ROLA I ZNACZENIE KADRY KIEROWNICZEJ W ORGANIZACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
ORGANIZACJA JAKO OBIEKT BADAŃ
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
Społeczna funkcja zarządzania
Definicja rachunkowości zarządczej
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Czym jest zarządzanie operacyjne
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
FUNKCJA PERSONALNA.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Lider- Przywódca.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Wyzwania przedsiębiorczości
Pozycja lidera – kierowanie
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
SYLWETKA LIDERA.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kluczowe czynniki sukcesu
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Wprowadzenie teoretyczne
Ministerstwo Finansów
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Wstęp do zarządzania i marketingu
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
I stopień Ekonomia Finanse i rachunkowość Międzynarodowe stosunki gospodarcze Zarządzanie Program of Bachelor Studies in International Business II stopień.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Menedżer i zarządzanie
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Funkcja planowania.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Cybernetyki
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Raport po ocenie 360° - fragment
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Specjalność Menedżer finansowy
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

ROLA I ZNACZENIE KADRY KIEROWNICZEJ W ORGANIZACJI

POJĘCIA Kierownik – kieruje z nadania; Menedżer – osoba zarządzająca przedsiębiorstwem lub jego wydzieloną częścią; Przywódca – lider – człowiek o wyjątkowych zdolnościach przywódczych; Przedsiębiorca – prowadzi własny biznes.

RÓŻNICE (PETER DRUCKER) WYMIAR KIEROWNIK MENEDŻER PRZYWÓDCA Źródło władzy Autorytet formalny stanowiska Autorytet wiedzy Autorytet osobisty – cechy, zachowanie Ukierunkowanie działalności Treść, jakość, metody pracy Rozwiązywanie problemów Poszukiwanie nowych i radykalnych rozwiązań Kryterium oceny Udział w efektach organizacji Skuteczność decyzji Adptacja zespołu Dominujące cechy Rzetelność, pracowitość Praktycyzm, racjonlaność, stanowczość Empatia, wizjonerstwo, innowacyjność

CECHY LIDERA Pewność siebie, ambicja, asertywność, tolerancja na stres, upór i stanowczość, inteligencja, takt i talent dyplomatyczny, kreatywność, innowacyjność odwaga.

TYPOLOGIA KIEROWNIKÓW Konserwatysta – zachowawczy, ostrożny; Koniunkturalny –wykorzystuje doraźne sposoby poprawy wyniku finansowego – np. sprzedaż części majątku Ryzykant – niepewne przedsięwzięcia, ryzyko; Innowator – pozytywnie jeśli pierwszy sprawdza nowe rozwiązanie, negatywne, jeśli łapie się pochopnie wszelkich nowinek

INNE PODZIAŁY KIEROWNIKÓW Biurokrata – utarte ścieżki, potrzeba władzy; Autokrata – zdecydowane poglądy. LUB: wg tego czym formalnie się zajmują np. menedżer marketingu, finansów itp.

UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERÓW (POZIOMY) Poziom strategiczny: określanie misji, formułowanie długookresowych celów, rozwiązywanie generalnych problemów; Poziom taktyczny: dekompozycja celów na zadania, projektowanie systemów operatywnych, kierowanie ich wykonaniem; Poziom operacyjny: kierowanie systemem realizacyjnym, doskonalenie procedur, dobór metod wykonawczych.

ZADANIA MENEDŻERÓW (Peter Drucker) Ustala cele, nadaje celom efektywność; Organizuje pracę i struktury; Motywuje i informuje – tworzy zespół, wprowadza system motywacyjny; Dokonuje pomiaru; Rozwija ludzi.

ROLE MENEDŻERA (Mintzberg) Kategorie ról Konkretne role Ważniejsze czynności Międzyludzkie Reprezntant, lider, łącznik Reprezentowanie, motywowanie, inspirowanie, tworzenie i utrzymywanie powiązań z innymi jednostkami Informacyjne Odbiornik, nadajnik, rzecznik Gromadzenie i interpretowanie informacji, przekazywanie informacji, angażowanie w PR Decyzyjne Innowator, rozwiązujący problemy, Inicjowanie zmian, ustalanie celów, użycie odpowiednich zasobów do wykonania pracy, wypracowanie umów

GRUPY UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH Interpersonalne: przywództwo, praca w zespole, zdecydowanie, negocjacyjność; Rozwiązywania problemów: zorganizowanie, pomysłowość, siła motywacji, odporność na stres; Komunikacyjne: komunikacja pisemna, werbalna, usprawnienie obiegu informacji;

GRUPY UMIEJĘTNOŚCI c.d. Techniczne: specyficzne dla danej branży; Koncepcyjne: zdolność abstrakcyjnego myślenia, umiejętność strategicznego myślenia i działania, rozpoznawanie złożoności sytuacji; Umiejętności diagnostyczne i analityczne: analizowanie i diagnozowanie problemów, opracowywanie rozwiązań.

ZARZĄDZANIE PRZYSZŁOŚCI Zarządzanie tradycyjne Zarządzanie przyszłości Menedżer jako administrator: biurokrata, dyscyplina, kontrola, zorientowany na rynki. Menedżer jako przywódca: entuzjazm, wykształcenie, komunikacja, delegowanie, profesjonalizm, orientacja na klientów, wizja i wyobraźnia.

Coaching / Mentoring Coaching – wspiera rozwój człowieka Mentoring – nauczyciel – bardziej intensywna relacja, z jednoznaczną hierarchią.

UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERA PRZYSZŁOŚCI Agent zmiany kulturowej; Pragnienie wiedzy; Ciągłe przewodzenie zmianom; Umie zintegrować wymogi rodziny i pracy; Entuzjazm, bycie inspiratorem, umiejętność dodawania otuchy; Troszczy się o swój i cudzy czas; Skupia się na świecie zewnętrznym – rezultatach swojego działania;

Buduje na silnych stronach swoich i pracowników; Potrafi tworzyć wizję i ją narzucać. Jest zdecydowany. Buduje zaufanie; Jest empatyczny; Aktywnie słucha – 20 – 80% Jest przekonujący; Ustala cele, plany i monitoruje wykonanie; Ustala standardy; Pozyskuje informacje zwrotną; Motywuje (pozytywnie i negatywnie).

https://www.youtube.com/watch?v=9WJk1jBM15I Globalne czy lokalne cechy przywódców?