„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Demokracja w szkole.
Program wychowawczy szkoły
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
PROJEKT „SZKOŁA WSPÓŁPRACY”
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Samorząd Uczniowski.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
Władze samorządowe w naszej szkole
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
czwarte spotkanie Zespołu
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

„Co powinno się zmienić, żeby zarówno uczniowie jak i rodzice chcieli się angażować w życie szkoły, byli aktywni, mieli poczucie wpływu i dobrze się czuli w „NASZEJ SZKOLE” ?

Cel debaty: znalezienie pomysłów na konkretne działania mające wpływ na rozwinięcie współpracy między nauczycielami, rodzicami i uczniami.

Uczestnicy debaty: wszyscy nauczyciele

Miejsce debaty: Szkoła Podstawowa w Przygodzicach

Wprowadzenie: - prezentacja dotycząca projektu „Szkoła Współpracy” – przedstawienie celów projektu.

Rozważania wokół pytań: Jaka jest nasza szkoła- co w niej cenimy, co nam przeszkadza, jak się w niej czujemy? Jak wygląda współpraca w szkole (relacje trzech grup: uczniów, rodziców, nauczycieli)? W jakim stopniu czujemy się współodpowiedzialni za naszą szkołę (jej wygląd zewnętrzny, wyniki nauczania, zajęcia dodatkowe, bezpieczeństwo, imprezy i działania okazjonalne, stronę internetową, wizerunek, aktywność w środowisku lokalnym, itp.)? Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów oczekujemy?

Rozważania wokół pytań:

Losowe wyznaczenie grup – działanie integracyjne. Szukanie odpowiedzi na pytania: Co możemy zrobić, by rozwijać współpracę? Jak możemy angażować rodziców do współpracy? Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole- działając wspólnie? W jakiej szkole chcielibyśmy się uczyć, gdyby nic nie ograniczało naszej wyobraźni?

Losowe wyznaczenie grup – działanie integracyjne.

Zebranie wszystkich propozycji

Dyskusja na temat propozycji - analiza pod względem wykonalności.

Podsumowanie - zebranie wyników. Podsumowanie - podział wybranych propozycji.

Współpraca z rodzicami - propozycje  zachęcać do dzielenia się swoimi pasjami, zainteresowaniami (cykl spotkań z ciekawymi ludźmi);  udostępnić adresy mailowe nauczycieli na stronie szkoły- usprawnienie przepływu informacji;  zwracać się do wybranych rodziców z konkretnymi propozycjami współpracy (np. współuczestnik wycieczki, sponsor, pomoc przy organizacji imprez środowiskowych, zaprezentowanie miejsca pracy);  włączyć rodziców do aktywnego tworzenia dokumentacji szkolnej (np. nowelizacji regulaminu szkolnego, statutu szkoły);

 organizować wspólne wyjazdy, wyjścia, pikniki itp.;  podejmować nowe działania integracyjne - np. Dzień Rodzica, Mikołajki dla wszystkich;  organizować spotkania z rodzicami (np. w formie debaty) w celu wspólnego rozwiązywania wybranych problemów dzieci (np. problem częstego nieprzygotowywania się uczniów do zajęć) - wspólne szukanie dobrego rozwiązania;  wprowadzić tradycję aktywnego udziału rodziców w turniejach sportowych (np. podczas Święta Szkoły, Święta Pieczonego Ziemniaka);

Współpraca z uczniami - propozycje  zachęcać zarząd SU do podejmowania prób samodzielnego rozwiązywania drobnych problemów (np. dotyczących spraw organizacyjnych, porządkowych);  uświadamiać uczniów, że mają prawo do współdecydowania w szkolnych sprawach - wyrabianie odpowiedzialności za to, co dzieje się w szkole (np. wybór dodatkowego dnia wolnego od zajęć dydaktycznych, organizacja Dnia Wiosny);  udzielać wsparcia uczniom z zarządu SU w organizacji podjętych działań (np. dotyczących poszerzenia oferty ciepłych napojów w szkole);

 dawać możliwość wykazywania się inicjatywami, realizowania własnych pomysłów – wyrabianie samodzielności (np. wspólne podejmowanie dyskusji „Za i Przeciw” nad realizacją lub odrzuceniem danych inicjatyw);  zachęcać uczniów do angażowania rodziców jako wsparcie w realizacji ciekawych pomysłów, działań (np. zapraszanie osób przez uczniów w celu realizacji podjętych działań);

Współpraca z rodzicami i uczniami  konsultować z rodzicami i uczniami podejmowanie wybranych decyzji? (np. dotyczących udziału w projektach, akcjach w formie referendum, debaty, ankiety) - wzrost poczucia wpływu na działania podejmowane w szkole;  zorganizować „Drzwi otwarte”- możliwość bliższego poznania szkoły i jej oferty;  tworzyć miłą atmosferę podczas zebrań z rodzicami (zmiana ustawienia krzeseł, poczęstunek przy kawie);  zachęcać do dzielenia się propozycjami – Skrzynka Pomysłów;  zachęcać do aktywnego udziału w imprezach środowiskowych organizowanych przez instytucje samorządowe (np. „Majówka” organizowana przez sołectwo, „Turniej Wsi”, czy „Dożynki” organizowane przez gminę);  Wprowadzić iDziennik.

Współpraca: Uczniowie – Rodzice – Nauczyciele