzaj samodzielnie prawdziwość informacji,  nie kopiuj całych wypracowań, pamiętaj o prawach autorskich,  nie buduj swojej wiedzy na informacjach z Internetu, a jedynie się nimi wspomagaj.

Wykonały: Dobrawa Magdalena Jadwiga